Još
Izdanje: Potvrdi
Dodatno

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Kako da negujete kožu posle sunčanja

Posle izlaganja suncu koži je potrebna intenzivnija nega. Posvetite joj malo vremena i vratite izgubljenu svežinu i blistavost…

 Izvor: Foto: Profimedia

U periodu kada smo se vratili sa letovanja i odmora, preplanula koža bledi i umesto da zadrži blistavu bronzanu boju, postaje umorna, isušena i na njoj se vide tamne mrlje. Pojavljuju se nove bore, a postojeće su sve vidljivije. Koža izgleda umorno, peruta se, iritirana je, opuštenija, dolazi do pucanja kapilara... Sve ove promene posledica su štetnih sunčevih zraka, koji oštećuju DNK kože, čime ćelije postaju disfunkcionalne, prestaju sa proizvodnjom kolagena i elastina, što je posebno problematično imajući u vidu da se oštećene ćelije teško obnavljaju. Stoga je koži posle leta neophodna dodatna nega kako bi se oporavila, a ten zablistao i u jesenjim danima. Najvažniji zadatak u tom periodu jeste povratiti balans vlažnosti i masnoća u koži i tretirati nastale promene i oštećenja.

Ishrana kože iznutra

Ulje noćurka, dostupno u kapima ili kapsulama, pokazalo se kao veoma delotvorno za poboljšanje elastičnosti kože, povećanje njene vlažnosti i čvrstine, a takođe smanjuje iritacije i ton kože čini ujednačenijim. Ono je idealno rešenje za kožu koja je izgubila vlažnost tokom vrelih letnjih dana i izlaganja suncu.

Antioksidansi kao što je selen imaju ključnu ulogu u popravljanju oštećenja nastalih usled prekomernog sunčanja. Uzimanje suplemenata redovnoj ishrani koji kombinuju selen sa vitaminima A, C i E najbolji je način da kožu zaštitite od starenja. Iz ishrane bi bilo idealno izbaciti beli hleb, kao i svinjsko i juneće meso. Ove namirnice usporavaju rad probavnog sistema i time dovode do nagomilavanja toksina u organizmu.

Uvedite u ishranu što više svežih namirnica, posebno one bogate antioksidansima – kao što su avokado, masline, borovnice i jagode. Pijte što više sokova od sveže isceđenog voća. Zeleni čaj, grožđe i soja sadrže mnogo polifenola i flavonoida, supstanci koje su vešti borci protiv slobodnih radikala, stoga  povećajte unos i ovih namirnica po povratku sa letovanja.

Režim nege

Izbegavajte umivanje vrućom vodom, jer tako možete oštetiti kapilare, već to učinite mlakom ili hladnom vodom. Dnevni režim „čišćenje, toniranje i vlaženje“ najvažniji je kad prođu vreli dani, s obzirom na to da su pojačano lučenje znoja i stvaranje sebuma i nečistoća na površini kože sigurno ostavili posledice. Lice možete čistiti i jogurtom, jer skupi losioni, naime, nisu obavezan deo oporavka kože. Čišćenje nanošenjem tankog sloja jogurta pomoći će u hlađenju, zaštiti i obezbeđivanju neophodne vlažnosti, jer ova namirnica sadrži laktozu, kiselinu koja nežno razlaže mrtve ćelije epiderma, zbog čega je savršena kao dodatna pomoć u regeneraciji kože i umirivanju upaljenih delova. Ukoliko čišćenje jogurtom uvedete kao redovan dnevni režim nege, očekujte nežniji, zategnutiji izgled i bolju čvrstinu kože.

Bar jednom nedeljno otvorite pore na licu vrelom parom, kod kuće ili u kozmetičkom salonu. Posle toga svaka maska ili krema koju nanesete imaće jače dejstvo. Takođe, pozabavite se najugroženijim delovima tela – laktovima, kolenima, petama i šakama. Ništa bolje ne hrani ove izrazito suve delove kože od čistog vazelina. Posle svakog tuširanja nanesite ga u tankom sloju i primetićete razliku već za nekoliko dana.

Masaža

Ako je vaša koža suva, moguće je da je to posledica i slabije cirkulacije ili protoka kiseonika. Blaga masaža lica i delova tela na kojima je koža izgubila vlažnost može učiniti čuda. Masaža lica stimuliše kapilare i dovodi kiseonik baš tamo gde je najpotrebniji. Umočite prste u ulje za masažu kako biste istovremeno nahranili i očistili kožu lica. Samo pet minuta pre spavanja dovoljno je da veoma brzo uočite rezultate.

Eksfolijacija

Piling je važan korak u negovanju kože posle leta, jer tako uklanjate izumrle ćelije epiderma i pripremate kožu za što bolje usvajanje hranljivih sastojaka iz preparata za negu. Piling kože stimuliše i proizvodnju novog kolagena u dubljim slojevima kože, pa tako utiče i na umanjivanje znakova fotostarenja. Ako želite da uradite profesionalnu eksfolijaciju, dermatolozi predlažu da sačekate do oktobra, kada sunce postaje blaže i ne može naškoditi sveže ogoljenim slojevima kože. Ukoliko vam je koža osetljiva ili problematična, odaberite hemijski ili enzimski piling. Ako želite blagi piling na dnevnom nivou, upotrebljavajte preparate za čišćenje lica koji sadrže alfa-hidroksilne kiseline, glukozamin ili retinol.

Hidratacija

Tokom vrelih letnjih dana koža gubi vlažnost. Dehidratacija je jedan od osnovnih uzroka umornog i izboranog lica. Da biste bili sigurni da ste koži obezbedili dovoljno vlage, dvaput dnevno nanosite hidrirajuće preparate, a bar dva puta nedeljno hidratantnu masku. U zavisnosti od tipa kože odaberite preparate za hidriranje u obliku gela, losiona ili guste kreme. Kožu nahranite iznutra tako što ćete unositi dovoljno tečnosti. Pored vode pijte i blage biljne čajeve, poput kamilice, koja ima umirujuće dejstvo.

Intenzivni serumi

Intenzivni tretmani koji utiču na smanjivanje znakova fotostarenja kože podrazumevaju korišćenje seruma ili koncentrovanih emulzija. Preparati koji sadrže antioksidanse dragoceni su u smanjenju oštećenja kože uzrokovanih suncem. Recimo, vitamin C poboljšava tonus kože, ublažava zapaljenja i pojavu bora, pa je uvođenje preparata koji sadrže ovaj vitamin u redovnu upotrebu, po završetku leta više nego preporučljivo. Vitamin E zajedno sa vitaminom C štiti epiderm od UV zračenja, a takođe ima antioksidantno dejstvo i ubrzava regenerisanje kože. Retinoidi (sintetički vitamin A) široko su prihvaćeni kao efikasan anti-age tretman zato što podstiču obnavljanje ćelija i stimulišu proizvodnju kolagena. Međutim, neke od nuspojava korišćenja derivata vitamina A jesu iritacija i preosetljivost na sunce. Stoga je jesen idealan period za korišćenje preparata sa retinoidima, kada je sunce blaže, a vazduh još nije previše suv. Preporučuje se da upotreba retinoida bude usklađena sa savetima dermatologa.

Kada je koža dehidrirana, njena zaštita u borbi protiv slobodnih radikala i štetnih faktora iz životne sredine veoma je slaba. Da biste pojačali vlažnost i nivo njene zaštite, odaberite serum koji sadrži hijaluronsku kiselinu, čija je efikasnost i naučno potvrđena. Ona praktično deluje kao magnet za vlažnost i „zaključava“ vodu u ćelijama kože, čime kreira idealnu sredinu za zdravu i lepu kožu. Lipidi, kao što su linoleinska kiselina, ceramidi, masti iz avokada, štite vašu kožu i pomažu joj da ojača.

Kućne remedije

Ako je vaša koža masna, pomešajte prah sandalovine sa nekoliko kapi limuna i dve supene kašike ružine vodice. Ova smesa se nanosi na lice, ali i na izloženije delove tela, poput dekoltea, vrata i ramena. Isperite je hladnom vodom i odmah ćete primetiti razliku – limun skida izumrle, potamnele slojeve epiderma, ružina vodica hrani kožu i vraća joj sjaj, dok sandalovina prirodno posvetljuje ten.
Ukoliko vas je leto ostavilo sa opekotinama i crvenilom, oporavite kožu bademima – sameljite ih u sitan prah, pomešajte sa šafranom i tri supene kašike mleka i time istrljajte kožu. Ponavljajte bar tri puta nedeljno i recept će delovati brzo. Tamne fleke na koži kao posledica izlaganja suncu veoma su česte, a nana je jedan od najboljih lekova za ovu vrstu oštećenja. Usitnite listiće nane i bosiljka, pomešajte ih sa punomasnim mlekom i nanesite na mesta na kojima su se pojavile tamne tačke.

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije

Najpopularnije

Moda

Celebrity