Živahan, sunčani prolećni dan na Menhetnu – nasmejani Timothée Chalamet nonšalantno korača ulicama svog rodnog grada. Sa crnim naočarima i beanie kapom, jedan od najprivlačnijih i najodvažnijih glumaca mlade generacije uspeva da ostane gotovo neprimećen dok ulazi u zgradu u centru grada. Razoružavajućeg samopouzdanja i uzdržanog šarma, bilo da je u duksu ili haute couture-u, zvezda filma Call Me by Your Name nominovana za Oskara, melting pot kontrastnih uloga u ostvarenjima Dune, Wonka, a uskoro i u dugoočekivanoj biografiji o Boby Dylanu, uvek je neustrašiva kontradikcija, otvorena za sve mogućnosti. CHANEL ga sustiže i započinje razgovor o modi, glumi, ali i novoj ulozi svestranog BLEU DE CHANEL čoveka, kao novo zaštitno lice ovog parfema, a ELLE Srbija ekskluzivno prenosi njihov razgovor.
Predstojeća kampanja označava tvoju prvu saradnju sa modnom & beauty kućom. Zašto smatraš da je baš sad bio pravi trenutak da postaneš novi ambasador BLEU DE CHANEL parfema?
Nisam morao da se ''prodajem'' kada mi je ponuđeno da postanem BLEU DE CHANEL ambasador. Odluka nije bila ništa drugačija nego kada odlučujem koje filmove ću raditi – srećan sam što sam na jednom mestu u svojoj karijeri gde imam priliku da biram projekte prema kojima zaista osećam strast. Kada se toliko stvari poklopi, sve postaje lako, i idete all in.
CHANEL ima slavnu, višeslojnu istoriju kao svojevrsni remetilački lider u modi i lepoti. Koji njegovi elementi govore o tvom senzibilitetu?
Postoji suptilna asertivnost CHANEL-a koja nije agresivna, već prefinjena i chic. To je ono što čini da se osećam sjajno dok sarađujemo. Takođe, postoji nivo samopouzdanja, poštovanja i bezvremenosti u pogledu kreativnih vođa i svih koji su ikada bili povezani sa brendom, i u prošlosti i u sadašnjosti.
Gabrielle Chanel rekla je: ''Moda prolazi, stil nikad''.
''Ukrašću'' to jer je savršen način da izrazim ono što mislim. CHANEL je brend i potpis o kome bi moglo da se govori na času kulture na univerzitetu, i sećam se da smo na antropologiji razgovarali kako postoje određeni brendovi kojima su proizvod, slika i priča poput sinonima, ukorenjeni. Nedavno sam bio u CHANEL radnji na Beverli Hilsu – to poštovanje klasike u vazduhu je gotovo opipljivo.
Postoji dugogodišnja istorija brenda sa Holivudom i kinomatografijom – Gabrielle Chanel je prvi put posetila Los Anđeles 1930. godine kako bi obukla Gloriju Swanson – a zatim autentična posvećenost filmskim remek-delima i podrška kako neafirmisanim, tako i etabliranim direktorima i glumcima. Da li je učenje o CHANEL-ovim vezama sa filmskom industrijom uticalo na značaj vaše saradnje?
Kao neko ko je strastven za glumu i stvaranje filmova, saradnja sa modnom i beauty kućom koja ima ogromnu, suštinsku istoriju sa kinematografijom, vrlo mi je značajna. Povrh toga, CHANEL mi je pružio neverovatnu kreativnu priliku za rad na kratkom filmu BLEU DE CHANEL u režiji Martina Scorsesea – najvećeg američkog autora današnjice.
Postoji nivo samopouzdanja, poštovanja i bezvremenosti u pogledu kreativnih vođa i svih koji su ikada bili povezani sa CHANEL brendom, i u prošlosti i u sadašnjosti.
BLEU DE CHANEL otelotvoruje muškarca duboko povezanim sa sobom i sopstvenim svetom. Miris se poigrava sa dualitetima – suprotstavljeni su senka i svetlost, sumrak i zora, drvenaste note sa svežim tonovima. Šta tebi znači ovaj miris?
Ono što mi se posebno dopada kod BLEU DE CHANEL-a je to što je, baš kao i film, storytelling i čitav narativ oko njega, otvoren za tumačenje. Svodi se na suptilnu asertivnost i jedinstveni doživljaj osobe koja ga nosi, na osnovu onog kako parfem čini da se ona oseća. To je sve što je važno – nije važno šta ja mislim.
Kako se osećaš kada nosiš BLEU DE CHANEL?
Kada stavite BLEU DE CHANEL, vi naglašavate jedno posebno iskustvo, da li je to izgled, neka prilika ili važan datum. Za mene lično, postoji specifična namera – ne nosim često parfem, ali kada ga stavim, to je značajan trenutak, i on ostaje ugraviran u mirisu zauvek.
Etos BLEU DE CHANEL je čvrsto ukorenjen u ideji da treba da postanemo neko ko se ne ograničava uobičajenim granicama, već ko ide dalje od očekivanog da bi evoluirao. Da li to rezonuje s tvojim putem i ideologijom?
Za mene, ideja postajanja se vrti oko stalne težnje da budemo samodovoljni. Imamo moć da živimo najautentičnije kroz manifestovanje onoga što želimo u svom životu, pa čak i kroz mikromanifestovanje – šta želimo u određenom trenutku.
Da li postoji neki miris koji te asocira na detinjstvo?
Dok sam odrastao, moja sestra je plesala u Rosella Hightover plesnoj školi u Mouginsu, na jugu Francuske. Jednom nas je mama odvela u parfimeriju u Grasu i dobio sam sprej za sobu sa mirisom kedrovine. Slučajno sam ga poprskao na odeću i miris je bio neodoljiv. Sećam se toga toliko živo – taj miris je kreativno odražavao moj prostor – tako francuski, tako nostalgično.
Koja je tvoja najranija uspomena na CHANEL parfeme?
Kada je moja baka kupila mojoj sestri CHANEL N°5 za Božić.
Toliko je tonova, nijansi i subjektivnosti kada je u pitanju odabir mirisa i ono što on za nas predstavlja. Koju ulogu igra parfem u ojačanju tvog identiteta i načina na koji ćeš se prikazati svetu?
Ono što se odmah izdvaja je identitet. Kreativno osnaživanje i lična prezentacija koja izlazi izvan okvira ''kutije'' u pokušavaju da vas stave. Razmišljao sam danas, na putu do ovde, o tome kako je miris nešto što ne može da naiđe na vizuelni medij – on je jedan od poslednjih bastiona kreativnosti u samoizražavanju koji nije komodifikovan u taj vizuelni prostor današnjih društvenih mreža. On pristaje samo vama na određeni način – slično kao i odeća – a sa druge strane je i nešto po čemu vas prepoznaju.
CHANEL in-house parfimer Olivier Polge često govori o ideji da nevidljivo učini vidljivim.
To je odličan način da se izrazi taj fenomen. Postoji element promišljene namere u okviru samog rituala stavljanja parfema pre nego što izađete iz kuće. Kada nanesete BLEU DE CHANEL, to je neka vrsta namernog potvrđivanja sopstvenog Ja.
Kada nanesete BLEU DE CHANEL, to je neka vrsta namernog potvrđivanja sopstvenog Ja.
Koji elementi francusko-američkog vaspitanja definišu tvoju ličnost?
Imao sam kulturno vaspitanje kao niko u mom okruženju. Provodio sam leta u malom francuskom selu pod nazivom Le Chambon-sur-Lignon, koje ne može biti više suprotno od života u Njujorku. Tako je postojala dualnost svega čemu sam težio umetnički i kulturno – od Jay Z-a, arthouse bioskopa, književnosti, Saint-Étienne-a, američke tradicije, McDonald’sa i Xboxa 360. Uvek sam bio zadovoljan i otvorenog uma.
Strastveni si čitalac, a Fyodor Dostoevsky, Fernando Pessoa i George Orwell neki su od tvojih omiljenih pisaca. Šta te privlači u literaturi?
Uvek me je interesovala filozofija kao sredstvo za razumevanje gde se nalazimo u ovom trenutku. Sentenca o smislu života. Voleo sam i Arthura Schopenhauera kada sam bio na koledžu jer je njegov pogled egzistencijalno nihilistički, kao i francuskog pesnika Arthura Rimbauda koji je svoje najbolje radove napisao sa 19 i 20 godina. I Bob Dylan je bio inspirisan njim.
Kada je u pitanju tvoja karijera, da li si neko ko uči iz sopstvenih strahova?
Ako vam nešto ne izaziva strah, nije vam dovoljno veliki izazov da to uradite.
Oko čega si trenutno posebno radoznao?
Iskreno, mnogo razmišljam o životu u Njujorku šezdesetih godina jer se pripremam za ulogu Boba Dylana u filmu A Complete Unknown (čije snimanje kreće na leto). Šta je predstavljao centar grada tad – znatno pristupačniji, a i dalje bogat umetnošću i kulturom. Čak i ja sam odrastao u Njujorku koji je bio drugačiji tada nego sada.
Timothee, za kraj nam reci na čemu si najviše zahvalan?
Trenutno sam zahvalan za sve – što imam ''krov nad glavom'' i radim posao koji volim. Zahvalan sam što sam započeo saradnju sa CHANEL-om, a samim tim postao mali deo njegove istorije, uzvišenog nasleđa, ali i BLEU DE CHANEL poglavlja koje tek dolazi.