Sama definicija visoke mode je prilično maglovita, a da ne pominjemo kako je čitava ta grana mode obavijena velom misterije. 

Skoro nikada ništa ne saznajemo od brendova koji takve kreacije stvaraju, a ni klijenta koji ih kupuju, a još ređe će se uz bilo kakav haute couture komad vezati određena brojka.

Da li se haute couture komad pravi u vidu isključivo jednog modela? Ili su to samo glasine?

Može li se ovakva kreacija naručiti?

Postoje li standardni za visoku modu? Koje kuće ispunjavaju ove standarde? 

Mnogo nam toga nije jasno, a verujemo ni većini modnih zaljubljenika.

Razlog zbog koga je portal The Fashion Law sakupio niz činjenica o ovom zatvorenom svetu mode.

Ovo su brojke koje su prikupili za nas:

2 - minimalan broj probnih primeraka za klijenta, prema pravilima Fédération française de la couture.

12 - broj modnih kuća koje su u sezoni proleće/leto 2018. sudelovale na Nedelji visoke mode, među kojima se nalaze Christian Dior, Givenchy, Maison Margiela, Alexandre Vauthier, Alexis Mabille i Chanel.

15 - minimalan broj stalno zaposlenih u ateljeu kuće, takođe prema pravilima Fédération française de la couture.

16 - broj klijenata koje je u 2009. godini imao Jean-Paul Gaultier, prema podacima Vanity Faira.

45 - postotak couture kreacija od čitave prodaje brenda Elie Saab, sa stalnim povećanjima potražnje iz zemalja kao što su Turska, Grčka, Rusija, Ukrajina, Kazakhstan...

50 - broj lookova koji je prema prvim pravilima francuske modne federacije dizajner morao predstaviti u sklopu svoje couture revije.

100 - broj krojačica zaposlenih na couture kolekciji Chanela za sezonu proleće/leto 2015.

135 - broj sati koji su prosečno potrebni da se izradi jedna Dior haljina.

1945 - godina kada je Fédération française de la couture uspostavio niz pravila za revije visoke mode. Promene su uvedene tek 1992. godine.

4,000 - toliko otprilike postoji kupaca couture mode na čitavom svetu. Od toga je 200 stalnih kupaca, a među njima su Daphne Guinness, Lena Perminova, Ulyana Sergeenko i jordanska kraljica Rania.

6,000 - broj sati koji je bio potreban da se stvori poslednji look na reviji brenda Ralph & Russo za proleće/leto 2016. godine.

$ 50,000 - $ 300,000 - prosečna cena couture kreacije, prema BBC-u.

$ 1,000,000 - cena koju može postići Dior venčanica, prema Reutersu.

Izvor: buro247.hr

Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>https://www.instagram.com/elleserbia/