It arrived.Lyst Index, globalni arbitar u svetu shoppinga i luksuza, upravo je objavio rezultate za treće tromesečje 2025. godine, a oni su potvrdili ono što se dugo naslućivalo: Saint Laurent je prvi put zasluženo poneo titulu najpopularnijeg brenda na svetu. Preuzevši krunu od dugogodišnjih rivala, Miu Miu i Loewe, francuska kuća pod vizionarskim vođstvom Anthonyja Vaccarella trijumfovala je (verovali ili ne) zahvaljujući nezaustavljivoj, a pre svega komercijalnoj moći quiet luxury estetike.
Analiza koja obuhvata ponašanje više od 160 miliona korisnika - od pretraga i prodaje do angažmana na društvenim mrežama - pokazuje da je Saint Laurent skočio za dve pozicije. Ova smena na tronu signalizira povratak senzualne, snažne mode, oličene u njihovim čizmama, mikro torbama i, iznad svega, dominantnom modelu sezone: mokasinama Le Loafer, koje su zauzele drugo mesto na listi najtraženijih proizvoda. Sa klasičnom Penny loafer siluetom, diskretnim zlatnim logotipom i prepoznatljivim naboranim detaljem na prstima, ove mokasine su postale nezaobilazni staple jeseni.
Neočekivani skok COS-a
Ipak, najimpresivniji pomak u kategoriji brendova pripao je COS-u, sinonimu za high-street verziju tihog luksuza. Skočivši za čak četiri pozicije, švedski brend zauzeo je treće mesto. Njegov uspeh usko je povezan sa komadom koji je postao opsesija It devojki: Chunky Cashmere Crew-Neck džemperom, koji se našao i na trećem mestu liste najtraženijih proizvoda. Minimalistički dizajn, besprekoran kroj i fokus na kvalitetne materijale pokazali su se kao ključne vrednosti savremenog potrošača.
The Row, s druge strane, nastavlja da čvrsto drži svoju poziciju (četvrto mesto), potvrđujući da modni svet i dalje nepokolebljivo obožava viziju sestara Olsen. Njihove Eel mokasine od nabrane kože učvrstile su se na četvrtom mestu, signalizirajući da je ovaj model obuće bio ključna investicija sezone, bilo da dolazi od Saint Laurenta ili The Row-a.
Od japanki do “nipple” grudnjaka
Lista najtraženijih proizvoda za Q3 2025. odražava fascinantan kontrast. Na prvom mestu, pomalo šokantno, nalaze se Havaianas Top Flip Flops (Skandinavke su definitivno bile na tragu trenda kada su tokom čitave Nedelje mode u Kopenhagenu nosile gotovo isključivo ovaj model).
Drugi viralni hit, Skims Pierced Nipple Push-Up Bra, zauzeo je peto mesto. Kim Kardashian je ponovo pokazala majstorstvo u lansiranju proizvoda koji izaziva internet senzaciju i stvara liste čekanja. Dopadalo se to nama ili ne, ovaj model svedoči o moći celebrity marketinga i spremnosti kupaca da prate buzz.
Tu su i trijumfalni comebackovi.Coach je ostvario izuzetan uspeh, delom zahvaljujući uticaju serije The Summer I Turned Pretty. Njihova torba Soft Empire Carryall 48 dospela je na deseto mesto, nudeći stil oversized torbe koja podseća na The Row, ali po pristupačnijoj ceni. Sportska moda, s druge strane, ostaje nepokolebljiva: čak dva Nike modela našla su se u top 10: Nike x Jacquemus Moon Shoe, koji je izazvao trenutni sell-out, i retro model Shox TL Trainers. Popularnost Polo Ralph Lauren midi haljine (deveto mesto) eksplodirala je nakon što ju je nosila Taylor Swift.
Zaključak je jasan: modni entuzijasti danas slave mix & match pristup. Cene Saint Laurentov glamur, veruju u kvalitet COS-a i The Row-a, ne odriču se viralnih komada, ali uvek pronalaze prostor za klasične, sportske komade. Moda u trećem tromesečju 2025. je priča o kontrastima koji savršeno koegzistiraju u jednom uzbudljivom, savremeno izbalansiranom garderoberu. Until the next one.