Još
Izdanje: Potvrdi
Dodatno

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Kako nastaju trendovi?

ELLE istražuje šta prethodi nastajanju onoga što će tek naredne sezone biti predstavljeno na nedeljama mode.

  Izvor: Alexis Mabille/Foto: Imaxtree

Pre tri godine, camel mantile nosili su samo sportski komentatori i profesori u srednjim školama. Ovih dana oni su svuda i poslednja su reč mode. Kako se to dogodilo? Ko o tome odlučuje? Dovoljno je teško osećati puls, pokušajte da pronađete otkucaj srca pokreta koji još nije ni nastao. A ipak se to događa. U modi, muzici, čak i gastronomiji. Odjednom nešto prosto osetimo kao ono pravo. I trend je rođen!

Nekada davno bilo je lako pratiti kako trendovi pristižu, jedan po jedan: od onoga što je predstavljeno na revijama visoke mode, sve do prenatrpanih ulica, a novu modu su kao sinajskih Deset zapovesti plasirali i uredno sumirali ljudi poput Mirande Priestly, lika koji Meryl Streep glumi u Đavo nosi Pradu. Ali u procesu koji datira iz davnih šezdesetih – kada su devojke sa Carnaby Streeta ozbiljno uznemirile velike modne dame – a do punog procvata dolazi danas s napretkom društvenih medija, street style blogova i live-streaminga čak i s najekskluzivnijih revija, predstojeći trend više ne možemo da detektujemo samo posmatranjem onoga što je na pistama. Dakle, odakle ljudi crpe inspiraciju za svoje ideje? Zaboravite na the next big thing, tražimo stvar koja dolazi nakon nje!

Apsolutna je istina da modni dizajneri još uvek postavljaju trendove. Takođe je istina – iako pomalo misteriozna – to da će u nekoj, bilo kojoj sezoni, dovoljan broj dizajnera odlučiti naizgled nezavisno jedan od drugog, da određeni kroj, boja, dužina ili stil jesu look trenutka, a to će ga lansirati direktno na vrh liste vladajućih trendova sezone. Kako se to događa? „Svi mi dizajniramo na osnovu onoga što vidimo oko sebe“, kaže Jonathan Saunders, čiji su Pantone printovi i siluete u stilu četrdesetih postali potpis za sezonu jesen-zima 2011/12. „Verovatno je to samo osećaj koji preovladava između dve sezone“, dodaje dizajner Peter Jensen, koji, kao i mi, preispituje očiglednu kolektivnu inspiraciju dizajnera. „Svojevremeno sam hteo da uradim nešto u stilu sedamdesetih. Kolekciju smo prikazali u Njujorku i po završetku svih nedelja mode shvatio sam da su upravo sedamdesete i bile trend.“ Više je praktičnih razloga zbog kojih određeni trend može najednom da preplavi piste u četiri različite modne prestonice. „Sličnosti koje vidite kod mnogih dizajnera proizlaze iz rada tekstilne industrije“, kaže Elizabeth Chon iz kompanije Maybelline New York. „Industrija koja proizvodi tkanine mora da predviđa koje će boje biti u trendu čak dalje u budućnost nego što to rade modne kuće. A mnogo je dizajnera koji materijale, konce i ostale potrebne detalje naručuju od istih fabrika i proizvođača.“

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije

Moda

Celebrity