Samo što sam se vratila sa prethodnog putovanja, čekalo me je novo i to ne bilo kakvo. Prvi put u istoriji postojanja IKEA je tokom Paris Fashion Weeka pokrenula inicijativu IKEA+ koji je okupljao kreativne ljude iz sveta dizajna enterijera, umetnosti, ali i fotografije, na čelu sa čuvenom Annie Leibovitz. Zato, vežite se jer letimo u Pariz!
Put je prošao kao treptaj oka budući da sam neprestano pravila planove o intervjuima, pričama i danima koji su bili ispred nas. Bonjour nije jedina francuska reč koju znam, ali je najviše volim, a bilo nam je potrebno svega nekoliko trenutaka da ostavimo sve stvari i požurimo ka najbližem bistrou ne bismo li pozdravili Parižane. Trebalo se pažljivo pripremiti za sve uzbudljivo što dolazi, a kako drugačije u Parizu nego uz kroasan i šoljicu dobre kafe. Već sam bila oduševljena time što bi Miroslav iz tima za komunikacije IKEA Jugoistočna Evropa, inače moj saputnik na ovom putovanju, mogao bez prestanka da priča o lokalnim i globalnim članovima tima, projektima i svemu što ovaj brend radi i kako on to vidi. I inače sam obožavala da se izgubim u IKEA robnoj kući, smatrajući to nekom vrstom svoje terapije, ali sada sam nadaleko ušla u celokupnu ideju brenda i na mnoga moja zašto, zahvaljujući njemu i ovom putovanju, dobila i mnoga zato.
Sledećeg dana, sa prvim zracima sunca, već smo bili na nogama, a samo nekoliko ulica delilo nas je od 28 Rue de Lappe i prostora gde se održavao trodnevni IKEA događaj. Na samom ulasku bilo mi je jasno da sam zakoračila u jedan poseban IKEA svet u kom sam se našla zajedno sa globalnim timom ove kompanije, ali i mnogim novinarima i timovima iz ostatka Evrope. IKEA+ sadržao je više delova, a rekla bih da je centralni zauzela legendarna američka fotografkinja Annie Leibovitz, koja je nakon nekoliko trenutaka započela predstavljanje Life at Home reporta kroz svoj objektiv. On je podrazumevao portrete ljudi u njihovim domovima i njegovim zanimljivim okruženjima u sedam zemalja. Bez seta, stilista ili šminkera, zbirka iz 25 jedinstvenih domova i priča iz celog sveta.
Annie, inače poznata po fotografisanju portreta, posebno poznatih ličnosti koje su se pojavile na mnogim naslovnicama i editorijalima svetski najpoznatijih modnih magazina, u svojim radovima često pokazuje subjekte u zanimljivim okruženjima i pozama. Inače, njena polaroidna fotografija Johna Lennona i Yoko Ono snimljena samo nekoliko sati pre njegovog ubistva, smatra se jednom od najpoznatijih naslovnica za magazin Rolling Stone
Priznajem da mi je već na prvi pomen bilo veoma zanimljivo njeno izmeštanje u brend koji neguje kreiranje bolje svakodnevice koja pretenduje ka mnogo čemu, ali ne i luksuzu.
Svaki dom koji je fotografisala i akteri unutar njega imali su autentični priču i dušu koju je fotografijom uspela da prenese. Ušuškala se u priču o svakodnevici toliko da se moglo osetiti koliko joj je prijalo da zaviri u svaku od ovih realnih „scenografija“. Ljudi, njihove različitosti, ambijent i ono što oni predstavljaju u njemu zapravo i jeste polazna tačka ovog ovogodišnjeg globalnog događaja koji se dalje nastavljao u njenom mentorskom programu sa mladim fotografima koji su odmah nakon nje imali radni zadatak da nam predstave svoje fotografije rađene u ambijentima po njihovom izboru. Zaista je bila posebna čast sedeti ispred takve umetnice koja je sigurno već sledećeg dana na nekom od najskupljih setova na svetu i pravi nova fotografska remek-dela, ali i gledati koliku pažnju posvećuje novim generacijama fotografa koji dolaze.
Kompanija IKEA veruje da svako zaslužuje da bude viđen onakav kakav jeste, zato je i osnovni cilj ovog projekta bio da se fokusira na ovakvo gledište. Kroz njihov prvi program Rezidencijalni umetnik i saradnju sa Annie Leibovitz, koristili su profesionalnu fotografiju da predstave ljude u njihovim domovima širom sveta.
Glavna njihova ideja i strast jeste da razume šta život u domu zaista znači i kako oni mogu da ih poboljšaju i doprinesu im.
I taman kada sam pomislila da sam već puna utisaka, sledilo je predavanje i intervju sa sjajnim holandskim duom koji stoji iza dizajn studija Raw Color, a koji je ujedno i tvorac najnovije koloritne kolekcije TESAMMANS, koju smo ekskluzivno imali prilike da vidimo. Cela ideologija njihovog brenda temelji se na bojama koje su njihova osnova, a o tome kako gledaju na boje i koliko su one bitne u jednom enterijeru, ali i u životu možete da pročitate u njihovom specijalnom intervjuu za aprilski broj magazina Elle.
Dan se bližio kraju, a ja sam ugrabila trenutak da zahvalim i Marcusu Engmanu, kreativnom direktoru brenda IKEA na neverovatnom iskustvu. Ceo koncept, poruke i organizacija zaista su predstavljali sve što ovaj brend jeste.
Ništa nije lepše od noći u Parizu, zato je bilo vreme da se premestimo na novi stage gde su se specijalno za nas smenjivali DJ performansi kojima sam se prepustila sve do novog jutra u koje sam uplovila sa mirisom Pariza u kosi, IKEA pričom i fotografijama koje verno prikazuju život u domu, ali i glasnim zvonom na budilniku.
Ono je značilo da je vreme da se oprostim sa IKEA timom i to sa onim najlepšim osećajem i iskustvom u sebi jer bih sa sigurnošću mogla da kažem da je ovo putovanje upravo za mene to i bilo.