Flashdance, 1983
Dve najveće ludosti decenije - vežbanje i ples - sudarile su se u ovom filmu. Iscepane dukserice, grejači za noge i trikoi ilustrovali su kratku liniju između odeće za ples i odeće za ulicu tokom 80-ih. Jennifer Beals igra Alex, plesačicu i devojku koja je poslužila mnogim curama za inspiraciju. Plus, pesme i plesne scene postali su kultni. Maa, nezaboravni.
Fast Times at Ridgemont High, 1982
Tapkanjem u tim High School "školama stereotipa", scenarista nalazi inspiraciju za sve - mučenik, skejter, štreber i lepotica iz kraja. I dok Sean Penn i Jennifer Jason Leigh (Jeff i Stacy) imaju sopstvene stilove, standout modni trenutak filma je scena kada Phoebe Cates (Linda), devojka iz snova, izlazi iz bazena u skandalozno crvenom bikiniju. Ova scena je jedna od najboljih scena u kupaćim kostimima svih vremena - poželite momentalno da izađete i nabavite crveni bikini za prvi naredni odlazak na bazen.
Heathers, 1988
Winona Ryder, Shannen Doherty, Kim Walker i Lisanne Falk su popularne zavodnice u svojoj školi. Pored dramatičnih srednjoškolskih spletki i ogovaranja, film obeležava modu 80-ih: naramenice, kockasti blejzeri, velika, natapirana kosa, i prekomerna upotreba gumica za kosu prekrivenih tkaninama. Da li je potrebno da dodamo još nešto?
Risky Business, 1983
Kao Joel Goodsen u Risky Business, Tom Cruise blista kao prava zvezda u jednoj od najlegendarnijih filmskih scena svih vremena. Obučen u košulju na kopčanje, zategnute čarape i Ray-Ban naočare, u sceni plesa u dnevnoj sobi, Tom je odigrao ples koji ne prestaje da bude trendi ni do današnjeg dana.
Working Girl, 1988
Deceniju moćnog oblačenja zaokružila je na velikom platnu Melanie Griffith igrajući vrhunsku "working girl" 1988. godine. Kostimograf Ann Roth transformisala je lik Melanie u trendi curu koja nosi moćne kostime na Menhetnu. Makeover poslovne žene savršeno prikazuje stilove decenije, od ekstravagantnog do profesionalnog.
Scarface, 1983
Al Pacino možda igra kubansku izbeglicu, koji vodi kartel droge u Majamiju, ali linija zapleta filma je, bačena u senku, Michelle Pfeiffer, čija kostimografkinja Patricia Norris je kreirala nepogrešev stil za lik je obeležila još možda i više film: ekstravagantne ogrlice, graciozne potpetice i visoki prorezi su joj dali konačan status loše devojke koja obožava da đuska uz disco.
Footloose, 1984
Buntovnički teenage stil dostigao je nov nivo u ovom plesnom filmu, sa Kevin Baconom u glavnoj ulozi. Kada se tinejdžer preseli iz većeg mesta u mestašce u kom je zabranjeno igranje i rock muzika, underground plesna scena je rođena. Bacon je ultimativni buntovnik u podvijenom plavom džinsu, beloj majici dok predvodi grupu tinejdžera obučenu inspirisanim rock'n'rool stilom.
Desperately Seeking Susan, 1986
Ako bi neka osoba mogla biti krunisana kao ultimativan trendseter 80-ih, to bi definitivno bila Madonna. U ovom filmu domaćica iz predgrađa ( igra je Rosanna Arquette) biva fascinirana životom žene (Madonna) čije dugodovštine prati putem NewYork Timesa. Madonnin stil 80-ih: čipkane rukavice, velika kosa i obilje nakita igraju takođe veliku ulogu.
Girls Just Want To Have Fun, 1985
Pre nego što je postala Carrie Bradshaw, SJP je bila teenage drugarica Janey Glenn u filmu "Girls just want to have fun". Kada se Janey preseli u Chicago upoznaje Lynne, koja je inspiriše da se opusti i ogluši očevim naređenjima, igrajući na takmičenju za lokalnu televiziju. Naivan i luckast film prati transformaciju ove dobre devojke u devojku slobodnog i plesačkog duha, koja menja i svoj modni stil u tom pravcu. Moda možda i nije najbolja, ali je smatrana veoma šik za to vreme.
Tekst: Tijana Jakovljević
10 KOMADA KOJE SVAKA ŽENA U PEDESETIM TREBA DA IMA U SVOM GARDEROBERU: Inspirišite se da postanete ikona stila
OVI MODELI PANTALONA NAJBOLJE PRISTAJU ŽENAMA 50+ : Modne ikone sa Instagrama ih uključuju u svoje dnevne outfite
ANGELINA JOLIE PROŠETALA NAJPOŽELJNIJU TORBU ZA 2023. GODINU: Košta preko 3000 dolara i ponovo vraća u modu XXL formu
9 PROIZVODA KOJE NE BI TREBALO DA KORISTITE KADA PREĐETE 50: Umesto da čine lice svežim, daju potpuno suprotan efekat
DA LI ŽENE TREBA DA SE ODREKNU NASLEDSTVA U KORIST MUŠKOG ČLANA PORODICE? Ekonomska moć nad drugim je osnov nejednakosti