Brendovi kao što su Dolce & Gabbana, H&M i Uniqlo nedavno su pokrenuli liniju za arapsko tržište koja mahom uključuje luksuzne haljine za žene islamske veroispovesti.

Ovaj korak ka inkluziji muslimanske zajednice bio je pozitivno ocenjen od strane mnogih, ali je naišao i na negativne kritike onih koji smatraju da je hidžab svojevrsna kazna za žene. Kritičarima se pridružio Pierre Bergé, bivši biznis partner Yves Saint Laurenta.

"Dizajneri postoje kako bi žene učinili lepšim, kako bi im dali njihovu slobodu, ne da sarađuju sa diktatorksim režimom koji nameće ovu gnusnu stvar kojom skrivamo žene i činimo da žive skrivenim životom", Bergé je izjavio za francusku radio stanicu Europe 1.

Dolce & Gabbana su lansirali svoju liniju čipke i cvetnih hidžaba i abaja, u januaru 2016. godine. Ali, Bergé veruje da je njihov jedini motiv zapravo novac.

"Kreatori koji učestvuju u ropstvu žena, trebalo bi da se zapitaju par pitanja. Odreknite se novca i imajte neke principe." 

Tekst priredila: Lena Sudar

Zapratite ELLE na Viberu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>http: //www.viber.com/ellesrbija