Kada je 2009. godine zgodna plavuša poreklom iz Italije pokrenula sopstveni blog, nije se previše razlikovala od nekih postojećih sadržaja koji su se nudili na internetu. Red stajlinga, red modnih saveta, red nabrajanja komada koje nosi uz upakovane nizove atraktivnih fotografija, koje su mamile mlade devojke i podsticale ih da kupe nešto slično.
Danas je situacija značajno drugačija. Tako da bez problema možemo reći kako u svetu postoje modne blogere i postoji Chiara Ferragni, apsolutni autoritet i primer mlade žene koja je od hobija uspela da napravi biznis vredan desetine miliona dolara.
Kao i sve u modi, blogeri su se pojavili kao trend i to intenzivan trend koji je uskomešao nepisani (ali vrlo jasan) pravilnik hijerarhije u modnoj industriji. Odjednom se dogodila situacija da generacije mladih devojaka ne haje za mišljenja modnih urednika kao relevantnih stručnjaka kada je reč o modnim predlozima ili osvrtima na nove kolekcije.
Igru su vodila neka nova lica koja su bila potpuni anonimusi u svetu modnog novinarstva. Međutim, njihov uticaj na populaciju modnih zaljubljenika rastao je silovitom brzinom.
Ova tranzicija između starih i novih generacija nije prošla bezbolno.
Modni mediji opirali su se navali blogera pišući tekstove u kojima su potonji optuživani za pretvaranje nekada respektabilne industrije u cirku.
Marketing odeljenja velikih magazina takođe nisu bili zadovoljni. Naime, pojavom affiliate marketinga blogeri su počeli da uzimaju dobar deo finansijskog kolača od oglašivača. Usledili su plaćeni PR tekstovi, a potom i kampanje.
Sistem se zatresao. Veliki problem za marketinške gurue predstavljalo je to što su blogeri počeli sa urušavanjem cena oglasa, dok je u isto vreme njihov doseg beležio rast i potkopavao rezultate poznatih magazina.
Sasvim logično, modne kuće pogotovo manje koje nemaju novca na bacanje poput LVMH grupacije, preusmerile su deo budžeta na modne blogove i njihove Instagrame. Utoliko gore bilo je to što se ova situacija dešavala u isto vreme kada i pad prodaje štampanih magazina.
Nismo se ni snašli, a tu je već bila era u kojoj su trendove diktirale zgodne devojke u 20-im godinama, obaraćavši se zavidnom auditorijumu nove generacije potrošača.
U čitavoj toj modno digitalnoj revoluciji Chiara Ferragni se pokazala kao najpametnija i najpoduzetnija mlada dama, iskoristivši ovaj trend (koji je danas u padu) i stvorivši temelje za sopstvenu firmu čija je zarada samo prošle godine iznosila neverovatnih 20 miliona dolara!
Chiara je pokrenula blog The Blond Salad u oktobru 2009. godine dok je još studirala pravo na fakultetu u Bolonji. Isprva se radilo o klasičnom blogu, a sve po uzoru na neke američke koleginice, čiji je rad pratila i koje su je inspirisale na pokretanjem sopstvenog projekta.
Atraktivan izgled i lepršav italijanski stil, vrlo brzo su ju istakli kao pažnje vrednu blogerku čiji je Instagram polako postajao medijski alat za sebe. Velik broj pratilaca osigurao joj je saradnje sa poznatim modnim brendovima, uključujući recimo veliki Louis Vuitton, a tu je bilo i mesto u prvim redovima modnih revija na svim Nedeljama mode.
Dizajnerima i njihovim PR agentima nije trebalo mnogo da shvate Chiarin potencijal i uticaj, te su je zasuli ponudama.
Za razliku od njenih koleginica, koje su se blogovima bavile same i to prvenstveno zbog raznih beneficija i poklona, koje su dobijale od strane modnih kuća, Ferragni je kao poslovnog partnera angažovala svog dečka (sada već bivšeg) Riccarda Pozzolija. Zajedno su napravili osmislili strategiju, znajući da modni blogeri neće zauvek uživati slavu i moć kakvu su u to vreme imali.
Iskoristili su trenutak kada je Chiara bila na vrhuncu i osigurali joj ugovore sa Mangom i kućom Guess u čijim se kampanjama pojavila.
Pozzoli je stvorio mrežu saradnika (micro influensera) čija je pojavljivanja naplaćivao. Tako su brendovi plaćali od 10 do 50.000 evra za njihovu podršku na blogovima i Instagramu.
Naravno, najvrtoglavije iznose zarađivala je Chiara koja je bila najveća zvijezda. U to vreme njen blog zarađivao je oko 2 miliona dolara godišnje zahvaljujući oglasima i affiliate marketingu.
Ono što je posebno u slučaju Chiare Ferragni jeste činjenica da je svojim materijalom upravljala sa velikom preciznošću. Često je odbijala brendove koji nisu u skladu sa njenom filozofijom, tako vodeći brigu da svaki čitatelj dobije stvarno iskustvo kome može verovati i sa kojim se može poistovetiti.
Dok se tržište prekrcavalo blogerkama sa svih strana sveta, Ferragni i Pozzoli već su stekli status moćnog i uticajnog para.
Sa Pozzolijem je osnovala kompaniju TBS Crew, preselila se u Los Anđeles i pažnju preusmerila na specijalne projekte, tačnije kreiranje originalnog sadržaja za klijente.
Blog je preuredila u web stranicu i zaposlila desetak stručnjaka iz područja mode i lifestajla koji danas čine redakciju. Takođe, prošle je godine u sklopu portala otvorila e-commerce na kome prodaje svoj dizajn, ali i druge modne brendove. Tu se našlo mesta i za vintage sekciju odeće koju sama nalazi u buticima diljem sveta.
U međuvremenu se upustila u biznis obuće i dizajnirala kapsulnu kolekciju cipela koja je isprva samo nosila njeno ime. 2013. godine je uložila novac u firmu, kupila većinski deo i postala ponosna vlasnica brenda cipela.
Danas se njen dizajn prodaje u tridesetak velikih on-line prodavnica, a godišnji prihod brenda Chiara Ferragni Shoes iznosi 20 miliona dolara!
Kruna njenog poslovanja dolazi u obliku fizičke prodavnice koja se nedavno otvorila u Milanu. Ovo je druga prodavnica (prva je otvorena u Šangaju nešto pre ove) sa ekskluzivnom ponudom CF cipela, a plan je da se do 2019. otvori još 14 prodajnih mesta širom sveta.
Modni blogovi danas nisu smatrani najrelevantnijom pojavom na medijskoj sceni. Kao i sa svme, i u ovom području se dogodila nagla i prevelika ekspanzija koja je za rezultat imala haos i eksloataciju medijskog prostora. Jednostavnije rečeno - ljudi su se zasitili situacija u kojima im neka XY devojka prodaje komade koje je dobila na poklon i uverava ih da su isti najbolji i najstajliš na tržištu.
Taj val nepoverenja je utopio mnoge blogere koji nisu razmišljali o poslovnoj strategiji na način na koji je to učinila Ferragni.
Njen uspjeh je dobar primer svim mladim ljudima koji se upuštaju u džunglu digitalnih medija. Bez jasne strategije i plana neće se dogoditi ništa osim trenutnog uspeha i žestokog pada. Sadržaj mora biti originalan, autentičan i zanimljiv.
Sve ostalo spada u domenu trenda, a danas smo više no ikad svedoci smene trendova čak i na mesečnom nivou! Modni blog može biti hobi koji ćete raditi levom rukom, ali ako ulažete u sebe, osluškujete potrebe publike i razmišljate kao poslovna žena, a ne kao puka trendseterka, danas ste u mogućnosti da izgradite pravi biznis i živite od onoga što volite.
Postoji li nešto bolje od toga?
Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>https://www.instagram.com/elleserbia/
10 KOMADA KOJE SVAKA ŽENA U PEDESETIM TREBA DA IMA U SVOM GARDEROBERU: Inspirišite se da postanete ikona stila
OVI MODELI PANTALONA NAJBOLJE PRISTAJU ŽENAMA 50+ : Modne ikone sa Instagrama ih uključuju u svoje dnevne outfite
ANGELINA JOLIE PROŠETALA NAJPOŽELJNIJU TORBU ZA 2023. GODINU: Košta preko 3000 dolara i ponovo vraća u modu XXL formu
9 PROIZVODA KOJE NE BI TREBALO DA KORISTITE KADA PREĐETE 50: Umesto da čine lice svežim, daju potpuno suprotan efekat
DA LI ŽENE TREBA DA SE ODREKNU NASLEDSTVA U KORIST MUŠKOG ČLANA PORODICE? Ekonomska moć nad drugim je osnov nejednakosti