Nedelja mode u Njujorku: Pregled događaja koji je pružio zanimljiv susret američke mode i evropskih dizajnera

Prenosimo deo atmosfere i viđenog na prvom u nizu najistaknutijih Nedeljnih modnih događaja za proleće 2025.

Profimedia

Njujork je bio prva stanica na sezonskom modnom putovanju, predstavljajući viziju mode za proleće 2025. Ono što je viđeno oblikovali su istaknuti američki dizajneri: Proenza Schouler, Ralph Lauren, Collina Strada, Michael Kors, Tommy Hilfiger, Coach, Tory Burch, kao i niz debitanata i mladih brendova koji su se na piste vratili nakon pauze. Modni događaj sezone podržalo je lepo vreme, što je bilo važno jer su se revije održavale na atraktivnim lokacijama, uključujući i otvorene prostore.

Zanimljivo je da su na Njujorškoj nedelji mode gostovale i istaknute evropske modne kuće koje su evropske nastupe na Nedeljama mode zamenili ovim američkim.

Francuski Alaïa prvi put jegostovao u Njujorku 1982. godine, a ovaj put je oduševio savršeno oblikovanim komadima za čiju se izradu nisu koristili dugmići, zatvarači i kopčanja. U prvom planu bile su vijugave haljine, kaputi, ali i odlični aksesoari.

Off-White podržala su imena kao što su Mary J. Blige, Zayn Malik i Camila Cabello, a mesto održavanja revije bio je Brooklyn Bridge Park. Otvorena scena i moda bili su inspirisani kako nasleđem preminulog Virgila Abloha, tako i kreativcem Ib Kamarom, stilistom i glavnim urednikom časopisa Dazed, koji sa timom stvara i kreira za ovaj italijanski brend.

Evropskim brendovima pridružio se i švedski Toteme, španski Delpozo... Njujork je bio i mesto obeležavanja 20 godina postojanja mađarskog brenda Nanushka, koji su podržali brojni modni znalci i influenseri.

Od američkih brendova, s posebnom pažnjom je dočekana revija brenda Coach, sa potpisom Stuarta Veversa, britanskog dizajnera i kreativnog direktora brenda, koji je istakao kako želi “da predloži ideju luksuza koja je lična, a ne savršena. Savršenstvo ne stvara želju. Nešto što se voli i nosi je privlačnije od nečega što je savršeno i precizno. Ideja o strogom savršenstvu u luksuzu me previše ne zanima.” Coach je trenutno ime koje obožava generacija Z, a brend ih ne prestaje oduševljavati modelima torbi, a sada i odličnom revijom na High Lineu, njujorškom javnom parku nastalom na nekadašnjoj teretnoj železničkoj liniji.

Viđeno je bio odličan miks američkih klasika i evropskih brendova koji svoj poslovni smer zakreću prema američkom tržištu. 

Modna svita sledeće nedelje seli se u London. Stay tuned!

Izvor: ELLE/ Storybook/ Natalija Knežević