Usred smo Nedelje mode u Parizu, u okviru koje se predstavljaju kolekcije za proleće/leto 2025. mnogih modnih kuća. Održavaju se izložbe, modna okupljanja, potpisivanja knjiga, što ovaj događaj čini modno nezaobilaznim. Međutim, ono što ovu Nedelju takođe čini nezaobilaznom su reakcije, šaputanja i sve glasnije spekulacije vezane za neke revije i budućnost modnih kuća. Dok još iščekujemo prvu reviju Alessandra Michele-a za Valentino, kao i Chanel-ovu reviju bez kreativnog direktora, pažnju privlači vest da bi bivši kreativni direktor Valentina, Pierpaolo Piccioli, uskoro mogao preuzeti mesto u Fendiju.
Njegova (uobičajena) zabrana rada za druge modne kuće u trajanju od šest meseci ističe krajem septembra, pa se očekuje da će vest biti zvanično potvrđena početkom oktobra. Šta to tačno znači za sam Fendi i poziciju Kima Jonesa, koji trenutno drži poziciju umetničkog direktora za žensku liniju, nije otkriveno, ali se šuška da ime poput Picciolija ne bi pristalo na ograničenu dizajnersku ulogu vezanu samo za haute couture liniju.
Modna zajednica sa velikim odobravanjem prihvata mogućnost da on preuzme čitav Fendi, jer se primećuje da je njegova sposobnost oblikovanja klasičnih silueta sa modernim pristupom upravo ono što ovoj kući treba. Dodajmo i da je nedavnom revijom Fendi zakoračio u godinu obeležavanja čak 100 godina postojanja brenda, pa ova moguća promena dolazi u odličnom trenutku.
Govoreći o mogućim promenama u italijanskoj modnoj kući, ne možemo zaobići priču vezanu za francusku luksuznu kuću Dior. U okviru pariske Nedelje mode održana je modna revija nakon koje je Dior, sa naglaskom na rad kreativne direktorke Marie Grazije Chiuri, pokupio brojne negativne komentare od šire (online) modne zajednice. Ovo nije prvi put, ali sada su komentari bili najglasniji do sada, što je očigledan signal da bi mogla uslediti promena u Dioru. O toj temi se već neko vreme šuška, a kroz prizmu mogućeg povratka slavnog Johna Galliana u ovu kuću, jer komentari ukazuju da Maria Grazia Chiuri ne donosi ono što bi Dior trebalo da predstavlja.
Međutim, brojke (barem do sada) govore drugačije; Dior ostvaruje odličan prihod od prodaje torbi i atraktivnih modnih detalja, što je očigledan sukob sa željom tržišta da Dior bude kreativniji, privlačniji i inventivniji... što je bio najsnažniji komentar nakon poslednje revije.
I ovog puta, Maria Grazia Chiuri je stavila akcenat na snažne žene, pa je reviju (atraktivno) otvorila SAGG Napoli, 33-godišnja italijanska umetnica performansa i takmičarka u streličarstvu, koja je hodajući dugom pistom nosila luk, a preko jednog ramena prebačeni tobolac sa strelama.
Revija je počela i nastavila se ispaljivanjem strela kroz zaštićen prozirni prostor, uz koji su sa obe strane prolazili modeli. SAGG je bila odevena u odeću inspirisanu antičkim Amazonkama, dok su prvi modeli pistom prošetali u vrlo sportskim izgledima. Kasnije su viđeni i klasični stilovi, ali se sve činilo kao prilično nejasna vizija — red sporta, Olimpijskih igara, sportskih komada koji bi trebalo da privuku generaciju Z, kao i baloneri, sakoi i košulje za klasičnije Dior fanove. Komentari na društvenim mrežama nimalo nisu poštedeli Chiuri, a kako će to uticati na njen status u Dioru, ostaje da se vidi.
Ne možemo da ne podsetimo da se sličan scenario dogodio i sa Virginie Viard u Chanelu, koja je, uprkos pohvalama same kuće, otišla nakon učestalih i brojnih negativnih kritika šire javnosti na račun njenog rada i estetike, koju tržište nije prepoznalo kao najuspešniju.