Jeste li već čuli onu priču o plavuši, crnki i crvenokosoj u noćnom klubu? Iako tako zvuči, ovo nije početak vica već ozbiljnog naučnog istraživanja. Naime, naučnici sa Westminsterskog Univerziteta slali su volonterke u tri londonska noćna kluba nekoliko nedelja za redom, ali svaki put s drugom bojom kose – kao plavuše, crnke i crvenokose. Zadatak devojaka bio je da beleže reakcije i interesovanje muškog roda: koliko će im muškaraca prići, s kakvim pristupom i šta će im predložiti. Nakon toga ponovno su se vratile u klub, te zamolile udvarače da pogledaju njihove fotografije u sva tri izdanja i ocene ih, piše elle.hr.

Rezultat istraživanja bio je veoma zanimljiv: iako su devojkama najviše prilazili dok su bile plavuše, muškarci su priznali da ih više fasciniraju i intrigiraju, pa čak pomalo i plaše (što se prilaska tiče), kao crnke. #Dumb blonde pojam očito se duboko usadio u njihovu svest, pa su po inerciji prilazili devojkama koje su ocenili kao manje inteligentne i jednostavnije za osvajanje. Kao crvenokose su imale najmanje uspeha: istoj devojci su kao plavuši prišli 60 puta, kao brineti 42 puta, a kao crvenokosoj svega 18 puta. Istraživanje nije novo, ali se otkako je sprovedeno, pre nekoliko godina, nije mnogo toga promenilo.

Plavuše se doživljavaju kao opuštenije, otvorenije i spremnije na seksualne "eskapade", dok se za crnkama zbog utiska ozbiljnosti, suzdržanosti, pa čak pomalo i hladnoće pati i divi im se iz daljine.

Sve to, naravno, ima veze i s pop kulturom. Zahvaljujući Jackie Kennedy, Avi Gardner i Elizabeth Taylor 50-ih i 60-ih godina "IN" su bile crnke, da bi 70-te i 80-te zahvaljujući plavokosim lepoticama, poput Farrah Fawcett i Lauren Hutton plavuše postale popularnije.

Poslednjih godina crnke opet „kradu“ pažnju, čemu su, globalno gledano, najviše doprinele kraljevske snahe, Kate Middleton i Meghan Markle.

Izvor: elle.hr