Od Disney crtaća do "Nepo baby": Zašto su majice sa sloganom ponovo aktuelne?

Majice sa sloganom vuku korene još od šezdesetih godina, a ove sezone idealni su modni statement za svaku priliku.
Foto: Courtesy of Uber Eats/MEGA / The Mega Agency / Profimedia

Bila je to završna, last minute kreacija Connera Ivesa za kolekciju jesen/zima 2025. Jednostavna, pamučna, bela majica sa vrlo kratkim natpisom: "Zaštitimo lutke" - fraza koja se odnosi na trans žene i potiče još od osamdesetih godina prošlog veka. Ta parola imala je za cilj da skrene pažnju na veliki broj napada s kojima se trans osobe suočavaju širom sveta.

Međutim, većem delu javnosti je ovaj model zapao za oko tek u aprilu ove godine, kada je naša globalna simpatija - da, Pedro Pascal - prošetao spomenutu majicu na premijeri filma "Thunderbolts" u Londonu.

Nisu majice sa natpisom novost u modnoj sferi. Koreni ovog trenda sežu još od šezdesetih godina i vezuju se za jednu malu prodavnicu Mr Freedom u Londonu, koja je prodavala majice sa sloganima inspirisanim Diznijevim crtaćima. Deceniju kasnije, čuvena dizajnerka Vivienne Westwood otišla je korak dalje, pa je lansirala liniju sa politički motivisanim sloganima. Zlatno doba spomenutog modnog trenda bilo je tokom osamdesetih godina, a povratak na pistu dogodio se tek 2016. godine.

Tada je Maria Grazia Chiuri, u svojoj prvoj kolekciji za francusku modnu kuću Dior, svečano i iznenađujuće vratila ovu ideju.  Manekenke su prošetale natpis: "Svi treba da budemo feministi". Prethodnih godina mnoga istaknuta imena iz sveta filma i ostalih sfera umetnosti nosila su majice sa najrazličitijim natpisima. Zato se ove godine ovaj modni trend vratio u modne časopise, na crvene tepihe i u naše garderobere.

Slogan koji nosimo je naš stav, uverenje, pogled na svet. Naš signal drugima ko smo i šta smo. Jedan segment naše ličnosti koji smo hrabri da pokažemo, jer smatramo da je važan. I da treba da se čuje, u ovom slučaju pročita. Da li će biti u ironičnom tonu, poput Hailey Bieber i "Nepo baby" majice, ili će biti drsko kao "I told ya (Jel’ sam vam rekao)" koju je nosio JFK Jr., ili će pak biti društvenog karaktera - "Budućnost je ženskog roda"... Izbor je vaš.

Majice sa sloganima mogu se nositi na više načina - uz blejzer i kožne pantalone za večernji izlazak, sa mini ili midi suknjom i štiklama za ženstven i poslovan izgled ili pak sa upečatljivim aksesoarima poput crvene torbe i karmina. Sigurna kombinacja je uvek sa farmerkama bilo kog kroja, a odličan izbor za dnevnu varijantu su i trench mantil ili teksas jakna.