Efekat Miu Miu: Istražujemo kako je „mlađa i više cool“ Pradina sestra postala najpoželjniji brend današnjice?

U poslednjih nekoliko sezona globalna popularnost brenda Miu Miu dostiže neverovatne nivoe.

Foto: Claire Guillon / Camerapress / Profimedia

Kada bi trebalo što slikovitije opisati Miu Miu kao brend, mogli bismo ga okarakterisati kao mlađu i „više cool“ Pradinu sestru. To definitivno nije daleko od istine. Miuccia Prada je 1993. osnovala Miu Miu kao svoj lični projekat imajući u vidu da je Pradu osnovao njen deda, Mario Prada još 1913. godine. U poslednjih nekoliko sezona globalna popularnost brenda Miu Miu dostiže neverovatne nivoe, kako kada je reč o rezultatima prodaje, tako i kada govorimo o komunikaciji i specijalnim projektima koji su predstavljeni. Prodaja je izuzetno visoka i na istoku i na zapadu što definitivno dokazuje holistički pristup dizajnu i marketingu. Prema Lyst indeksu koji svaka tri meseca radi istraživanja i objavljuje klasifikaciju pod nazivom Hottest brands u prvom i trećem trimestru 2024. godine na prvom mestu upravo se nalazi Miu Miu. Koja je zapravo magična formula ovakvog globalnog uspeha?

Miuccia Prada ima sposobnost da prepozna trenutne modne impulse i prenese ih kroz prizmu nostalgije vraćajući nas u eru ranih 2000-ih, perioda kojeg se veoma dobro sećaju i milenijalci, a koji za generaciju Z predstavlja neku vrstu vintidž estetike. Podsetimo se revija za jesen-zimu 2024, i proleće-leto 2025. koje odlikuje pre svega savršen i inkluzivan kasting, pa su se tako na pistama pored modela kao što su Gigi Hadid, Vittoria Cerretti, Cara Delevingne, Mica Argañaraz, našle i šezdesetogodišnje glumice Kristin Scott Thomas i Angela Molina. To je potvrda da Miu Miu izgleda dobro u svakom životnom dobu.

Foto: SplashNews.com / Splash / Profimedia

One svakako nisu jedine: na reviji za kolekciju jesen-zima 2024. mogli smo tako da vidimo i sedamdesetogodišnju doktorku u penziji, a sada influenserku iz Južne Koreje, Qin Huilan čija je pojava postala posebno viralna na društvenim mrežama. Sa druge strane, na reviji za proleće-leto 2025. videli smo i prvo pojavljivanje Sunday Rose Kidman-Urban, kćerke glumice Nicole Kidman. To je svakako obeležilo poslednju reviju u Parizu i izazvalo podeljena mišljenja. Iako zvanično muška kolekcija ne postoji, muški modeli nose određene komade koji su perfektno neutralni što na još jedan način potvrđuje da Miu Miu ne poznaje podele i pripada svakome.

Foto: GEOFFROY VAN DER HASSELT / AFP / Profimedia

Iako je sportska estetika sve manje prisutna na pistama, Miu Miu kolaboracijom sa brendom NewBalance donosi svežu reinterpretaciju već postojećeg bestsellera, modela 530. Možemo slobodno reći da će to biti patike ne samo sezone, već cele godine imajući u vidu potražnju za istim. Model savršeno kombinuje sportski duh sa nonšalantnom elegancijom koju sa sobom nosi Miu Miu.

Još jedna interesantna saradnja koja je obeležila ovaj period jeste upravo ona sa markom Church’s koji je takođe deo Prada grupe. Ovog puta reč je o elegantnijim i klasičnijim cipelama, inspirisane tradicionalno muškim cipelama koje ponovo brišu granice formalnog i neformalnog, muškog i ženskog.

Predstavljene su takođe i dve capsule kolekcije već utemeljenog projekta Miu Miu Upcycled kao omaž intrinzičnoj vrednosti teksasa, kultnog i svestranog materijala koji se prenosi kroz generacije. U ovom izdanju Miu Miu daje novi život pažljivo odabranim vintidž komadima, pretvarajući ih u jedinstvene i savremene kreacije kroz proces upcyclinga, koji ne samo da naglašava bezvremenu lepotu teksasa, već doprinosi i održivijoj budućnosti. Ovom kolekcijom brend ističe svoju posvećenost svesnijoj modi smanjujući ekološku štetu i pružajući teksasu novi identitet – svež i sofisticiran, a da pri tome zadržava njegovu izvornu autentičnost.

Pored modnih projekata ne smemo izostaviti i neke druge koji pre svega promovišu Miu Miu kao lifestyle brend. Miuccia Prada veoma je posvećena feminizmu i temama koje su važne za žene. Women Tales je serija kratkih filmova i poziva najsmelije i najautentičnije rediteljke današnjice da istraže ženstvenost u 21. veku. Poslednji projekat predstavljen je za vreme filmskog festivala u Veneciji. Najnovija epizoda serijala Miu Miu Women’s Tales predstavlja duhovitu detektivsku priču u stilu Hitchcocka, vođenu ženskom perspektivom. Za kraj, Miu Miu Literary Club jeste projekat za koji je vladalo veliko interesovanje, kako fizički, tako i na društvenim mrežama. Miuccia Prada izabrala je nekoliko zaboravljenih spisateljica koje su zaslužile da ih nove generacije ponovo otkriju. Tako su na određenim lokacijama u Milanu, Parizu, Hongkongu i Tokiju delili besplatne kopije knjiga što predstavlja odličan spoj analogne tradicije i digitalne sadašnjosti.

Godina je pri kraju i ostaje da vidimo finalne rezultate i dalju evoluciju brenda. Nema naznaka da će se rast usporiti i gotovo je sigurno da će se nastaviti u 2025. godini uprkos trenutnoj krizi luksuza. Miuccia Prada dokazuje da i u osmoj deceniji ostaje jedan od najvećih modnih vizionara i da njene ideje, vizija i dizajn pronalaze put ka svim generacijama.