PETI CIKLUS PROJEKTA „ZASADI DRVO“ U PUNOM JEKU: Beograd je postao bogatiji za gotovo 2000 sadnica

Beograd u proteklih sedam meseci postao bogatiji za čak 1700 novih sadnica.

unsplash / lukasz szmigiel

Na istom mestu na kojem je pre tačno sedam meseci obeležen početak pete sezone projekta "Zasadi drvo”, juče je organizovana velika sadnja za zaposlene u kompanijama Wireless Media Group (WMG) i dm drogerie markt, koje su pokrenule ovaj projekat. Posađeno je 100 novih sadnica sibirskog bresta, bukve i kelreuterije, čime smo stigli do brojke od 1.700 posađenih sadnica širom Beograda tokom aktuelne sezone projekta.

U prethodnih sedam meseci u okviru projekta “Zasadi drvo” urađeno je mnogo za našu okolinu i društvo. Posadili smo 170.000 sadnica širom Srbije, ozelenili smo sedam gradskih lokacija, od toga pet u Beogradu, gde je posađeno više od 1.700 sadnica, sakupili smo 3,5 tona semena, organizovali smo forum pod nazivom "Zasadi drvo - promeni sve(s)t“, koji, sada već tradicionalno, okuplja predstavnike relevantnih institucija i eminentne stručnjake kako bi diskutovali o ključnim temama iz oblasti savremenog šumarstva. Veliko priznanje dobili smo na festivalu društveno odgovorne komunikacije, kad je naš projekat "Zasadi drvo" ovenčan titulom „Kampanje sa svrhom“, kao jedna od najboljih društveno odgovornih kampanja koja je realizovana u Srbiji u proteklih godinu dana.

Promo 

Ana Aleksić, članica uprave kompanije WMG, tim povodom je izjavila: „Ovo je četvrti put da smo organizovali sadnju za zaposlene. Ponosni smo na činjenicu da naše kolege prepoznaju značaj i doprinose realizaciji najvećeg pokreta pošumljavanja i ozelenjavanja Srbije. U ovoj sezoni fokus je, između ostalog, bio na ozelenjavanju gradskih sredina, a samo Beograd je postao bogatiji za 1.700 novih stabala. Pored toga, ove godine smo prvi put organizovali novogodišnju kampanju u kojoj smo građane pozivali da kupuju jelke s busenom i omogućili im da ih nakon praznika vrate rasadnicima kako bi to drveće nastavilo život u prirodi. To je još jedna u nizu aktivnosti kojima smo se bavili kako bismo podsetili ljude na odgovornost svakog pojedinca i inspirisali ih da učine nešto dobro. Izuzetno smo zadovoljni rezultatima koje ostvarujemo, a podrška naših partnera i građana ohrabruje nas da nastavimo s realizacijom aktivnosti za lepšu i zdraviju Srbiju“, zaključila je Ana Aleksić.

Promo 

„Mi u dm-u izuzetno smo ponosni na svih pet sezona projekta “Zasadi drvo” – najveću inicijativu pošumljavanja i ozelenjavanja u Srbiji. Na ušću dve najveće reke u Srbiji, organizovali smo akciju ozelenjavanja glavnog grada Srbije – petu od početka ove sezone. Sadnja na Ušću predstavlja još jedan poklon prestonici i našoj zajednici, kao i doprinos dm-a ozelenjavanju lokacije koja je Beograđanima jedna od omiljenih. Baš na ovom mestu zasadili smo 100 sadnica, nastavljajući zajednički rad na ozelenjavanju kao i na postizanju vidljivih rezultata i promena u svom okruženju. Kao i uvek, posebnu zahvalnost dugujemo našim koleginicama i kolegama, koji su bili sa nama i koji se uvek rado odazivaju pozivu na akcije sadnje. Pozivam i sve sugrađane da nam se pridruže u ovom velikom ekološkom poduhvatu. Svi zainteresovani mogu da pronađu više informacija o budućim sadnjama na sajtu zasadidrvo.rs. Radujemo se svakoj novoj sadnji i nastavljamo s težnjom da inspirišemo sve ljude oko nas da zajedno učinimo našu planetu zelenijom i zdravijom – izjavila je Svetlana Jovanović Mitić, resorna menadžerka marketinga i komunikacija dm Srbija i Severna Makedonija.

Tokom pet ciklusa projekta „Zasadi drvo“, zahvaljujući partnerima i volonterima, posađeno je više od 770.000 sadnica na više od 450 lokacija širom Srbije. Posebnu pažnju posvetili smo i ozelenjavanju gradova i organizovali do sada sadnju na 23 lokacije, od toga čak pet u Beogradu, gde je ukupno posađeno 1.700 sadnica.
Paralelno sa akcijama sadnje, realizovali smo brojne aktivnosti na promociji ekološke odgovornosti u cilju stvaranja održive budućnosti. Posebna pažnja posvećana je edukaciji dece u vrtićima i osnovnim školama, gde su organizovane brojne edukativne radionice i konkursi.

Promo 

Akciju sadnje stabala pokrenuli su Adria Media Group (koja je u međuvremenu integrisana u kompaniju WMG) i dm drogerie markt, uz podršku Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede – Uprava za šume, Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, JP „Srbijašume“, JP „Vojvodinašume“, Pokreta gorana Srbije, Privredne komore Srbije, Botaničke bašte „Jevremovac“, Biološkog fakulteta Univerziteta u Beogradu, Šumarskog fakulteta u Beogradu, Šumarske škole Kraljevo, Zavoda za zaštitu prirode, Pokrajinskog sekretarijata za urbanizam i zaštitu životne sredine i Instituta za šumarstvo. Od ove sezone partner projekta „Zasadi drvo“ je i JKP „Zelenilo Beograd“.