Po mišljenju mnogih, Milena Dravić i Dragan Nikolić bili su najlepši glumački par stare Jugoslavije, piše Stil.

U vreme kada su se sreli, Milena je već bila velika glumačka zvezda, a Dragan je tek počinjao karijeru. Upoznali su se na snimanju filma Horoskop, a iz druženja se kasnije rodila i ljubav. Nedugo potom, rešili su da otpočnu zajednički život.

Venčali su se 1971. godine, tokom snimanja novogodišnjeg TV filma "Kako su se volele dve budale", po tekstu Duška Radovića. U pauzi između snimanja, tražili su dodatnih sat vremena, otišli u opštinu Vračar i sklopili brak.

U retkim prilikama, kada su javno pričali jedno o drugome, uvek su isticali da im je bračni drug najveća podrška, ali i najstroži kritičar.

„Za brak koji traje četiri decenije može da se nađe više razloga da se on prekine, nego da opstane. Ali, najlakše je nešto preseći i završiti, mnogo je teže boriti se da se brak sačuva. Ponekad i mala svađa može osvežiti dan. Ponekad je potrebno i biti ljubomoran, jer je i to jedan od pokazatelja ljubavi", rekao je jednom prilikom Dragan.

U posednjem intervjuu koji je dala za 24 sata prisetila se koliko je tugovala za Gagom koji je preminuo 2016. godine.

"Bez njegovog osmeha za dobro jutro i bez podrške da izdržimo još jedan dan, sa svim njegovim nepredvidivostima, a ne gubeći veru u život i ljude, ljubav..., ništa više nije isto. Niti može biti. Nedostaje mi i naša svakodnevica, kad smo stajali na stepenicama, kad bih osetila nežnu ruku na svom ramenu, zagrlila ga. I ono kratko: "Ćao, vidimo se, volim te", rekla je Milena.

Neutešna suprugovim odlaskom izgubila je ljubav, podršku i sve što joj je za 44 godine braka život činilo lepim.

Ljubav im je bila na prvom mestu. Čitala je njegove, a Dragan Milenine scenarije i komade. Savetovali su se, dogovarali, bodrili, a nisu se jedan drugome mešali u posao. Uvek ju je štitio jer je, priča glumica, znao kako se ovo društvo odnosi prema ženama.

"Kad je otišao, svi su shvatili da je iza sebe ostavio izvanredno, veliko delo, da je bio oličenje dobrote. A ja sam izgubila njegovu ljubav, podršku. Izgubila sam sve što je činilo najlepše godine mog života",  tužno je rekla Milena.

Na sledećoj stranici pročitajte sve o životu velike glumice: 

PageBreak

U Beograd je njena porodica došla 1936. godine. Pre nego što je ušla u svet glume otišla je s prijateljicama na audiciju za manekenke. Odabrali su devojke, a Milena je sedela u uglu. Prišao joj je neki čovek i upitao bi li nosila modele za decu.

 "Rekla sam da moram da pitam roditelje. Kod kuće su me grdili zato što sam uopšte otišla na audiciju bez njihovog pristanka, a onda dopustili da nosim modele. Moja prva naslovnica, u kapri pantalonama i s kosom vezanom u rep, bila je naslovnica časopisa Duga",  prisetila se Milena.

Ulogu u prvom filmu "Vrata ostaju otvorena" dobila je nakon što ju je reditelj František Čáp ugledao kao manekenku na naslovnici časopisa Duga.

Svet je bio pod njenim nogama

Tu naslovnicu ugledao je i František Čap, koji ju je pozvao na audiciju, probno snimanje, da bi joj onda dao glavnu ulogu u filmu “Vrata ostaju otvorena”. Drugu je ulogu dobila na ulici. Zaustavila ju je žena i pitala bi li glumila u “Diližansi iz snova”. Bila je to redateljka Soja Jovanović. Pravi uspeh doživela je s “Prekobrojnom” Branka Bauera.

Čuvala je tri instrumenta

"Pre ‘Prekobrojne’ zvao me je Krešo Golik da dođem na audiciju u Zagreb za film "Ulica duga godinu dana’. U gužvi sam zapazila zanimljivog dečka. Bio je to Boris Dvornik. Nekoliko godina kasnije prisetili smo se te audicije. Ulogu tad nisam dobila jer sam bila premlada",  ispričala je Milena.

U njenoj kući su  bila tri instrumenta, daire, usna harmonika i kastanjete. Zvuk kastanjeta bio je prvi koji joj je ušao u uvo. Seća se njih dece, bake i djeda koji su stanovali nedaleko, tetke koja je prva osetila njen dar pa pozvala prijateljicu, primabalerinu Sonju Dojčinović da se uveri je li u pravu.

"Daire su vezane uz film ‘Prekobrojna’, a koristila sam ih i na nekim vežbama u baletskoj školi. Usna harmonika podseća me na ujaka koji ju je divno svirao. Ta tri instrumenta su i danas u mojoj spavaćoj sobi",  rekla je Milena.

Kad su se davnih godina snimali filmovi u Knez Mihajlovoj, Milena je s prijateljicama trčala da gleda kako izgledaju snimanja. Gledale su, nisu ni trepnule.

" I onda su im trebali statisti pa su nas uputili da šetamo gore-dole ulicom. To je bio moj prvi kontakt s filmom",  prisetila se. Samo koju godinu nakon debija u filmu “Vrata ostaju otvorena” zakoračila je i na televiziju.

foto: Profimedia

Svet joj nije bio dovoljan

"Bile su to uspavanke za decu koja bi zaspala verujući tim lepim pričama. Kasnije sam radila šou ‘Dugme za peti sprat’ s Đuzom Stojiljkovićem te ‘Obraz uz obraz’ s Draganom",  ispričala je .

Njen film “WR Misterija organizma” u Kanu je 1971. godine nakon premijere emitovan još pet puta zbog velikog interesovanja.

Čestitali su joj Jack Nicholson i John Lenon, ali na konferenciji za novinare jedna ju je američka novinarka upitala: “Jeste li vi iz Jugoslavije čuli za kontracepciju”. Milena je iz torbice izvukla lek za migrenu i bacila joj u krilo. Za to je dobila aplauz, ali joj je i zbog “neprimerenog ponašanja” oduzeta uloga u ratnom spektaklu “Bitka na Neretvi”.

Njoj je prvoj ponuđena uloga doktorke Vere, stvarnog lika, inače supruge Vladimira Dedijera. Kad je već bolesni Gaga 2016. godine gledao “Sutjesku”, rekao joj je: “Bože, kako si ovo odigrala, kako si lepa”. Te reči Milena naziva svojim Oskarom.

foto: Profimedia

Opljačkana u Rimu i Parizu

S Hitchcookom je večerala u skadarlijskoj kafani, s Lizom Minelli se družila u pozorišnom kafiću u Njujorku i poklonila joj srpske opanke. Forman je na nju ostavio snažan utisak, a Burtonu je pisala kao tinejdžerka i dobila je tad autogram. Kasnije je s idolom iz detinjstva snimala “Sutjesku”.

U njenom društvu uživali su Robert de Niro, Gina Lolobrigida, Ava Gardner, Clint Eastwood... Njene predstave gledali su i Eugène Ionesco te Rudolf Nurejev.

Leksikon YU mitologije objavio je “da su naši standardi holivudski, Milena bi bila veća od Grete Garbo”. Ipak, Milena se uplašila Bojana Stupice kad joj je ponudio angažman u Jugoslavenskom dramskom pozorištu. Nije verovala da bi mogla biti deo takvog ansambla, jedna od Bojanovih beba.

"Nikad nisam sebe doživljavala kao zvezdu ni kao izuzetnu lepoticu. Moj način razmišljanja, života, rada bio je ispunjen golemom odgovornosti i posvećenost",  rekla je Milena.

 Seća se kad je s Draganom šetala Parizom i ugledala da Roman Polanski igra u “Amadeusu”. Predstava je počinjala za koji minut, blagajna se zatvarala, a Milena je  gurnula ruku i zamolila je da im proda dve karte. U Parizu i Rimu su je opljačkali, a pamtila je kako ih je Ružica Sokić nakon džeparenja u Rimu nasmejala rečenicom: “Šta je tek meni moglo da se desi”.

Ulogu Marijane Margetić iz serije “Putovanje u Vučjak” smatra jednom od svojih najboljih uloga.

izvor: Stil / 24.sata hr

Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>https://www.instagram.com/elleserbia/