Luksuzni parfem je mnogo više od formule koju ćete užurbano naprskati pre nego što izađete iz kuće ujutru ili staviti kao taj famozni final touch pred važan večernji izlazak. Više je i od popisa retkih sastojaka koji se prepliću da bi stvorili mirisnu senzaciju.

On je rečit pokazatelj da se prave vrednosti nikad ne menjaju. Iskustvo koje obuzima i olfaktorni svedok različitih generacija. A u slučaju parfemske kuće Creed - parfem postaje veroispovest.

SH_Creed_Mill_6-lid.jpg
Promo 

U bukvalnom prevodu sa engleskog Creed je baš to - ili, jednostavnije, vera. Niche parfemski brend Creed ne nosi takvo ime zbog toga - ali teško da je u pitanju slučajnost, iako je zapravo reč o prezimenu osnivača kuće. Najstarija i, verovatno najtajanstvenija parfemska kuća na svetu, osnovana je u Londonu pre više od 260 godina: po svemu neverovatna priča datira od 1760. godine kada je par najfinijih rukavica stigao do kralja Georgea III, sa mirisnom posvetom novog londonskog krojačkog ateljea koji je James Henry Creed osnovao iste godine kad je mladi kralj počeo svoju vladavinu. Oduševljen zamamno parfimisanim aksesoarom, kralj će lično Jamesa ohrabriti da pored odeće i detalja uđe i u posao sa mirisima - tako je nastao Royal English Leather, raskošna mešavina ćilibara, mandarine i sandalovine.

1.jpg
Promo 

Na izričit zahtev Napoleona III i Evgenije, James će svoju radionicu iskonskog luksuza preseliti iz Londona u Pariz 1854. godine. Tim, za to vreme krajnje netipičnim potezom, postaće zvanični snabdevač te kraljevske porodice - krunišući međunarodnu reputaciju nezamenljivog imena za besprekoran kroj i najređe parfeme. Takt i diskrecija sa kojom se Creed atelje obraćao aristokratiji, viđenijem građanstvu i, naravno, kraljevini postaće karakteristično za sve sa tim potpisom - koji je rapidno rastao u statusu i portfelju. Ostalo je legenda, koja se prenosi kroz sedam generacija, tokom kojih je nastalo više od dve stotine neodoljivo luksuznih mirisa.

Tradicija koja se ne menja, te tajni i retki sastojci podjednako plene pažnju iskusnih obožavalaca niche ideologije digitanog doba kao i uvaženu gospodu u Jamesovo vreme.

Aventus.jpg
Promo 

Danas, Creed univerzumom upravlja naslednik Creed loze, Olivier Creed zajedno sa sinom Erwinom. Neumorna potraga za inspiracijom i slavljenjem individualnosti, vodi ih na različite krajeve sveta gde biraju najbolje esencije za buduća parfemska otkrića: ruže iz Turske i Maroka, firentinske perunike, bergamot sa obronaka Kalabrije, osvežavajuć vetiver sa Haitija i baršunasta burbon vanila… samo su neki od sastojaka koji svedoče o posvećenosti i iskonskom talentu. "Naše kreacije su putešestvije kroz vreme, kao most između generacija, zato što prošlost osnažuje našu budućnost,” kaže Erwin Creed. Ono što Creed kvalifikuje za definiciju “Luxury Artisan” parfema budućnosti je istrajnost i privrženost tradicionalnih zanatskih metoda uključujući i vekovima staru tehniku “infuzija” koju su mnoge moderne parfemske kuće odbacile usled smanjenja troškova.

Millesime Imperial + Flusk pouch (2).jpg
Promo 

Poznati su po svojoj tehnici obrade sirovih materijala tako da u procesu formulacije mirisnih kompozicija ne koriste sintetičke zamene. Nasuprot tome, kuća Creed ponosno stvara niche parfeme neuporedivog “Millesime” kvaliteta iz svoje porodične fabrike u Fontainebleau, nadomak Pariza. Svaki Creed parfem je i dan danas filtriran, flaširan i obeležen ručno kako bi pružio istinski vredno iskustvo poštovaocima kuće. Proces je mukotrpan ali Creed se rukovodi zanatstvom i perfekcionizmom, vanvremenski, pa ipak moderan pogled na istoriju, u svojoj esenciji. Stoga ne čudi što Creed kroz generacije (porodične ali i parfemske) privlači pažnju i interesovanje slavne klijentele poput članova kraljevskih i predsedničkih porodica – od kraljice Viktorije do JFK-a i Winstona Churchilla.

Verovatno nijedan drugi brend nije toliko zastupljen među zvezdama Hollywooda. Creed parfemi zauzimaju police isključivo eminentnih niche parfimerija kao što je Belodore, gde je sve u znaku prestiža lepote i edukovanog luksuza.

2.jpg
Promo 

Obožavan među klijentelom je voćno-mošusni Aventus inspirisan životom Napoleona Bonaparte. Ikoničan, pleni pažnjom - obraća se muškarcima koji žele odvažan, asertivan miris. Top note Aventusa prepune su voćne svežine koju daju crna ribizla, jabuka, ananas i bergamot. U srednjim notama mogu se osetiti slatke arome ruže, breze, čistotu marokanskog jasmina i intenzivni pačuli. Kompoziciju zatvara miris hrastove mahovine, vanile, mošusa i ambre.

Michelle Obama i Angellina Jolie koriste Love in White - jedan jod dragulja kuće Creed inspirisan je putovanjima i napravljen od sastojaka koje je Olivier lično sakupio na pet kontinetata tokom svojih avantura.

Miris se otvara aromama pomorandže, srednje note čine pirinač, egipatski iris, jasmin sa italijanskih morskih obala, narcis sa francuske rivijere, magnolija sa planina Gvatemale i bugarska ruža. Bazu parfema čine vanila sa Jave i indijanska sandalovina.

Sad je na vama da otkrijete svoj mirisni Creed potpis. Svratite u Belodore jer je dovoljno da podignete elaborativno dekorativni čep bilo kog od njihovih parfemskih bestselera i momentalno ćete steći utisak o nasleđu, kvalitetu i zanatu koje Creed čuva u svakoj od bočica.