Izložba Zvuk, koja će trajati od 27. aprila do 22. maja, objedinjuje rad dve, za naše prilike, izuzetno zanimljive laboratorije. Soba 64 – Laboratorija za doživljaj zvuka Fakulteta dramskih umetnosti i Laboratorija za akustiku Elektrotehničkog fakulteta razvijaju saradničku platformu za eksperiment na granici umetnosti i nauke.
Ovakve jedinice, koje deluju i kao produkcioni centri, demonstriraju potencijal za generisanje potpuno nove umetničke i naučne prakse i predstavljaju jedinstven fenomen kako na domaćoj umetničkoj sceni tako i u okviru postojećih edukativnih sistema. Osnovno polje istraživanja i materijal za obradu je zvuk. Ukrštanjem znanja, istraživačkih principa i veština nastaju umetnički radovi čija se struktura bazira na intervenciji koja aktivno uključuje publiku u polje saznajnog.
Soba64 - Laboratorija za doživljaj zvuka je centar koji kreira živu mrežu između umetnosti [zvuk, svetlo, slika, prostor…], tehnologije i nauke [akustika, fiziologija, fizika, filozofija, elektrotehnika, medicina…] zvuk kao živa umetnička praksa ruši sve moguće granice. i one nemoguće.
Laboratorija za akustiku Elektrotehničkog fakulteta u Beogradu bavi se istraživačkim i inženjerskim aspektima zvuka kao fizičke pojave, njegovim razumevanjem i intervencijama u duhu značenja koje ima za čoveka. Laboratoriju vode profesori Miomir Mijić i Dragana Šumarac Pavlović, a u radu učestvuju studenti doktorskih studija i master studija smera za audio i video tehnologije.
Branislava Stefanović – BIODATA
Reditelj [pozorišni, video, audio] Branislava Stefanović, redovni je profesor [režija zvuka] na Katedri za pozorišnu i radio režiju Fakulteta dramskih umetnosti, Univerziteta umetnosti u Beogradu. Osnivač i rukovodilac sobe 64, Laboratorije za doživljaj zvuka FDU.
Autor zvučne instalacije Crna kutija, pokretne Galerije zvuka Staklena kutija; kreator i voditelj radionica zvuka My voice, Inner sound, Bez ravnoteže, Zvuk i buka, Prošlo i Buduće na Festivalu autorskog filma Evropa oko Evrope, Pariz i radionice zvuka ’Absorbing Resonate Sound’ na Resonate festivalu, Beograd 2012; reditelj zvuka u autorskom delu Katarine Pejović ‘Senke (ni)su drugačije’, MIKSER 2012; autor ‘Beogradske Berze’ na 53. Oktobarskom salonu, Beograd 2012.
10 KOMADA KOJE SVAKA ŽENA U PEDESETIM TREBA DA IMA U SVOM GARDEROBERU: Inspirišite se da postanete ikona stila
OVI MODELI PANTALONA NAJBOLJE PRISTAJU ŽENAMA 50+ : Modne ikone sa Instagrama ih uključuju u svoje dnevne outfite
ANGELINA JOLIE PROŠETALA NAJPOŽELJNIJU TORBU ZA 2023. GODINU: Košta preko 3000 dolara i ponovo vraća u modu XXL formu
9 PROIZVODA KOJE NE BI TREBALO DA KORISTITE KADA PREĐETE 50: Umesto da čine lice svežim, daju potpuno suprotan efekat
DA LI ŽENE TREBA DA SE ODREKNU NASLEDSTVA U KORIST MUŠKOG ČLANA PORODICE? Ekonomska moć nad drugim je osnov nejednakosti