Lokalna modna zajednica svakim danom sve više jača sa novim srpskim Instagram brendovima, a da ostvarenje doskora nezamislivog sna o stvaranju fashion brenda made with love in Belgrade nije više nezamisliva realnost, svedoči i brend kožnih aksesoara Le Bo koji vodi inspirativna žena Bojana Mladenović. Sa njom smo popričali kako zapravo izgleda raditi dva dijametralno suprotna poziva istovremeno i da li kreativnost jednog posla zaista jeste nadahnuće za suvoparnost drugog. Kakva je realna „krvna slika“ na tržištu kada se osniva Instagram brend iza kojeg stoji ozbiljna snaga volje i dobro organizovani proizvodni proces, šta danas zaista „pali“ prilikom prodaje preko ove društvene mreže i kako jedan dobar savet od kume preduzetnice: „Kreni danas, odmah, sada“, ukoliko se stvarno primeni, zaista vredi!
Kako bi opisala sebe u tri reči?
Temperamentna, lojalna i posvećena.
Kada i kako si osnovala svoj brend LE BO?
Prošlo je tačno tri godine otkako je brend Le Bo 4. novembra osvanuo na društvenim mrežama, tako sad zajedno sa izlaskom ovog novembarskog Elle broja mi slavimo rođendan. Sa pripremama sam krenula malo ranije, prvo sam startovala samo sa korporativnim poklonima u vidu aksesoara novčanika i card holdera. Ali moj san i pasija bile su kožne rukavice, a sada kada sam to ostvarila i napravila, ciljeva je sve više.
Koji je inspo bio za ime brenda?
Prvo, zacrtala sam da ću raditi isključivo samo sa kožom. Drugo, kao jednoj Lavici, podrazumevalo se da moje ime mora biti u nazivu. Tako da se kombinacijom ova dva faktora rodilo ime brenda. Le - leather, Bo - Bojana, logično zar ne?
Izrađuješ premium hand made kožne aksesoare. Kako izgleda tvoj proces rada od ideje do realizacije?
Prva faza u procesu je postavljanje ciljeva i neodstupanje od misije koju sam imala kada sam počinjala, a to je da izradim premium proizvod koji kvalitetom kože i načinom izrade parira svetski poznatim brendovima. Da bude autentičan, funkcionalan i pristupačan krajnjim korisnicima u Srbiji. Proces je sve što se dešava između, od kreiranja, nabavke kože, ulaska u proizvodnju, pravljenja uzoraka, pa sve dok se ne dođe do željenog proizvoda.
Poznata je modna činjenica da su rukavice jedan od kompleksnijih modelarskih poduhvata, pogotovo ukoliko su od kože. Da li je to istina ili mit?
Rukavice su moje najveće iskušenje u dosadašnjem radu. Sve glasine u vezi izrade istih apsolutno su tačne. To zahteva određeni kvalitet i debljinu kože, laku i preciznu ruku krojača.
Imala sam želju da izrađujemo custom made rukavice po tačnim dimenzijama klijenta jer svaka ruka zaslužuje idealnu rukavicu - i u tome smo uspeli.
Koje modele nam preporučuješ ove sezone kao must have?
Predlažem vozačke rukavice kao najkorisniji modni detalj za hladnije dane - elegantne i glamurozne, crne, dugačke do lakta.
Prepoznatljiv pečat LE BO brenda jesu tvoji kožni kaiševi sa minitašnicama, da li je svaka od njih posebno namenjena jedinstvenom predmetu?
Jeste, tim belt bag torbicama htela sam da stavim tačku na večito rovarenje nas žena po velikim torbama u potrazi za ključevima, telefonom, novčanikom i naočarima za sunce. Torbice se mogu nositi zajedno na kaišu, kao i svaka odvojeno. Predviđeno je da se kaiš nosi visoko na struku ili nisko na kukovima, u zavisnosti od odabrane odevne kombinacije.
Koje nove palate boja nam donosiš ove sezone?
Kroko koža je uvek aktuelna, a ove sezone moja preporuka je braon i beli kroko, kao i nezaobilazna maslinastozelena boja kao savršen jesenji kolorit.
Jedan od glavnih mantri LE BO brenda je Made in Belgrade with love. Šta tebi predstavlja ovaj lokalno demografski atribut?
Predstavlja core vizije brenda, proizvodi se izrađuju u Beogradu i na to sam izuzetno ponosna, a uz ljubav je, naravno, sve lakše i lepše.
Takođe radite worldwide shipping. Kako stranci reaguju na Belgrade home made kožne aksesoare?
Reakcije su strava. Prodaja van granica Srbije krenula je spontano ili popularno rečeno organski, sada smo dostigli nivo potražnje da imamo prodajno mesto i u Beču.
Interesantno je da tebi ovo nije primaran posao. Ti radiš od 9 do 5. Da li je danas teško raditi dva posla koja nisu slična? Kako se to reflektuje na tvoj rad na oba polja?
Za mene je to nadahnuće. Moja profesija, diplomirani pravnik, jeste ono za šta sam se školovala i u čemu sam se pronašla. Interesantna činjenica je da sam, otkako sam osnovala modni brend, mnogo produktivnija na svom primarnom poslu i imam više elana. Ova dva posla su mi u savršenoj simbiozi. Ima momenata da jedan od njih trpi, ali pronalaženje balansa jeste ono što me čini srećnom i ispunjenom.
Ima li odricanja, imaš li vremena za svoj privatni život?
Teško je uopšte odvojiti privatni život jer je brend ono što sam ja svakoga dana, u svakom momentu. Postoje situacije kada propustim bitan privatni događaj ili utakmicu mog sestrića. Jednom sam čak zamalo propustila doček Nove godine jer smo završavali porudžbine kako bi svi oni koji su poručili personalizovane poklone imali iste ispod jelke za svoje najdraže.
Svakim danom se rodi novi Instagram brend koji jača lokalnu modnu zajednicu. Šta misliš o ovom novonastalom modnom fenomenu? Da li je reč o nedostatku ponude na tržištu ili kreativnoj želji našeg društva?
Mislim da je to izuzetno inspirativno jer nam konkurencija ne dozvoljava da se uspavamo - barem je u mom slučaju ona dodatni podsticaj. A šta je tome doprinelo? Mislim da je to verovatno susret kreativnih ljudi sa modernom tehnologijom koja nam je svima omogućila da se predstavimo široj publici na brz i risk free način.
Deluje da je tako lako napraviti svoj brend i ući u proizvodnju? Postoji li ipak i strah od neuspeha?
I meni je takođe delovalo lako dok je bilo na nivou ideje. Iz ovih cipela, najvažnije je rasteretiti se strahova. Činjenica je da je bilo malo nesigurnosti, kada se uzmu u obzir moja večito velika očekivanja, ali kada se ove unutrašnje dileme prevaziđu, tada počinje žurka.
Koliko je zaista danas Instagram bitna alatka u prodaji? Koji je tvoj biznis model kada je o ovoj društvenoj mreži reč? Šta po tvom mišljenju zaista „pali“?
Instagram je prava revolucija u svakom smislu, pa tako i za moj biznis. Identifikacija niše, komunikacija sa potencijalnim kupcima, pravi tajming u smislu objave sadržaja i, naravno, dobre fotke sa kojima moja klijentela može da se poistoveti jeste ono što je u mom slučaju „upalilo“.
Može li danas da se živi lepo samo od ove kreativne strane odabranog poziva?
Iskreno, verujem da može, uz potpunu posvećenost poslu. Međutim, moja ljubav je sada podeljena na rad u struci na odgovornom položaju i na posao preduzetnika. Pravi multitasking. Ja sam i pravnik i direktor marketinga i fotograf i model.
Šta je po tvom mišljenju bitniji aspekt posla - lična ili finansijska satisfakcija? Da li one mogu da idu zajedno?
Oba aspekta podjednako su važna i u mom slučaju idu zajedno. Primer za to je belt bag, proizvod u koji sam zaljubljena. U momentu kad smo ga plasirali, prve reakcije nisu bile ohrabrujuće u odnosu na naše druge proizvode koji su od starta donosili finansijski podsticaj.
Ali mi nije bio važan finansijski momenat, već da ljudima belt bag postane nezaobilazni aksesoar bez kog neće moći da zamisle svoj svakodnevni outfit. Stoga, uz mnogo truda i želje, belt bag je danas jedan od najprodavanijih modela i to je moja lična satisfakcija.
Izrađuješ takođe personalizovane kožne novčanike. Koliko je to popularno na našem tržištu?
Najpopularniji su među poslovnim svetom, firme se najradije odlučuju za personalizaciju svojih korporativnih poklona. Ljudi vole da je nešto pravljeno isključivo za njih. Pored inicijala, logoa, simbola, ponekad se provuče i slika nekog superheroja. Jedan dugogodišnji klijent periodično poručuje izradu sa Supermanom, Betmanom i to je ono što nas odvaja od masovne proizvodnje.
Koji su tvoji budući projekti za dalji razvoj brenda?
Pripremamo jedno iznenađenje i proizvod koji ce zasigurno biti inovacija pod nebom naše lokalne modne zajednice.
Koji bi savet dala neostvarenim mladim preduzetnicima čija je želja da se bave proizvodnjom fashion aksesoara kao ti? A koji si ti savet dobila na početku?
Savet koji sam dobila od moje kume, uspešne preduzetince, bio je: „Kreni danas, odmah, sada.“
A danas, nakon tačno tri godine, odgovaram na pitanja za prestižni modni časopis Elle, a to doživljavam kao veliko priznanje i verifikaciju da je savet bio delotvoran. Stoga šaljem savet dalje, krenite danas ne čekajte da prikupite dovoljno finansija, da prođe korona ili retrogradni Merkur, samo krenite, a kockice će se slagati usput.
Intervju: Ana Ostojić
Fotografije: Darko Sretić
Šminka: Anastasija Poznanović
10 KOMADA KOJE SVAKA ŽENA U PEDESETIM TREBA DA IMA U SVOM GARDEROBERU: Inspirišite se da postanete ikona stila
OVI MODELI PANTALONA NAJBOLJE PRISTAJU ŽENAMA 50+ : Modne ikone sa Instagrama ih uključuju u svoje dnevne outfite
ANGELINA JOLIE PROŠETALA NAJPOŽELJNIJU TORBU ZA 2023. GODINU: Košta preko 3000 dolara i ponovo vraća u modu XXL formu
9 PROIZVODA KOJE NE BI TREBALO DA KORISTITE KADA PREĐETE 50: Umesto da čine lice svežim, daju potpuno suprotan efekat
DA LI ŽENE TREBA DA SE ODREKNU NASLEDSTVA U KORIST MUŠKOG ČLANA PORODICE? Ekonomska moć nad drugim je osnov nejednakosti