U nedelju, 1. septembra od 9 do 14.30 časova održaće se Međunarodna parada jedinstvenih istorijskih automobila i motocikala pod nazivom Belgrade Grand Prix 2024. Ova jedinstvena parada se organizuje u čast sećanja na originalnu Međunarodnu trku automobila i motocikala iz davne 1939. godine u Beogradu, ali taj neponovljivi spektakl nije sve što čeka Beograđane danas i tokom vikenda.

1 (4).jpg
Press 

2 (5).png
Press 

3 (3).png
Press 

Danas je prilika da svi ljubitelji umetnosti i automobila u Italijanskom institutu za kulturu u ulici Kneza Miloša 56 od 16 časova vide najbrže umetničko delo na svetu. U pitanju je jedinstveni automobile oslikan od strane italijanskog umetnika po imenu Kleto Munari.

Pored mogućnosti da se pogleda i fotografiše ovaj jedinstveni automobil, svi posetioci će moći da uživaju u sjajnoj izložbi koja će pokazati neke od najuticajnijih žena u svetu istorijskih vozila. Ulaz na izložbu je slobodan do maksimalne popunjenosti Italijanskog instituta za kulturu.

U nedelju, na Kalemegdanu, posetioci će imati priliku da vide preko 60 istorijskih vozila, kako automobila, tako i motocikala, u svom punom sjaju dok ponosno budu paradirali legendarnom stazom beogradskog Grand Prix-a. Pored brojnih jedinstvenih primeraka istorijskih vozila, ovogodišnji događaj će posebno obeležiti i ekskluzivna prilika da se čak 85 godina kasnije, na ulice oko Kalemegdana vrati originalni automobil BMW 315, kao jedino preostalo perfektno funkcionalno vozilo koje je učestvovalo u trci 1939. godine.

Visual SRB.JPG
Press 


Među dvotočkašima, tu je i legendarni Puch 250 sgss iz 1957. godine, kojim je šampion Leon Pintar nastupao 1961. godine upravo na ovoj stazi u okviru Šampionata Jugoslavije i koji od te trke više nije korišćen. Tako da je tom motociklu ovo praktično prvi nastup posle više od 60 godina, na istom mestu, samo sa drugim vozačem.

Slavnu istoriju Beograda su kroz ovogodišnji Beogradski Grand Prix oživeli agencija Motors Heritage Consulting pod pokroviteljstvom Ambasade Italije u Srbiji i Kraljevske porodice Karađorđević, u partnerstvu sa Gradom Beogradom, Italijanskim institutom za kulturu, Auto-Moto savezom Srbije i Srpskim savezom za istorijska vozila.