Odlična vest za ljubitelje njujorške mode! Rachel Scott, osnivačica i dizajnerka CFDA nagrađivane marke Diotima, imenovana je za novu kreativnu direktorku brenda Proenza Schouler. Ona stupa na ovu poziciju nakon odlaska Jacka McCullowa i Lazara Hernandeza, dvojca koji je osnovao marku još tokom studija na Parsons School of Design pre skoro dvadeset godina, a koji je nedavno preuzeo kreativno rukodstvo brenda Loewe nakon prelaska Jonathana Andersona u Dior.
Rachel Scott spada u red retkih žena koje su nedavno postavljene na čelo velikih modnih kuća u okviru aktuelne igre "vrućih stolica", tokom koje smo bili svedoci brojnih smena kreativnih direktora početkom 2025. godine. Pored nje, među istaknutim imenima su i Louise Trotter (Bottega Veneta) i Chemena Kamali (Chloé). Scottova, dizajnerka sa Jamajke, preuzima sve kategorije u brendu, uključujući ready-to-wear, aksesoare i internu White Label liniju.
Ova vest objavljena je neposredno pred početak prolećne 2026. modne sezone, koja će naredne nedelje otpočeti revijama u Njujorku. Iako će Scottova svoj zvanični samostalni debi za brend pripremiti za jesen 2026. sezone, ona se već pridružila kući u ulozi konsultantkinje nakon odlaska osnivača, blisko sarađujući sa dizajnerskim timom na kreiranju nadolazeće kolekcije. Ovo daje jasan nagoveštaj onoga što možemo da očekujemo u februaru sledeće godine.
Ovakav način tranzicije omogućava Scottovoj da se postepeno uhoda u novu ulogu, a publici daje vremena da uoči njen uticaj na brend. Ovaj mehanizam blagog uvođenja postaje sve popularniji trend, kao što su pokazali i nedavni slučajevi Darija Vitalea za Versace ili Jonathana Andersona za žensku liniju Diora, predstavljeni na Filmskom festivalu u Veneciji.
"Sa velikim uzbuđenjem pridružujem se Proenzi Schouler, brendu u srcu američke mode, kojem se dugo divim", izjavila je Scottova. "Iskreno poštujem lepotu i svet koji su Jack i Lazaro tako briljantno izgradili i radujem se što ću svoju perspektivu doneti u dijalogu sa njihovom ostavštinom."
Scottova je lansirala Diotimu 2021. godine i brzo stekla priznanja širom industrije, osvojivši CFDA nagrade za nadolazećeg dizajnera godine i dizajnera ženske mode godine 2023. i 2024. redom. Ove godine je takođe dobila nagradu Fashion Trust U.S. za ready-to-wear. Njeni prepoznatljivi crochet materijali, opuštene siluete i živahne igre uzoraka učinili su je jednom od najzanimljivijih pojava na njujorškoj modnoj sceni.
Njeno imenovanje unosi osvežavajuće novo ime u krug industrijskih velikana na čelu vrhunskih luksuznih brendova, koji su i dalje većinom muškarci. S druge strane, Proenza Schouler je oduvek predstavljao izrazito njujoršku ženu, ostavljajući trag sa pristupačnim, a ipak chic modelima i kultnim It torbama poput PS1 satchel. Sada Scottova ima priliku da donese svežu tačku gledišta, što je tim očigledno prepoznao. Sa velikim interesovanjem pratićemo da li će i na koji način unaprediti jezgro duha brenda.