Još
Izdanje: Potvrdi
Dodatno

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Uporni i hrabri: Ko je danas bitan na modnoj sceni?

Na kraju se sve svodi na onu dobru staru izreku: prilagodi se ili umri.

  Izvor: Foto: Profimedia

Sumrak modnih bogova prisutan je već izvesno vreme i više ništa nikada neće biti isto u velikom, glamuroznom modnom svetu - a, za sve to postoji i dobro obrazloženje.

Modne kuće plaćaju basnoslovne iznose za transfer dizajnera, ulažu u digitalno oglašavanje, "influensere", smišljaju načine kako privući nove kupce, jer oni stariji ionako više ne znaju šta se tu sve događa i samo žele proizvod kojem su verni godinama.

U industriji se okreće ogromna količina novca kojim se pokušavaju izazvati emocije i strahopoštovanje prema tradiciji, nasleđu i renomeu najvećih modnih kuća na svetu. Međutim, kupac nove generacije je u protekle dve godine odlučio da piše svoja pravila i fokusira se isključivo na svoj želje i potrebe bez " komercijalnog prisiljavanja"

I upravo tu su mnogi udarili u zid.

Zanimljiva godina je iza nas, puna preokreta, finansijskih krahova, promena u načinu poslovanja, u načinu percepcije mode i načinu na koji se reorganizovalo poslovanje nekih kuća. 

Ko bi pre nekoliko godina pomislio da će se jedan Michael Kors (inače nekoliko godina zaredom najgooglaniji dizajner u Americi) ili Ralph Lauren, naći na ivici financijskog sloma? Da će jedan Burberry pokušavati da uhvati vazduh na slamčicu dok se britansko modno carstvo raspada? 

Da će se ukinuti neka od najpoznatijih štampanih izdanja, te da će naposletku i budućnost velikog Conde Nasta biti dovedena u pitanje? Godina znači mnogo u modnoj industriji, a u današnje vreme brzih informacija i društvenih mreža i jedan mesec je, čini se, bio previše. 

Šta se dogodilo? Ljudi su se zasitili svega, a ponajviše modnih diktata i smernica koje su im mediji godinama davali. Odenite ovo, kupite ono, ako nemate ovaj brend niste cool, ako nosite onaj brend onda ste cool.

Sve informacije koje smo o modi imali dobijali smo ih od strane nekoliko modnih urednika koji, ruku na srce, ionako nisu živeli u nekom stvarnom svetu, već su vodili neki dizajnerski život koji se publici uvaljivao kao bajka. 

Taj diktat modnog medija oslabio je pojavom online zajednice, tačnije društvenih mreža.

Sa Instagramom je eksplodirao, te su se svetu predstavili neki novi ljudi sa kojima su se modni konzumenti mogli poistovetiti. Oni koji su nosili odeću na svoj način i što je najvažnije, oni koji su nosili odeću koja nije nephodno bila markirana. Danas ih nazivamo influenserima (mislimo na one koji su od toga napravili biznis, ne o svemu onome što se danas prodaje pod tim imenom).

Odjednom se dogodila situacija da su desetine miliona ljudi širom sveta pratili jedni druge, dobijali modne savete jedni od drugih, bez medijskog posrednika i nekoga "stručnog" ko im je sugerisao šta i kako bi trebalo da nose.

Pinovali su stvari koje su im se sviđale, screenshot je zamenio komad papira iz modnog magazina i stvorio se novi poredak, moćniji od bilo koje modne kuće i medijskog carstva.

Modne kuće je u tom trenutku uhvatila panika.

Iza leđa im se našla čitava generacija kupaca o kojima nisu znali previše, a najmanje kako im pristupiti. Neposlušna generacija millennialsa o kojima smo već poprilično pisali, nije marila za odeću i tašne svojih baka, za gore spomenuto nasleđe i renome modnih kuća. 

Šetnja sa Hermès torbicom u ranim 20-im godinama više nije značilo da ste hoch, već samo da imate neku porodičnu lovu. Čitava priča o ekskluzivnosti starih modnih kuća počela je gubiti smisao u zapadnom svetu, što se i te kako osetilo u ovoj godini kada su mnogi dotakli dno.

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije

Moda

Celebrity