Karl Lagerfeld smatra Chitose Abe jednom od najinteresantnijih dizajnera današnjice.
Unikatno, ekskluzivno, nemoguće imitirati. Ovako bi se moglo opisati stvaralaštvo Japanke Chitose Abe, osnivačice brenda Sacai, koji već 18 godina ruši sve na šta smo navikli i ima potpuno jedinstven look.
Sacai, brend i za žene i za muškarce, danas se prodaje u najprestižnijim prodavnicama sveta (uključujući Selfridges, Dover Street Market i Net-a-Porter) i izaziva ovacije modnih urednika i bajera.
Chitose Abe počela je karijeru u Comme des Garçons. Svoj brend osnovala je 1998. u Japanu, ali je tek 2012. počela da prikazuje svoje kolekcije u Parizu.
Njene kolekcije sastoje se od klasičnih komada moderne odeće – košulje, kilta, bluze, biker jakne – kojima je udahnula potpuni avangardni preokret. Svi njeni komadi puni su iznenađenja u vidu umetnutih kontrastnih materijala, plisea koji se otvara kako se krećete, pukotina u krojevima, otvorenih leđa, prenaglašenih nabora na liniji struka na leđima.
Ova fuzija statement komada i elegancije daje Sacai komadima dugovečnost nezavisnu od trenda i modne ere.
“Shvatila sam da oduvek želim da pravim isti tip odeće,” kaže dizajnerka. “Želim da pravim komade koje svako nosi i želi da nosi – košulju, bajkersku jaknu, pantalone – ali tako da ih učinim drugačijim, novim, da ih pretvorim u nešto što je samo moje.”
Foto: Profimedia
Chitose Abe sašila je svoju prvu suknju sa 12 godina, i kad ju je starija devojka iz škole zadivljeno pitala odakle je, shvatila je da je na tragu nečeg velikog.
“I dalje se sećam njenog razočaranog izraza lica jer nosim nešto unikatno što ne može nigde da kupi,” kaže Abe.
Dizajnerka je naučila da šije od svoje majke poslastičarke, i prvo se oprobala na haljinama za lutke. Ali njeno interesovanje za modu ide još dalje u prošlost.
Kad je išla u vrtić, popularne su bile zvoncare i nosila su ih sva deca.
“Baš zato nisu mogle da mi se dopadaju,” kaže. “Tražila sam od majke da mi suzi pantalone.” Posle nedelju dana jedna njena drugarica takođe se pojavila u uskim farmerkama.
“Toliko sam se izbezumila da sam pobegla kući. Nisam mogla da podnesem da me neko kopira.”
Abe je posle studija mode radila u velikoj kompaniji za proizvodnju tekstila, a nakon toga je prešla u Comme des Garçons, brend Japanke Rei Kawakubo.
“Naravno da je Kawakubo uticala na mene, ali ne u smislu da sam učila od nje o industriji ili samom dizajniranju. Naučila me je da je originalnost veoma važna, kako originalnost dizajna, tako i originalnost u biznisu.”
Zato danas Abe ima potpuno nezavisno vlasništvo nad svojim brendom.
Foto: Instagram / sacaiofficial
Doduše, priča se da je u potrazi za poslom u pariskim modnim kućama. Ona to ne poriče.
“Nije da nisam zainteresovana,” kaže, izbegavajući direktan odgovor. “Ali važno mi je s kim bih radila. Treba mi neko ko će zaista razumeti kreativnost mog brenda i šta Sacai pravi. Da, razmišljala sam o tome.”
Chitose Abe ugostila je novinare i bajere dva dana posle svoje revije za jesen/zimu 2016. Komunicira preko prevodioca, ali je neverovatno zainteresovana, i predstavlja zanimljiv miks mirnoće i nevaljalosti. Njena koža i kosa sjaje, nosi samo jednu minđušu Sophie Bille Brahe, od zlata i bisera, jedva vidljivu, kao i zlatnu narukvicu na kojoj je sitnim kurzivom ispisano “Chitose”.
Kad smišlja odgovor na pitanje, čvrsto zatvara oči, zamišljeno se dodiruje po nosu i izgovara “Hmmm” dok ne dođe do odgovora. “Ja samo želim da kreiram odeću koju bih i sama nosila, i uvek želim nešto novo,” kaže. Njena odeća izgleda komplikovano, i dizajn i izrada to zaista i jesu, ali Abe mnogo vremena ulaže u to da bude sigurna da je odeća i udobna. Ona lično proba svaki komad pre revije, i onda opet posle, pre nego što se komadi proizvedu za prodaju. “Uradiću sve da moja odeća bude laka za nošenje, pritom ne menjajući dizajn,” objašnjava.
Foto: Instagram / sacaiofficial
Abe je udata za drugog popularnog japanskog dizajnera, vlasnika brenda Kolor, Junichija Abea, sa kojim ima osamnaestogodišnju ćerku.
“Velika devojka sada, vrlo isto lice,” kaže ona na neveštom engleskom, sijajući. Ali, izgleda da je samo porodičan život ono što par deli. Nisu zajedno radili otkako su se upoznali na zajedničkom projektu, i zarekli su se da nikada i neće. Čak i ne pričaju o poslu kod kuće!
“Oboje smo u istoj situaciji,” objašnjava Chitose, “pa je bolje da ne znamo baš sve. Ja, na primer, nemam pojma šta on radi. Jedino povremeno dok stavljam odeću na pranje nađem njegove komade, pogledam ih i pomislim: Aha, znači njegov brend je ovakav.”
Priredila: Tihana Smiljanić
Zapratite ELLE na Viberu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>http: //www.viber.com/ellesrbija
10 KOMADA KOJE SVAKA ŽENA U PEDESETIM TREBA DA IMA U SVOM GARDEROBERU: Inspirišite se da postanete ikona stila
OVI MODELI PANTALONA NAJBOLJE PRISTAJU ŽENAMA 50+ : Modne ikone sa Instagrama ih uključuju u svoje dnevne outfite
ANGELINA JOLIE PROŠETALA NAJPOŽELJNIJU TORBU ZA 2023. GODINU: Košta preko 3000 dolara i ponovo vraća u modu XXL formu
9 PROIZVODA KOJE NE BI TREBALO DA KORISTITE KADA PREĐETE 50: Umesto da čine lice svežim, daju potpuno suprotan efekat
DA LI ŽENE TREBA DA SE ODREKNU NASLEDSTVA U KORIST MUŠKOG ČLANA PORODICE? Ekonomska moć nad drugim je osnov nejednakosti