Program L’Oréal for the Future, pokrenut 2020. godine, primer je veoma snažne posvećenosti održivosti kao i uverenja L’Oréala da ekonomska dobit i svest o očuvanju prirode moraju da budu nerazdvojni.
Da li možete da zamislite tuš koji će za jedno farbanje, pranje i negu kose da potroši 69% manje vode nego inače? Ili fabrike koje nemaju otpadne vode, već ih recikliraju i koriste ponovo i ponovo? Ovo jeste stvarnost koju želimo, ali nije naučna fantastika. Postoje i tuš i fabrike, i “posledica” su posvećenosti i svesti koliko je voda važna, a koliko je sve manje imamo i sve je više nemilice trošimo.
Ako vam ovo ne zvuči dovoljno impozantno ili vam je nevažno – evo neverovatno “impozantnog” podatka: više od dve milijarde ljudi nema vodu za piće, a za pet godina oko polovina čovečanstva, dakle još oko milijardu ljudi, biće ugroženo kada je reč o dostupnosti zdravoj vodi…
I, ne, nije greška što se ovi podaci nalaze na našem portalu, jer čak i dok se šminkamo, vodimo računa o svojoj koži i kosi – možemo, makar indirektno, ali ne manje značajno, da budemo deo kampanje kojom možemo da sačuvamo resurse vode.
Za budućnost vode
Kao gigant u kozmetičkoj industriji, kompanija L’Oréal, čije proizvode svako od nas sigurno već godinama koristi, svojim krajnjim korisnicima – dakle nama, nudi brigu o prirodi i to upravo kroz svoje proizvode i inovacije. Jer ova kompanija je svesna koliko zavisi od prirode: preko 1.600 sastojaka koje koristi u proizvodnji potiče iz 350 biljnih vrsta. A gde je čitav ovaj svet – bez vode?
Godina 2025. je godina koja označava polovinu puta ka realizaciji programa L’Oréal for the Future. Jedan od stubova ovog programa je i očuvanje vode kao jednog od najdragocenijih resursa planete. Zato je voda jedan od glavnih fokusa L’Oréalove strategije. Kompanija je veoma posvećena odgovornom upravljanju vodom duž celog lanca – od proizvodnje do upotrebe proizvoda. A to podrazumeva: optimizaciju industrijskih procesa i smanjenje potrošnje resursa, razvoj proizvoda i tehnologija koje omogućavaju potrošačima da koriste manje vode u svakodnevnoj nezi i higijeni, posebno u regionima pogođenim nestašicom vode.
Zato se L’Oréal i obavezao da do 2030. godine 100% vode koja se koristi u industrijske svrhe u fabrikama bude reciklirano ili ponovo upotrebljeno, a potrošačima u područjima pogođenim nestašicom vode ponudiće se proizvodi i tehnologije koje štede vodu, bez kompromisa po pitanju kvaliteta nege i lepote.
Waterloop fabrike: Budućnost bez otpadnih voda
Zahvaljujući savremenim tehnologijama, otpadna voda može se beskonačno reciklirati za industrijske procese. U L’Oréalu već šest fabrika koristi ovu tehnologiju – i to su Waterloop fabrike. – Verujemo da je naša odgovornost u L’Oréalu da damo svoj doprinos očuvanju prirodnih resursa planete. Svaka kap vode je dragocena, a naša nova tehnologija omogućava da se svaka kap zaista i iskoristi – kaže Nicolas Hieronimus, generalni direktor L’Oréal Grupe.
Inovacija u frizerskim salonima: Tuš koji štedi vodu
U partnerstvu sa švajcarskim startapom Gjosa, L’Oréal Professionnel razvio je Water Saver tuš, prvi tuš sa patentiranom tehnologijom fragmentacije vode. Ovaj tuš omogućava uštedu do 69% vode u uslovima frizerskih salona. Tehnologija je razvijena u saradnji sa frizerima, testirana je tokom tretmana farbanja, šamponiranja i nege. Kako funkcioniše? Zahvaljujući preciznim sudarima mlazeva, voda se razlaže u mikro-kapi velike brzine, zadržavajući snagu ispiranja, ali uz drastično manju potrošnju. Dizajn i materijali omogućavaju lako korišćenje i lak pristup celom vlasištu klijenta.
Ovaj tuš i Waterloop fabrike, samo su dva konkretna primera kada je reč o inovacijama u koje L’Oréal ima nameru da i dalje ulaže, kako bi voda opstala i kako bi postala dostupna svima i zauvek.