OVO SU NAJPOZNATIJE DECOR KOLEKCIJE MODNIH DIZAJNERA: Hermès, Dior, Gucci, i drugi inspirišu vas da preuredite dom

Veza između mode i unutrašnjeg uređenja nije novost, no septembarski Sajam nameštaja u Milanu potvrdio je trend da velika modna imena poput Hermèsa, Guccija i Diora sve više pažnje poklanjaju svojim linijama za dom

Unsplash/Krystal Black

Sve je zapravo započelo još 1980-ih kad su moda i enterijeri počeli sramežljivo da koketiraju sa prvim Missonijevim i Fendijevim kolekcijama za kuću. Početkom devedesetih pridružio im se i Versace, a u prve dve decenije 2000-ih i Armani, Hermès, Louis Vuitton, Ralph Lauren, Calvin Klein, Saint Laurent, Roberto Cavalli, Christian Lacroix, Kenzo, Gucci, Miyake i mnogi drugi, pokazavši da nije reč o prolaznoj aferi nego o snažnoj i postojanoj ljubavi.

Uostalom, bilo je samo pitanje trenutka kad će se to dogoditi, jer već je Christian Dior svojevremeno izjavio da je „život u kući koja ti ne odgovara pomalo nalik nošenju tuđeg odela“ pa je sa velikom pažnjom uredio svoj stan u velelepnoj zgradi na broju 7 pariskog bulevara Jules-Sandeau.

Budući da je ipak reč o modnim kućama, njihovi izleti u unutrašnje uređenje većinom su počinjali kolekcijama dekorativnih tkanina i predmeta, posteljine i posuđa, papirne galanterije i pisaćeg pribora. Dok se neke još uglavnom drže te sfere, druge su se odvažile da krenu korak dalje i predstave kolekcije nameštaja, započevši saradnju sa produkt dizajnerima. Proces je zapravo bio dvostran, jer su i poznati proizvođači nameštaja i predmeta za dom počeli da angažuju modne kuće i kreatore. Primera radi, Diesel je dosad potpisao nekolicinu linija za Scavolini, Moroso i Seletti, a Lacroixov kreativni direktor Sacha Walckhoff one za Roche Bobois, Designer's Guild i Rosenthal. Kad je svet zbog pandemije u jednom trenutku stao, a svi počeli da provode više vremena u svoja četiri zida, nameštaj i predmeti za kuću su nam došli u fokus više od onoga što imamo u ormanu. Modne kuće spremno su odgovorile na novonastalu situaciju, posvećujući sve veću pažnju svojim kolekcijama za dom.

To je do izražaja došlo i kad je nakon izostanka pretprošlogodišnjeg izdanja septembra prošle godine napokon održan poznati Sajam namještaja u Milanu. Postalo je potpuno jasno da modne kuće više nisu tek sporadični gosti u svetu unutrašnjeg uređenja, nego da su naumile da mu čvrsto utisnu svoj pečat, a neke su se toliko potrudile oko prezentacije svojih linija za kuću da su gotovo zasenile vodeća imena u industriji namještaja te privukle veliku pažnju medija i posetilaca.

Prednjačio je Hermès koji je novitete iz home kolekcije predstavio u pet spektakularnih odaja sazdanih od tkanina koje su evocirale motive sa posuđa, ukrasnih predmeta i nameštaja. Spoju geometrijske jednostavnosti i elegancije, između ostalih, doprineli su naslonjač Sillage napravljen od recikliranih celuloznih vlakana te kameni stočić Lignage indijskog dizajnerskog studija Mumbai, kao i drevni sto i stolica Équilibre Jaspera Morrisona. Guccijev kreativni direktor Alessandro Michele je pak kreirao repliku starinske papirnice koja je izgledala kao prava mala prodavnica čuda, potpuno u skladu sa novom kolekcijom za dom koja odiše optimizmom i jasno daje do znanja da taj brend zagovara maksimalizam i u enterijerima. Dior je privukao pažnju izložbom kultne stolice Medallion u interpretaciji čak 17 dizajnera, iako je ta limitirana edicija bila tek izlet u svet nameštaja. Francuski modni div ipak se još drži posuđa i ukrasnih predmeta, što i ne čudi s obzirom na to da je u uređenje enterijera zakoračio tek 2019. godine. Suprotan slučaj je sa Versaceom, Armanijem i Cavallijem, već iskusnim igračima čije su linije nameštaja sve bogatije. Donatella Versace sarađivala je sa poznatim italijanskim dizajnersko-bračnim parom Robertom Palombom i Ludovicom Serafini koji su Versaceovoj živopisnosti i prepoznatljivim motivima udahnuli dozu odmerenosti.
Iako ju je izložio u futurističkom okruženju, Giorgio Armani je za kolekciju Armani / Casa 2021 bio nadahnut prirodom, opredijelivši se za zemljane tonove, boje mora, minimalističke linije te tkanine sa uzorcima životinjskog krzna. Poslednje važi i za Roberta Cavallija kom je divljina večna inspiracija, a ove ju je godine u Milanu doneo u ultimativno glamuroznom izdanju predstavivši spavaću sobu, radni kutak i dnevni boravak iz kolekcije Wild Suite koji utemeljuju njegov prepoznatljiv izraz buntovnika sa stilom. Modni brendovi ozbiljno su ušli u svet unutrašnjeg uređenja i tu odlučili da trajno i ostanu, pružajući nam mogućnost da i svoj dom obučemo onako kako volimo da obučemo i sebe.

Hermès

Hermès se ne stidi svojih početaka u kojima je bio manufaktura sedla, pa i u logu ima konja. On se našao i na delu posuđa iz kolekcije Hippomobile u kombinaciji sa šarenim i razigranim geometrijskim uzorcima. Modna kuća verna prirodnim materijalima voli i geometriju i motive iz životinjskog sveta.

Press 

Versace

Jarke boje, upadljivi uzorci i prepoznatljivi motivi meduzine glave, te slova V od 1992. su zaštitni znak i kolekcija za dom talijanske modne kuće. Iako su oni prisutni i u ovogodišnjoj kolekciji, saradnja sa dizajnerskim studijom Palomba-Serafini navela je Donatellu Versace da u nju unese i dozu odmerenosti.

Press 

Dior

Francuski modni div i dalje se drži posuđa i dekorativnih predmeta za kuću. Nadahnuta stanom u kom je živeo Christian Dior i prema sopstvenim rečima uredio ga „celim svojim srcem“, nastala je kolekcija 7 Jules Sandeau. Usledila je Cruise 2022 DEE koja grčkim motivima poziva na beg od sive stvarnosti.

Press 

Armani

Giorgio Armani se tokom lockdowna okrenuo prirodi i u njoj pronašao inspiraciju za deo nove kolekcije Armani/Casa kojom dominiraju zemljani tonovi, boje mora i uzorci životinjskog krzna. Ostao je veran i sklonosti japanskom minimalizmu, o čemu svedoče trpezarijski sto Rosemond i radni stol Rousseau.

Press 

Gucci

Optimistična, romantična i ekscentrična tek su neki od atributa koji opisuju ovogodišnju Guccijevu kolekciju za kuću. Kreativni direktor Alessandro Michele posegnuo je za Guccijevim prepoznatljivim motivima poput onih botaničkih i životinjskih, tartana i „zvezdanog oka“ te uneo svežinu u maksimalizam kuće.

Press 

Roberto Cavalli

Vječno fasciniran divljinom, Roberto Cavalli prošle ju je godine u glamuroznom, ali sofisticiranom izdanju doneo u kolekcijama Wild Suite i Wild Living kojima dominiraju uzorci zebrinog, tigrovog i leopardovog krzna. Poslednji je u slučaju jednog od dva stočića iz seta Watamu, osim na tkaninama, zaživeo i u metalu.

Press 

Priredila: Kristina Živković