Nakon dve i po decenije briljantne karijere u kući Valentino, jedan od najcenjenijih savremenih romantičara visoke mode, Pierpaolo Piccioli, započinje novo poglavlje kao kreativni direktor Balenciage. Njegova vizija obuhvatiće sve segmente kuće: od aksesoara i couture kolekcija, do ženske i muške ready-to-wear linije.

Vest o Picciolijevom dolasku stiže neposredno nakon što je potvrđeno da Demna, dosadašnji kreativni direktor brenda, prelazi u Gucci — zatvarajući time gotovo deceniju dugu eru tokom koje je redefinisao identitet Balenciage kroz prizmu subverzivne estetike i oštrog vizuelnog komentara.

Italijan, s druge strane, u modni dijalog unosi senzibilitet koji je tokom godina oblikovao u Valentinu: fluidne forme, raskošne boje i voluminozne siluete koje evociraju poeziju. Njegov opus karakterišu i dosledna inkluzivnost te elegantno balansiranje između nasleđa i modernih elemenata. Nećemo preterati ni ukoliko istaknemo da je upravo on bio ključna figura u povratku Valentina u centar modne scene te ponovno pozicioniranje slavne kuće kao omiljenog izbora celebrity dama na crvenom tepihu.

Untitled design (4).gif
Foto: Valentino

S druge strane, Demna Gvasalia svojim je kontroverznim stilom stekao status modnog enfant terriblea koji se ne libi provokacije: inspiraciju je pronalazio u streetwearu, a ironija i komentar pop-kulture postali su njegov zaštitni znak. Njegova Balenciaga bila je modna parabola: često neshvaćena, ponekad osporavana, ali uvek prisutna u žiži globalne diskusije.

Već danima se na Internetu raspravlja o novoj torbi brenda Balenciaga koja je izrađena po uzoru na kesu za smeće.
Foto: Avalon / Avalon / Profimedia

Pierpaolo Piccioli iz Valentina je novi kreativni direktor Balenciage
Foto: YANNIS VLAMOS / Sipa Press / Profimedia

profimedia-0705639464.jpg
Foto: Profimedia

profimedia-0705639431.jpg
Foto: Profimedia

Zanimljivo je i kako se karte u industriji neprestano mešaju: dok Piccioli dolazi u Balenciagu, njegov prethodnik iz Guccija, Alessandro Michele, preuzeo je kreativno kormilo Valentina čime se formirao svojevrsni krug među uticajnim kreativcima u današnjoj modi.

Piccioli je i sam nagovestio da njegov dolazak znači potpuni kreativni zaokret. „Najpre moram da zahvalim Demni – oduvek sam se divio njegovom talentu i viziji. Ne bih mogao da zamislim bolji način da se baklja prenese dalje“, napisao je. „Ovo mi pruža priliku da oblikujem novu verziju modne kuće, da napišem još jedno poglavlje sa novom pričom. Moje poglavlje u kući Balenciaga.“

U svom otvorenom pismu, Piccioli se osvrnuo na kompleksnost zadatka koji preuzima:

„Nasleđe i arhiva Cristóbala Balenciage verovatno predstavljaju jednu od najuticajnijih modnih poruka svih vremena. On je sve uradio pre svih; doslovno je izmislio kulturu kreativnosti; uneo je ideju visoke mode u svaki aspekt svoje karijere i kroz svoje kreacije pokazao moć evolucije i inovacije“, napisao je. „Ono što danas dobijam jeste brend pun mogućnosti, što je neizmerno fascinantno.“

Ova promena dolazi u trenutku kada se Balenciaga nalazi na raskrsnici. Nakon nekoliko neprikladnih kampanja koje su narušile imidž brenda, čini se isti teži povratku korenima, a analitičari veruju da upravo Piccioli ima kapacitet da obnovi ugled koji Balenciaga istorijski uživa. Podsetimo, osnovana 1919. godine od strane jednog od najcenjenijih dizajnera 20. veka Cristóbala Balenciage, kuća je od samih početaka bila sinonim za izvrsnu tehničku preciznost u krojenju te inovativnu siluetu. 

Demna će završiti svoju eru u Balenciagi couture revijom zakazanom za 10. jul, iako su suptilni nagoveštaji njegovog ranog početka u Gucciju mogli da se primete tokom prošlonedeljne cruise revije u Firenci. Pierpaolo će zvanično preuzeti kormilo odmah nakon toga, a svoju prvu kolekciju predstaviće u oktobru, tokom Nedelje mode u Parizu za sezonu proleće/leto 2026.