Iako je ove godine inače zahuktala filmska mašinerija (pogotovo u ovo doba godine) morala privremeno da zastane i još uvek se nije u potpunosti vratila radu punom parom, u festivalsku je sezonu pod maskama ipak uletelo nekoliko fantastičnih produkcija i glumačkih ostvarenja.

Odavno smo izgubile veru u težinu Oskara i svojevremeno najprestižniju nagrada u industriji, alia ipak, nagađanja o mogućim oskarovcima, podvrgavanje outfita strogom modnom sudu uživo tkom dodele i beskonačne diskusije o svim načinima na koje je veliki cenjeni žiri pogrešio, nekako su deo opštee kulturne rekreacije. 

Iako je dodela mesecima daleko, čini se da najozbiljnije konkurente već znamo, pogotovo ako je suditi po favoritima na festivalima u Veneciji i Torontu, retkima ove godine koji nisu otkazani. A favorit je čini se - Nomadland. 

Nomadland - režija Chloé Zhao 

Meditativni film o teškoj ekonomskoj krizi, fokusiran na ispovest žene bez doma, koja putuje širom zemlje u svom kombiju, passion project je fantastične Frances McDormand koja ujedno nosi glavnu ulogu.

McDormand i režisrka Chloé Zhao, upoznale su se pre par godina, odmah poželele da rade zajedno i upustile se u rad na filmu inspirisanom publicističkom knjigom Nomadland: Surviving America in the Twentieth Century.

Pored McDormand, kojoj se sa ovim filmom ozbiljno smeši još jedan Oskar (iako je na poslednjoj pobedničkoj dodeli umorno zamolila da se zlatna statua ubuduće radije dodeli nekom mlađemu), u filmu glumi i nekoliko autentičnih nomada. 

One Night in Miami - režija Regina King 

Sjajna Regina King ušla je u režiserkse vode u velikom stilu sa ekranizacijom dramskog teksta One Night in Miami, fikcionalizovanom istorijskom pričom o večeri koju zajedno provode Cassius Clay, Malcolm X, Jim Brown i Sam Cooke. Sa svetskom premijerom u Veneciji, film je označio mali prelomni momeant kao prvi film u režiji Afro-Amerikanke koji je ušao u konkurenciju festivala u njegovoj dosadašnjoj istoriji.

Film je odmah iskočio u prve redove oskarovskih favorita ako pitate kritičare, a ako zaista odnese jednu od vodećih nagrada, ta bi pobeda, kao i u slučaju Chloé Zhao, bila takođe istorijska.

Ammonite - režija Francis Lee 

Zasluženi Oskar mogao bi pasti u ruke Kate Winslet povodom filma Ammonite koji je svakako jedan od najiščekivanijih sezone, iako kostimirana lez romantična drama možda nije logičan izbor namenjen mainstream javnosti.

Za kraj ove neobične godine (u najamnju ruku) možda će nam baš prijati doza melanholije i ljubavi. U svakom slučaju, hemija između Kate Winslet i Saoirse Ronan frca sa ekrana i solidne su šanse da će jedna drugoj biti konkurencija za nagradu Akademije… 

Pieces of a Woman - režija Kornél Mundruczó

Neočekivano novo lice među konkurentkinjama za ovogodišnji Oskar pojavilo se u potresnom filmu Pieces of a Woman o mladom bračnom paru koji umesto sretne dobrodošlice novog člana porodice doživi tešku traumu prilikom kućnog porođaja.

Vanessa Kirby i Shia LeBeouf potpuno su fantastični i jezivo realistični u ovom ostvarenju koje uprkos izrazito teškoj temi, ipak treba da stavite na watchlistu u danima pred nama. 

Izvor: elle.hr