Mediji
Carine Roitfeld – urednica i stilistkinja, poznata po provokativnom radu za francuski magazin Vogue. Danas radi kao internacionalna modna direktorka za Harper’s Bazaar i osnivačica je magazina CR Fashion Book. Nepresušna je inspiracija i muza Toma Forda. Novinarsku karijeru je počela u magazinu ELLE France, zatim je prešla u Vogue Paris, koji je napustila 2011, kada je i osnovala CR Fashion Book.
Franca Sozzani – glavna i odgovorna urednica magazina Vogue Italia. Iskrena je i uvek kontroverzna. Škakljivim temama uspela je da pridobije gomile čitalaca i ostane na čelu italijanskog Voguea čitavih 25 godina. Imala je hrabrosti da se dotakne tema kao što su rasna neravnopravnost, plastična hirurgija i borba protiv anoreksije. Kao što i sama kaže, ne uklapa se u modni svet, samo je normalna i radoznala osoba. U zvezde je vinula Bruca Webera, Petera Lindbergha, Ellen von Unwerth, Paola Roversija i mnoge druge. U doba kada tiraži štampanih medija drastično opadaju, Vogue Italia je jedan od retkih magazina čija prodaja konstantno raste.
Suzy Menkes – odnedavno internacionalna urednica magazina Vogue. Jedna od najbolje informisanih, najobjektivnijih i najpoštovanijih osoba u čitavom modnom svetu. Za dvadeset šest godina novinarske karijere u The International New York Timesu postala je izuzetno cenjena i popularna. Veruje u mantru da nešto ne može biti dobro samo zato što vam se sviđa, već da vam se sviđa zato što je dobro! Prva je javno kritikovala modne blogere, nazvavši ih modnim cirkusom.
Tim Blanks – modni kritičar i urednik sajta Style.com. Poznat je po svojim domišljatim komentarima. Predusretljiv, veseo i gotovo enciklopedijski informisan. Blanks je kao kritičar široko prihvaćen u modnoj industriji. Njegovo mišljenje se visoko ceni! Pisao je za Vogue, QG, The Financial Times, Interview, Fantastic Man i Arena Homme. Uradio je intervjue koji su se pokazali kao najznačajniji za karijere Galliana i McQuenna.
Caty Horyn – modna kritičarka The New York Timesa. Svojim mišljenjem i stavovima uspela je da isprovocira čak i neke od najpoznatijih dizajnera. Ulazila je u sukobe sa Armanijem, Oscarom de la Rentom i Hedijem Slimaneom. Njena profesionalnost joj je donela glasove podrške i modni legitimitet. Radila je za Vogue, Harper’s Bazar i Vanity Fair.
Joe Zee – nekadašnji modni urednik magazina W, danas kreativni direktor jednog od najčitanijih modnih magazina – ELLE US. Jedan je od retkih urednika koji je uspeo da iskoristi mainstream medije poput televizije i društvenih mreža i time učvrsti svoju već veliku slavu. Zanesen je idejom da moda dopre do širokih masa, pa u svom magazinu bira čudne puteve kako bi je približio svima. Stilski je savetnik za brendove kao što su Chanel i Banana Republic.
Anna Wintour – kreativna direktorka Condé Nasta i glavni i odgovorni urednik magazina Vogue US. Teško da vam možemo reći nešto o njoj a da to već ne znate. Najpopularnija i najuticajnija osoba u modnom svetu. Otkrila je većinu današnjih dizajnera, fotografa i modela. Više puta se ispostavilo kao tačno iskustvo da, ako se njoj zamerite, slobodno možete promeniti profesiju.
Lorraine Candy – glavna i odgovorna urednica magazina ELLE UK. Relativno nova među već poznatim urednicima, na toj poziciji je od 2004. Dve godine uzastopno je proglašena za urednika godine. Dovela je neke od najvećih imena da pišu za ELLE, jer kako kaže, glavni cilj joj je da napravi časopis vredan novca koji čitalac potroši na njega. Lorraininim dolaskom pomalo alternativna londonska moda u časopisu je znatno komercijalizovana i prilagođena svakodnevici.
Sarah Mower – gostujući urednik magazina Vogue US. Renomirana kolumnistkinja i kritičarka, poznata širom sveta po svojim direktnim i odlučnim stavovima. Svojom snažnom podrškom novim i mladim britanskim snagama dala je vetar u leđa danas uspešnim dizajnerima kao što su Christopher Kane, Erdem, Mery Katrantzou, JW Anderson, Jonathan Saunders, Meadham Kirchhoff i Simone Rocha. Objavila je nekoliko knjiga i radi kao gostujući profesor na dva koledža.
Mario Testino – fotograf. Omiljeni fotograf magazina Vogue, Harper’s Bazar i Vanity Fair. Jedan je od onih koji su kreirali reklamne kampanje za Burberry, Gucci, Dolce&Gabbana i Versace. Njegova samostalna izložba 2002. godine u Londonu bila je jedna od najposećenijih te godine. Upravo je on slikao princa Williama i Kate Middleton, kao i čuvenu Lady Di.
Andrew Bolton – kustos Instituta za kostim pri Muzeju umetnosti Metropolitan. Poznat je po tome što je organizovao neke od najinventivnijih i najspektakularnijih izložbi u istoriji muzeja, poput one koja je za temu imala rad Alexandera McQueena. Od Svetske asocijacije modnih kritičara dobio je nagradu za najbolji design show.
Juergen Teller – fotograf. Njegova fotografija je jedna od najprepoznatljivijih u modnom svetu. Poznat je po tome što njegove slike često otkrivaju i previše. Slikao je svaku kampanju za Marca Jacobsa od 1998. godine. Skoro da ne postoji modni magazin za koji nije radio. Danas je jedan od najprofitabilnijih fotografa. Njegove kampanje za Céline i YSL toliko su čuvene da se mogu videti i u nekim muzejskim postavkama modne fotografije.
Steven Meisel – fotograf. Jedno od najvećih imena modne fotografije. Miljenik Anne Wintour i France Sozzani. Dominira italijanskom modnom industrijom. Uzmite u obzir da je slikao svaku naslovnicu za italijanski Vogue u poslednje dve decenije i svaku kampanju za Pradu još od 2004. Šta još reći o ovom genijalcu a da niste shvatili videvši barem jednu njegovu fotografiju?
Pat McGrath – make-up artist. Poznata je po svojoj prilagodljivosti i činjenici da više voli da radi prstima nego četkicom. Neretko ćete čuti da je ona najvažnija make-up umetnica na svetu. Uspeh je doživela još devedesetih, a i dan-danas on samo raste. Najvažnije revije na nedeljama mode u Milanu, Parizu, Njujorku i Londonu šminkala je upravo Pat sa svojim timom, kao i najveći broj naslovnih strana prestižnih svetskih magazina.
Ashley Brokaw – kasting direktorka. Karijeru počela radeći za Bruca Webera. Danas je ona ta koja bira glavne modele za klijente kao što su Prada i Balenciaga. Njena agencija u Njujorku radi kastinge za sve značajnije nedelje mode. Ako vas ona zapazi, kao model ste definitivno osuđeni na veliki uspeh.
Ahmad al Sayed – generalni direktor kompanije Qatar Investment Authority. Upravlja fondom od 60 milijardi dolara. Ima akcije u grupacijama Harrods, Tiffany i LVHM. Jedan je od najvećih investitora u modnoj industriji.
Stefan Persson – predsednik kompanije H&M. Kompanija koju je nasledio od oca i transformisao u svetsku modnu marku učinila ga je najbogatijim čovekom u Švedskoj. Pod njegovim vođstvom, H&M danas zapošljava više od 90 hiljada ljudi u 43 zemlje. Godišnji prihodi kompanije premašuju 16 milijardi dolara.
Bernard Arnault – francuski magnat koji upravlja grupacijom LVHM, koja poseduje preko 60 brendova, uključujući Dior, Louis Vuitton, Givenchy i Céline. Otkako je nasledio kompaniju, vrednost joj je uvećao za 15%, a profit i prodaju petostruko, što je njegovu kompaniju svrstalo u najprofitabilnije modne kompanije na svetu.
Charles H Townsend – generalni direktor američkog izdavačkog giganta Condé Nasta. Pod njegovom upravom su magazini Vogue, Vanity Fair i W. Upravljao je kompanijom i u vreme recesije i uprkos padu zarade od advertajzinga uspeo je da održi stabilan rast kompanije. Pre dve godine preusmerio je kompaniju na digitalni sadržaj.
Amancio Ortega Gaona – osnivač Inditexa i tekstilni mogul. U njegovom vlasništvu su Zara, Massimo Dutti, Bershka i Stradivarius. Tajna njegovog uspeha je u brzom odgovoru na trendove i zahteve potrošača. Samo Zara ima više od 1.700 radnji u 86 zemalja sveta. Čitava grupa poseduje preko 6.000 radnji širom sveta i ostvaruje profit od preko dve milijarde evra godišnje, što Ortegu čini trećim po bogatstvu na svetu.
Tekst: Milan Đačić
10 KOMADA KOJE SVAKA ŽENA U PEDESETIM TREBA DA IMA U SVOM GARDEROBERU: Inspirišite se da postanete ikona stila
OVI MODELI PANTALONA NAJBOLJE PRISTAJU ŽENAMA 50+ : Modne ikone sa Instagrama ih uključuju u svoje dnevne outfite
ANGELINA JOLIE PROŠETALA NAJPOŽELJNIJU TORBU ZA 2023. GODINU: Košta preko 3000 dolara i ponovo vraća u modu XXL formu
9 PROIZVODA KOJE NE BI TREBALO DA KORISTITE KADA PREĐETE 50: Umesto da čine lice svežim, daju potpuno suprotan efekat
DA LI ŽENE TREBA DA SE ODREKNU NASLEDSTVA U KORIST MUŠKOG ČLANA PORODICE? Ekonomska moć nad drugim je osnov nejednakosti