Visoka moda je oduvek pripadala samo velikim modnim kućama koje mogu da iznesu ne samo finansijski, već i produkcijski izradu skupocenih kreacija za čiju izradu su ponekad potrebni i meseci!
Pre 4 godine "velikanima" se pridružila i čuvena italijanska kuća Dolce i Gabbana koja je na Alta Modi u Rimu predstavila tada svoju prvu haute couture kolekciju. Od tada, ova linija je postala najisplativija linija dua.
"Alta Moda (italijanski haute couture) i ready-to-wear su potpuno dve različite stvari," rekao je Domenico Dolce tik pred početak poslednje Dolce i Gabbana revije koja je usledila odmah nakon završetka Pariske nedelje visoke mode.
"Ready-to-wear se odnosi na komade koji su chic i cool sada u ovom trenutku, i na krajnju poruku koju pokušavate da pošaljete. Uvek si svestan da na kraju dana treba da prodaš veliki broj odeće milionima žena. Kod Alta Mode je gotovo sve suprotno: Imate direktnu liniju do vaših klijenata. Vi znate ko su oni i već ste izgradili dobar odnos sa njima. U tom slučaju ne morate da prodate mnogo. Samo treba da zadržite klijenta srećnim i zadovoljnim, ali ne uz pomoć poruka ili trendova, već kreacijama koje mogu da nose u svakom aspektu svog života."
U toku četiri godine, od kada su Dolce and Gabbana pokrenuli Alta Modu, njihove kolekcije visoke mode su stekle veliki broj klijenata.
"Ono što se najbrže prodaje su komadi koji mogu da se nose tokom dana, a ne samo za specijalne velike događaje. Ove žene žele da žive u Alta Modi."
Upravo je Dolce urgirao da ovaj italijanski duo krene u haute couture priču. Gabbana je daleko oprezniji, možda čak i skeptičniji. Tokom osam sezona broj klijenata koji posećuju revije se udvostručio toliko, da ih je na poslednjoj bilo čak 200!!
Ostali koji ne mogu da dođu lično, kasnije obavljaju porudžbinu. Atelje se stalno proširuje, a sada se može pohvaliti cifrom od 100 šnajderki. Poredeći sa ostatakom modne industrije, kada se masivno brendovi razdvajaju, gase, a potražnja postepeno posustaje, Alta Moda zaista treba da uživa u takvom uspehu.
Najvažniji su klijenti
Kada je reč o predstavljanju kolekcije, na Dolce i Gabbana reviju dolazi više od 20 novinara iz celog sveta, ali ne i blogeri. To je pomalo netipično, ali kako kaže Gabbana, njima su najvažniji klijenti.
Dolce and Gabbana su došli do stadiuma kada dobro znaju šta njihovi klijenti žele, zbog čega kreacije prilagođavaju njima i njihovim potrebama. Sa tom specifičnom vezom i dobrim odnosima, digitalno bombardovanje informacijama i predstavljanjem kreacija, zaista nije potrebno, rekao je Gabbana.
Kada uradimo kratak pregled njihovih Instagram profila, primetićemo prelepe slojeve crne čipke, okovratnike sa vezom i svilenim detaljima i osetićemo dašak glamura... Instagram nam često daje i uvid u sam proces rada. Vodi nas u atelje italijanskog dua, kraj šnajdera pokazujući nam u kratkim snimcima kako nastaje jedna haute couture kreacija.
Baš zato, kako se vodi sama kuća, njihove luksuzne kreacije ne može svaka dama da ponese. U njima nećete videti ni Kardashian devojke, niti filmske zvezde koje pohode Oskare i većinu red carpet eventa, jer Dolce & Gabbana ceni eksluzivnost.
Njihov uticaj se ne zasniva na slavnim holivudskim ličnostima koje sede u prvom redu, već isključivo na njihovoj odeći i prepoznatljivom dizajnu.
foto: stefanogabbana (Instagram)
Nova kolekcija
Kreacije iz najnovije kolekcije se mogu opisati samo jednom rečju- spektakularno.
Jednostavne haljine su ukrašene unakrsnim šavovima, komadima čipke i zlatnim vezom, koji haljinama daje dozu glamura. Ogrtači izrađeni od pliša svom svojom težinom padaju do poda, dok statement nakit krasi i naglašava ženski vrat. Roze, žute i smaragdnozelene balske haljine sa slojevima bele svile, vraćaju nas daleko u prošlost i podsećaju na scene opere ili sliku Biki, poznate milanske modne dizajnerke, koja je oblačila najviši italijanski sloj društva.
Dok su ove kreacije svoju inspiraciju pronašle u Turandotu (Pučinijeva opera) i prikazane su s puno ljubavi, opšivene sa zlatnim koncem i nanizanim perlama, ova odeća zaista deluje toliko impoznantno na sceni, da ne može da vam se izbriše iz glave.
Niz crnih dugačkih haljina ukrašenih sa detaljima od vune dolaze u različitim varijantama: kraći i duži rukavi, maxi i mini dužine. Kreacije koje podsećaju na haljine u kojima balerine nastupaju na scenu, isprekidane su kolonama zlatnih dugmadi i kožnih rukava koje možete naći samo u Dolce i Gabbana modi.
Postepeno crna je ustupila mesto ružičastoj, nežno plavoj boji, sa pojedinčanim velikim cvetom od pliša, satena i kristalnih detalja. Odelo koje se sastoji od tri dela i smoking od tvida su sa ukusom ukrašeni, zbog čega predstavljaju prave bezvremenske komade, i lako opravdavaju sumu novca koju je potrebno izdvojiti za njih.
foto: lizkennedy6 (Instagram)
Promocija na internetu
Kada gledaju reviju, bilo na ekranu ili uživo, klijenti se oduševe bogatstvom materijala, savršenim dizajnom i inovativnim detljima, koji na sceni izgledaju zapanjujuće. Nekada u 11 ujutru možete videti tiare i dijamantske krune, koje se nalaze čak i na muškim glavama.
Upravo ta ekstravagancija koju poseduju njihovi klijenti je još jedan razlog zašto Dolce & Gabbana razmišljaju o svojim aktivnostima na društvenim mrežama. Oni nisu imuni na spoljni svet, čak i ako neki od njihovih veoma bogatih klijenata jesu. Ipak, u početku su želeli da se fokusiraju na auru diskrecije, zbog čega su dizajneri zabranili korišćenje društvenih mreža prilikom revije.
Pa ipak, veoma brzo su sve slike Alta Mode pojavile na Instagramu, pa čak i Snapchatu. Ko može da odoli ružičastim cipelama od pliša sa zakrivljenom petom, crnom čipkanom haljinom sa ogromnim rukavima, ili liniji haljina koja je optočena nakitom, koju imamo priliku da vidimo u Bi Bi Sijevoj adaptaciji čuvenog romana War and Peace.
Uprkos zahtevima novinara da ne postavljaju slike na društvene mrežema, Gabbana je često među prvima delio fotografije sa Alta Moda revije na svom profilu. On je to opisao rečima: "Ja samo ponovo delim slike koje su klijenti postavili. Ako su oni već okačili taj sadržaj, onda smatram da mogu i ja. Neki žele da naš rad podelimo sa svetom, a neki ne. Lepota Alta Mode je što možete da uradite oboje."
foto: yumilambert (Instagram)
Zapratite ELLE na Viberu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>> http: //www.viber.com/ellesrbija
10 KOMADA KOJE SVAKA ŽENA U PEDESETIM TREBA DA IMA U SVOM GARDEROBERU: Inspirišite se da postanete ikona stila
OVI MODELI PANTALONA NAJBOLJE PRISTAJU ŽENAMA 50+ : Modne ikone sa Instagrama ih uključuju u svoje dnevne outfite
ANGELINA JOLIE PROŠETALA NAJPOŽELJNIJU TORBU ZA 2023. GODINU: Košta preko 3000 dolara i ponovo vraća u modu XXL formu
9 PROIZVODA KOJE NE BI TREBALO DA KORISTITE KADA PREĐETE 50: Umesto da čine lice svežim, daju potpuno suprotan efekat
DA LI ŽENE TREBA DA SE ODREKNU NASLEDSTVA U KORIST MUŠKOG ČLANA PORODICE? Ekonomska moć nad drugim je osnov nejednakosti