Intervju sa Neli Angelovom: Poštovanje i razumevanje na delu

Neli Angelova, direktorka komunikacija kompanije Nestle za tržište jugoistočne Evrope, gleda unazad na najizazovniju godinu i govori o ambicijama za savesno i održivo poslovanje.

Kostadin Krastev


1. Posmatrajući prethodni period, posebno 2020. godinu, da li su se prioriteti kompanije promenili i kako ste pristupili društvu u takvim, nesigurnim vremenima?

Da, taj period je počeo pre 15-16 meseci, kada je globalna pandemija promenila naše prioritete i vratila neke vrednosti ili ih je još više učvrstila. Promena je bila neophodna početna tačka. Svi znamo da su zdravlje, porodica i naše društveno okruženje važni, ali kad se nađemo na udaru pandemije i shvatimo da to nije nešto što se dešava daleko od nas, već je zapravo u našim domovima, kancelarijama, u porodicama i među prijateljima, veoma brzo shvatamo značenje pravih vrednosti i zaista važnih stvari u novoj realnosti.

Ponosna sam što sam deo kompanije koja svojim postupcima pokazuje da se njene vrednosti zasnivaju na poštovanju. Poštovanje ne znači samo lepe i pozitivne reči poput hvala, dragi i slično – one su svakako važne – ali poštovanje podrazumeva da našim zaposlenima pokažemo brigu i razumevanje na delu, tako što im obezbedimo sigurnost na radu u pandemijskim uslovima (rad od kuće, odgovarajuću opremu, uprkos poteškoćama da se ona nabavi, i tako dalje). Poštovanje je takođe pokazivanje podrške onima koji brinu o našem zdravlju i koji su radili u teškim uslovima, ili ranjivim društvenim grupama koje su imale još veće probleme u ovim teškim vremenima. Ovo su bili najvažniji koraci koje smo preduzeli u najbržem mogućem roku, jer verujemo da kao globalni lider u proizvodnji hrane i pića imamo važnu ulogu kada je u pitanju podrška društvu.

2. Koje nove trendove, navike i potrebe ste primetili među potrošačima?

Otkako je Henri Nestlé izumeo prvo adaptirano mleko za bebe, potrošač je u središtu našeg poslovanja i filozofije društvene odgovornosti. Ova filozofija danas još više dobija na značaju. Potrošač je u potrazi za ukusom i hranljivošću, ali je sve zahtevniji u pogledu nutritivnog aspekta hrane i njene dobrobiti za organizam, kao i načina na koji ona utiče na zdravlje - sada i ubuduće.

Pristup informacijama danas pruža mogućnosti da principi pravilne ishrane budu razumljiviji i, u skladu sa tim, potrošači traže još više. Počevši od manje količine masti, šećera ili soli u krajnjem proizvodu, preko obogaćenih proizvoda (dodati vitamini, minerali i više zdravih sastojaka - kakao, mleko), danas više govorimo o ishrani na bazi bilja ili održivoj ishrani koja je važna za naše zdravlje, a i prirodu takođe. Uočavamo značajan porast očekivanja potrošača od brendova, ne u komercijalnom smislu, već u smislu njihovog uticaja na razvoj društva.

3. Nestlé je poznat po svojim održivim poslovnim praksama i ambicioznim globalnim ciljevima. Kakva je pozicija Srbije u regionu kada je reč o ovoj temi?

Klimatske promene su jedna od najvećih pretnji sa kojima se društvo danas suočava. Industrija je često optuživana da je među velikim zagađivačima životne sredine. U kompaniji Nestlé razumemo ovaj izazov i postavili smo cilj održivosti i hrabru ambiciju da do 2050. godine dostignemo nulti uticaj na životnu sredinu. Ovo obećanje je jasno definisano u našoj mapi puta održivosti, sa fokusom na vodu, emisije gasova i regenerativnu poljoprivredu. Ovaj put podržan je planiranim i sprovedenim akcijama i za Srbiju. Imajući u vidu da lokalno uspešno poslujemo više od 16 godina, sa velikom proizvodnjom u Surčinu i više od 500 zaposlenih, verujemo da smo odgovorni da svoje poslovanje vodimo na najbolji način za generacije koje dolaze. Od decembra 2019. godine, naša fabrika u Surčinu – koja proizvodi mnoštvo prehrambenih proizvoda i brendova, među njima i prepoznatljivi Začin C – postigla je ambiciozni Zero Waste to Landfill cilj, koji podrazumeva da se ni gram otpada nastalog u proizvodnji ne odlaže na deponije. Posedujemo i najmodernije postrojenje za preradu otpadnih voda, iz kojeg dnevno izlazi 65.000 litara vode koju vraćamo srpskoj prirodi čistu i spremnu za dalju upotrebu.

4. Šta će biti vaš primarni fokus do kraja godine, kao i u budućnosti?

Naša ambicija ostaje ista - razviti uspešan poslovni model i vrednost za sve naše partnere, pojedince i društvo, i brinuti o prirodi i njenim resursima radi generacija koje dolaze.

Naš prioritet će i dalje biti bezbednost i zdravlje naših zaposlenih, kako bismo potrošačima ponudili proizvode najboljeg kvaliteta, jer smo zaista kompanija koja promoviše i primenjuje princip Dobra hrana, dobar život!