Prada kupuje Versace za gotovo 1,4 milijarde dolara

Versace će se pridružiti portfoliju koji već uključuje Pradu, Miu Miu, jedriličarski tim Luna Rossa i prestižni brend poslastica Marchesi, kao i obućarske kuće Car Shoe i Church’s.

prada.jpg
Foto: Spotlight / launchmetrics.com/spotlight

U trenutku kada su globalna tržišta uzdrmana nepredvidivim ekonomskim potezima, Italija uzvraća udarac — modnim manifestom. Prada je najavila da će kupiti Versace za 1,25 milijardi evra, u najvećoj luksuznoj akviziciji godine, osnažujući tako ideju da etiketa Made in Italy ima veću vrednost nego ikada pre.

Kupovina Versacea od Capri Holdingsa, američke modne grupacije koja je želela da parira evropskim gigantima poput LVMH-a i Keringa, označava ne samo kraj te ambicije, već i početak novog poglavlja italijanskog modnog ujedinjenja. „Ovo je hrabar i ambiciozan potez od strane Prade,“ rekao je modni konsultant Robert Burke. Versace će se pridružiti portfoliju koji već uključuje Pradu, Miu Miu, jedriličarski tim Luna Rossa i prestižni brend poslastica Marchesi, kao i obućarske kuće Car Shoe i Church’s. Time Prada Group spaja „najbolje iz italijanskog zanatstva“, kako je to sažeto u saopštenju.

profimedia-0974644957.jpg profimedia-0974644957.jpg
Foto: ALAIN JOCARD / AFP / Profimedia

Dok je Versace oduvek slavio ekstravaganciju, senzualnost i glamur, Prada je izgradila carstvo na intelektualnoj subverziji, "ružnoj eleganciji" i promišljenoj dekonstrukciji ženstvenosti. Upravo u toj različitosti leži snaga ove akvizicije.

„Versace ima ogroman potencijal“, izjavio je Andrea Guerra, izvršni direktor Prada Groupa, dodajući da će akvizicija doneti „novu dimenziju, drugačiju i komplementarnu“ onome što konglomerat već jeste. 

Zanimljivo je da je upravo sada, kada su brojne modne kuće u krizi, Prada u uzletu: 2024. godinu završila je sa prihodom od 5,4 milijarde evra — rastom od 17 posto — delimično zahvaljujući eksplozivnom uspehu brenda Miu Miu, koji je zabeležio rast maloprodajnih prodaja od čak 93 posto.

Na drugoj strani, Capri, vlasnik brendova Michael Kors i Jimmy Choo, beleži pad — očekuje se da će prihodi od Versacea pasti sa milijardu dolara u 2024. na 810 miliona u tekućoj fiskalnoj godini. Versace je već neko vreme viđen kao potencijalna meta preuzimanja, a prošlogodišnji pokušaj Tapestry grupe da kupi Capri osujetila je američka Federalna trgovinska komisija.

Iako je Donatella Versace napustila funkciju kreativne direktorke prošlog meseca, ona staje ambasadorka brenda. Zanimljivo, novi kreativni direktor Versacea, Dario Vitale, prethodno je radio s Miucciom Pradom — što dodaje još jedan sloj simbolike i kontinuiteta ovoj tranziciji.

"Neizmerno sam srećna što Versace postaje deo Prada porodice. Gianni i ja smo oduvek gajili veliko poštovanje prema Miucci, Patriziju i njihovoj porodici. Čast mi je što je brend sada u rukama jedne pouzdane italijanske porodične kompanije, i spremna sam da na svaki mogući način podržim ovu novu eru za brend", zaključila je Donatella.