MILI BOŠKOVIĆ JE DOBITNICA ELLE STYLE AWARDS-A ZA MANEKENKU GODINE: ''Uvažavanje u ovom poslu je najcenjeniji osećaj''

Mili Bošković je dobitnica ELLE STYLE AWARDS 2021 za manekenku godine, a samo za ELLE otkriva šta sve nosi život modela - od zaštitnog lica brenda Chloe i čajanke sa Jean Paul Gaultierom, pa sve do ozbiljnih izazova i anksioznosti koje su sastavni deo tog puta.

Bryan Whitely

Prošla si modne piste Njujorka, Milana, Pariza, nosila brendove od Armanija, Zadig&Voltaire-a do Chloe-a. Koja je tvoja omiljena kolaboracija koju pamtiš po nekoj posebnoj emociji?

Kad sam stigla u Njujork, prve nedelje sam se videla sa najvažnijim kasting direktorima, letela sam u Veronu da radim za Calcedoniju, i u sred Verone dobijam poziv da odem u Pariz jer žele da me vide dizajner i ceo tim brenda Chloe. Moja radost je dostigla vrhunac kada sam potvrđena kao ekskluziva, što u našem poslu znači da neko vreme nećeš raditi za druge brendove, već ekskluzivno za Chloe. Način na koji su me tretirali činio je da se osećam posebno. Haljina koju su planirali za drugu devojku, prekrajana je za mene na licu mesta, dan pred reviju. Svi su bili jako ponosni na mene tada. To uvažavanje u poslu i da te tretiraju kao ličnost je možda najcenjenije osećanje u životu modela. Zato pamtim i kada me je posle iscrpljujućeg fitinga Jean Paul Gaultier ljubazno pozvao na čaj i pitao o životu u Srbiji.

Od Leskovca do Njujorka - pokazala si nam da talentom, ambicijom i snagom voljom može da se postigne sve. Koji je bio tvoj najveći izazov u ovom poslu i kako si ga prevazišla?

Revije visoke mode i skupe produkcije su za nas poseban izazov, od "kaskanja" po ledu i vodi na visokim potpeticama, do jakog i brzog hoda po staklenim pistama, vrlo često ogledalima, sa svim propratnim reflektorima uperenim pravo u vas. Kako su revije dobile novu digitalnu formu usled covid situacije, tako su i dizajneri dobili prostora za sve smelije ideje kada je pista i scenografija u pitanju. Takva snimanja mogu trajati i danima, zbog čega je bitno da svi modeli na setu budu potpuno fokusirani, jer greška jednog modela, vraća ceo line up na startnu poziciju i krećemo ispočetka.

Otuda jedan od najvećih izazova u mom poslu jeste adaptacija i mogućnost brzog menjanja uloga i karaktera, kako je osnova našeg posla oživljavanje vizije fotografa, ili vizije koju je dizajner zamišljao pri izradi svoje kolekcije, kao i velika kulturološka razlika između modnih svetskih centara, izmedju kojih smo u konstantnom pokretu.

Tema o kojoj se retko govori je anksioznost i napadi panike sa kojima se bori mnogo modela u našoj industriji. Moja borba i prevazilaženje takvih stanja, jačanje samopouzdanja i otpornosti na stres, svrstavam u svoje lične uspehe i markere ličnog razvoja.