Ana Ljubinković
je kolekciju jesen zima 2019/20, nazvala “Drugde”. Baveći se i dalje modernom elegancijom kroz eksperimentisanje, kolekcija je bogata detaljima, ručno ukrašena cirkonima i čipkom, korišćeni su luksuzni materijali različitih tekstura, dok krojevi naglašavaju nežnu žensku prirodu. Ali, Ana Ljubinković kreira garderobu koja je namenjena da se nosi u najobičnijim, svakodnevnim prilikama, nazivajući svoju modu urbanom visokom modom. Kolekcija je upotpunjena najnovijim modelima ABO cipela.
Ana Ljubinković je diplomirala slikarstvo na Fakultetu likovnih umetnosti, Univerziteta u Beogradu. Nakon završenih studija, realizovala je svoju prvu kolekciju i predstavila je 2004. godine na Beogradskoj nedelji mode. Od samog početka u Aninoj modi je jasna jaka veza sa likovnom umetnošću koja se ogleda u dizajnerkinoj slobodnoj igri modnim pravilima. Svojom kreativnom snagom, umetnica uspeva da sa lakoćom spoji realnost i imaginaciju u jedan svet, uvek postavljajući pitanje da li je ovde isto što i drugde?
Želeći da kreira original, moda Ane Ljubinković je postala prepoznatljiva širom sveta. Njene kreacije su nosile najveće svetske zvezde kao što su Miley Cyrus i Lady Gaga, ali i Paloma Faith, internet senzacija Poppy i pevačica benda Clean Bandit, Grace Chato kao i mnogi drugi. Zahvaljujući uspešnoj saradnji sa londonskom PR agencijom I.Dea, koju vodi Andrea Varga, u toku godine očekuju se brojne slične saradnje i novi projekti.
Sonja Jocić
Sonja Jocić je zavrsila master lepih umetnosti, sa specijalizacijom iz modnog dizajna na „Swedish School of Textiles” u Boråsu, Švedskoj (2014). Pre sticanja mastera stekla je zvanje diplomiranog modnog dizajnera, na Visokoj tekstilnoj strukovnoj školi za dizajn tehnologiju i menadžment, u svom rodnom gradu ‐ Beogradu (2010). Pored svog akademskog obrazovanja, Sonja je završila praksu u modnom brendu „Fifth Avenue Shoe Repair“ u Stokholmu, u Švedskoj. Nosilac je sedam prestižnih modnih nagrada: “The ELLE Fashion Award’’, “The TEXTIL Young Designer Award’’, “The BazArt Fashion Award Marija Kranjc”, ''The Best INTERNATIONAL Designer Award'', ''Harper's Bazaar Award'', ''Boris Nikolic Award'' i ''Wannabe Best Digital Presentation Award''. Do sada je prezentovala deset kolekcija pod svojim imenom na ''Belgrade Fashion Week-u'' u Beogradu, ''Mercedes Benz Fashion Week-u Ljubljana'' u Ljubljani i ''Mercedes Benz Fashion Week-u Central Europe'' u Budimpešti.
Sonja trenutno radi kao samostalni dizajner razvijajući brend pod sopstvenim imenom. Osim što kreira za svoj brend takođe radi kao saradnik u nastavi na osnovnim studijama na Visokoj tekstilnoj strukovnoj školi za dizajn, tehnologiju i mendadžment na odseku Dizajn tekstila i odeće i odseku Tekstilno inženjerstvo. Njen dizajn je fokusiran na istraživanju u modi i osnaživanju žena. Eksperimentisanje u vidu multifunkconalnosti odevanja, kao i kontrastu u tkaninama uz minimalistički pristup boji, kao i pronalaženje novih tehnika pri izradi krojeva odevnih komada koji imaju 0% otpada tkanine su od ključnog značaja za njen modni dizajn. Poznata je po odevnim komadima ''oversize'' skulpturalnih slojevitih formi u kombinaciji sa svedenim ženstvenim siluetama. Njena percepcija je uvek suprotna svakidašnjem načinu nošenja odeće.
Kolekcija ‘’Purification’’ prolece/leto 2019 je istraživanje veze izmedju tela i duha kroz dizajn tehniku koja ima za cilj da eliminiše negativne uticaje na samopouzdanje, dušu, podsvest i okruženje.
Ovaj projekt istražuje različitosti slojevitog savijanja i drapiranja geometrijskih krojeva razvijajuci lične metode ekstrakcije i čišćenja kroz odevne forme. Uklanjanje negativnih uticaja iz svakodnevnog života može da se izvede menjanjem perspektive i pogleda na svet, izmenom ličnih motiva i biranjem novih životnih putanja.
Projekat se sastoji od varijacije poluprozirnih svetlo roze i crnih silueta i krojeva koji nemaju otpad tkanine, kao i venčanica i multifunkcionalnih odevnih komada, koji su usko povezani sa procesom izdvajanja, otvaranja, čišćenja duše, pružanjem samopouzdanja telu onoga ko ih nosi. Estetski oblici, tkanine i boje su inspirisani vodom, baletom i geometrijom jer su ovo jedni od najboljih načina dizajnerke za pozitivno gledanje na svakodnevni život. Materijali su uglavnom izrađeni od pamuka i svile.
Martini Vesto by Boško Jakovljević
Kolekcijom “Decadence” Boško Jakovljević obeležava deceniju od kada se prvi put pojavio na Beogradskoj nedelji mode u svojstvu dizajnera za poznati domaći brend Martini Vesto. Njegova vizija za predstojeću modnu sezonu biće začinjena avangardnim krojevima i edgy tonovima. Iskonski ljubitelji mode znaju da su kolekcije brenda Martini Vesto by Boško uvek jedinstvene inovatnivne. Prepoznatljiv po savršeno skrojenim kreacijama od visko kvalitetnih materijala, Boško stvara odeću s komercijalnim karakterom. Vođen idejom da je moda odraz ličnog stava i stila, Boško je za sezonu proleće/leto kreirao bogatu kolekciju namenjenu muškarcima i ženama. Najnovija Boškova kolekcija odiše svežinom i buntvničkim duhom, a avangardni odveni predmeti namenjeni su onima koji odvažno ističu svoju individualnnost, seksipil i autentičnost. Publika će imati priliku , da iz prve ruke, otkrije koji odevni komadi će biti “it” u narednih nekoliko.
Tijana Žunić
je modna dizajnerka iz Beograda sa dugogodišnjim iskustvom. Njene kreacije predstavljaju moderan osvrt na klasične krojeve i kreira za žene koje su hrabre i senzualne.
Kolekcija Monochroma
Monohroma je tu da ostavi utisak. Svojim nenametljivim luksuzom i snagom minimalizma skreće pažnju na sebe što joj pojačava samopuzdanje. Sofisticirana jednostavnost i pročišćena forma glavni su joj atributi.
Ova kolekcija je jedinstvena po tome što obuhvata širok spektar boja i svaka boja je maksimalno naglašena. Sve modele odlikuje nosivost i udobnost, kvalitetni materijali i ženstvena forma.
Viktorija Džimrevska
Diplomirala je i magistrirala na Fakultetu za likovne umetnosti u Skoplju, u klasi Prof. Kostadina Tančeva, na smeru “Grafika i modni dizajn”. Imala je više samostalnih i grupnih izložbi u Makedoniji i inostranstvu, bila je učesnik likovnih kolonija i dobitnik dve nagrade u oblasti grafike. Od 2009. godine aktivno se bavi modom i svoje kolekcije pretstavlja na Beogradskoj nedelji mode u organizaciji Modnog studija Click već deset godina.
Inspiraciju za kolekciju Vibes proleće-leto pronašla je u svim oblicima umetnosti, u svojim grafikama, u proleću, u bojama, u emocijama, u urbanim ženama, u njihovoj snazi i vibracijama koje oseća dok stvara crtež ili grafiku. U spoju nespojivog, u jednostavnosti i različitosti. Jednostavnim krojevima sa neobičnim detaljima i printovima želi da da jedan novi moderni look celokupnoj kolekciji.
Kolekcija se sastoji od prolećnih mantila prsluka, dugih i kratkih pantalona, haljina, cipela i tašni, pročišćenih formi, providnih površina, upotpunjenih detaljima i printovima sa njenim logotipom koji čine svaki model autorskim.
Materijali su prirodni i veštački: pamuk, teksas, keper, til, skaj, plastika. Teksture su različite - mat, sjaj, print. Boje su bela, denim, od razne nijanse plave do teget. Kolekciju je nazvala “Vibes” i želi da modele sa njenim potpisom nose devojke i žene koje svojom snagom ostavljaju pečat i individualnost.
Zejak FW 2019
Milan Zejak je modni dizajner, ilustrator i predavač.
Diplomirao je na odseku “Dizajn za tekstil i odeću” Više tehničke tekstilne škole Univerziteta u Beogradu. Kroz više od deset godina iskustva u modnoj industriji, sticanog kroz brojne angažmane, uz podršku dugogodišnjeg saradnika - fotografa Ilije Milosavljevića - 2014. godine osnovao je brend ženske odeće i asesoara "Zejak".
Radeći na kolekciji FW19, nastavio je ranije započeto istraživanje pravougaonih oblika i načina na koji se njima mogu zameniti zaobljene linije klasičnih krojnih delova, što je rezultiralo voluminoznim, drapiranim, čak i lepršavim savremenim odevnim predmetima sa naznakama uticaja tradicionalne japanske nošnje, ali i zapadnjačkog kostima "flapper" perioda.
Pridržavajući se svedene palete neutralnih tonova, poput crne, sive i bele, uobičajene za njegov minimalistički pristup dizajnu, ovog puta uvodi i boju senfa. Izborom materijala nastavlja suprotstavljanje tradicionalnog i modernog, pa se uz vunene mešavine u karo-dezenu, brokat i klasični crni žoržet nalaze spandeks i neopren.
Danica Srećković
Inspiraciju za kolekciju “Inside out” dizajnerka je pronašla u vojnim i policijskim uniformama, a detalje uniformi je provlačila u svakom odevnom predmetu.
Kreatorka smatra da patrijarhalno društvo na našim prostorima ženi nameće određenu dozu suzdržanosti, a različita očekivanja, u svakodnevnom životu je na određeni način limitiraju. Stoga, kolekcija pod nazivom “Inside Out” prikazuje oslobođenu ženu, onu koja je u potpunom skladu sa svojom unutrašnjosti.
Hrabrost i prkos jesu glavne karakteristike ove kolekcije koja je većim delom izrađena od elegantnih i ženstvenih materijala, kao što su svila, čipka i saten. Sklop odabranih materijala i kroja ilustruje jednu atraktivnu žensku figuru, čime se ističe njena prava priroda.
Sa druge strane, primese vojne uniforme i kože u detaljima, govore o ostacima nametnute suzdržanosti, sa kojima se ona odvažno poigrava. Za izradu ove kolekcije, dizajnerka je koristila crnu, crvenu, maslinasto zelenu, plavu i braon boju, čime se oslikava sva elegancija žene.
Danica Srećković, rođena 23.09.1983. u Beogradu.
Upisuje Visoku Strukovnu Tekstilnu Školu za Dizajn, Tehnologiju i Menadžment, na smeru za Dizajn tekstila i odeće, 2004.godine
Prvi angažman u organizaciji galerije Stara Kapetanija, pod rukovodstvom kustosa Vere Vitorović, u ulozi predavača na temu “Transponovanje motiva iz prirode u dezene materijala”, 2008.godine. Koncept radionice glasio je “Mladi za mlade”.
U maju 2009. godine, učestvuje u grupnoj modnoj reviji u organizaciji Koloseja, tržnom centru Delta City, gde se prvi put predstavlja sa svojih 6 modela iz kolekcije “Ghetto”.
Dve godine bila je angažovana u Ateljeu Igora Todorovića u angažmanu na poziciji asistenta (2014. - 2015.).
Godinu dana kasnije, otpočinje saradnju sa modnom kreatorkom Milicom Opačić, nakon čega sledi dvogodišnje angažovanje u firmi Egestas, na poziciji modnog dizajnera.
U sklopu Egestasa, dizajnira i asistira na dizanijanju uniformi za različite ugostiteljske objekte, od kojih se posebno ističu uniforme za IHG Ljubljana.
Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>https://www.instagram.com/elleserbia/
10 KOMADA KOJE SVAKA ŽENA U PEDESETIM TREBA DA IMA U SVOM GARDEROBERU: Inspirišite se da postanete ikona stila
OVI MODELI PANTALONA NAJBOLJE PRISTAJU ŽENAMA 50+ : Modne ikone sa Instagrama ih uključuju u svoje dnevne outfite
ANGELINA JOLIE PROŠETALA NAJPOŽELJNIJU TORBU ZA 2023. GODINU: Košta preko 3000 dolara i ponovo vraća u modu XXL formu
9 PROIZVODA KOJE NE BI TREBALO DA KORISTITE KADA PREĐETE 50: Umesto da čine lice svežim, daju potpuno suprotan efekat
DA LI ŽENE TREBA DA SE ODREKNU NASLEDSTVA U KORIST MUŠKOG ČLANA PORODICE? Ekonomska moć nad drugim je osnov nejednakosti