Ako imate prazne bočice vaših omiljenih parfema YSL, Prada, Lancôme, Armani i La Roche Posay – ne morate da ih bacate. Ovo su neki su od brendova koji su uveli refile u kategoriji luksuzne kozmetike, bilo da je reč o parfemima, preparativnoj ili dekorativnoj kozmetici. Ovako L’Oréal Grupa menja narativ kad je ekologija u pitanju, a u saradnji sa nama, potrošačima, svi zajedno možemo da budemo u trendu jer u 2024. godini briga o životnoj sredini važnija je nego ikad, a svet lepote preduzima sve što je moguće kako bi utabao zeleni put u pravom smeru i zaštitio Majku prirodu.
Svetla reflektora uperena su u velike kompanije koje bi trebalo da pruže uzor manjim proizvođačima i indie kozmetičkim brendovima i na listi prioriteta visoko podignu ekološku svest. Uz to, aktivnim eco-friendly pristupom kozmetičke kompanije menjaju navike, razmišljanja i svest kupaca same kozmetike i tako sprovode velike promene direktno u domaćinstvima koja počinju da razmišljaju na novi način.
Važno je da svet lepote sarađuje s prirodom, a evo i zašto
Planetarne granice menjaju način na koji smo razmišljali o zaštiti životne sredine i zahtevaju drastične promene. Naučnici su definisali devet planetarnih granica koje obezbeđuju stabilnost ekosistema naše planete. Reč je međusobno povezanim procesima unutar složenog biofizičkog sistema Zemlje, a vrlo je bitno razumevanje da izvan ovih granica priroda možda više neće moći da se samoreguliše. Jer najnovije informacije koje dolaze od naučnika kažu da je šest od devet granica – prekoračeno! Da bismo očuvali planetu za buduće generacije, hitno su potrebne drastične promene u načinu na koji živimo i poslujemo.
Kozmetika koja misli zeleno
Kozmetičke kompanije poput L’Oréal Grupe iz godine u godinu pokušavaju da osmisle i realizuju ideje kojima će se smanjiti otpad, omogućiti kupovinu razgradivih ambalaža i zaštititi ekosistem. Kompanije danas koriste reciklirane materijale za pakovanje umesto devičanske plastike.
Potpuni krug dobija se tek kad u igru uđu i oni koji konzumiraju proizvode te zajedno s kozmetičkim kompanijama prihvate korišćenje omiljenih proizvoda na nov način.
Kako L’Oréal Grupa menja narativ kada je reč o ekologiji
- smanjivanje veličine i količine ambalaže za 20%
- čuvanje prirodnih resursa poput drveta, vode i minerala
- ponovno korišćenje i recikliranje vode u proizvodnim procesima
- korišćenje refila u kategoriji luksuzne kozmetike, bilo da je reč o parfemima, preparativnoj ili dekorativnoj kozmetici (YSL, Prada, Lancome, Armani i La Roche Posay neki su od brendova koji su uveli refile)
- korišćenje sastojaka iz održivih izvora
- menjanje konvencionalnih materijala recikliranima (npr. upotreba kartonskih umesto plastičnih flaša i tuba)
- smanjivanje emisija ugljendioksida
- bočice koje su napravljene od 100% reciklirane i reciklirajuće plastike (npr. linija šampona i regeneratora Elseve L'Oreal Paris)
Budimo deo promene
Svako od nas ima odgovornost prema prirodi, a edukacija iz oblasti reciklaže nešto je čemu bi svaka žena i muškarac trebalo da posvete pažnju. Podržimo brendove koji brinu o planeti i budimo odgovorni potrošači. Evo kako pravilno razvrstati sve kozmetičke proizvode:
Plastične boce sa ili bez pumpice: Plastične boce od šampona ili gela za tuširanje, bacaju se u kontejner za plastiku prazne, ali bez potrebe za ispiranjem. Plastične pumpice i čepovi bacaju se zajedno s ambalažom.
Kartonske kutije od parfema ili krema: Kartonska ambalaža odlazi u kontejner za papir, ali prethodno obavezno odvojite plastične delove, ukoliko postoje.
Bočice lakova za nokte: Bočice lakova za nokte potrebno je baciti u kontejner za staklo, ali bez plastičnih čepova koji se bacaju s plastikom.
Bočice parfema: Kad se sadržaj isprazni, bočice se bez čepova bacaju u kontejner za staklo.
Aerosolne boce od aluminijuma: Bočice od dezodoransa, laka za kosu i sličnih proizvoda potrebno je odneti u reciklažni centar.
Ambalaže od maski za lice: Bez potrebe za ispiranjem, možete ih baciti u kontejner za plastiku.
Kozmetika koje se ne reciklira svugde isto: Neki kozmetički proizvodi poput ruževa za usne, roll on dezodoransa i maskare još uvek nemaju strogo regulisane odredbe kad je recikliranje u pitanju.
Brojke su dokaz da sve ovo vredi!
Sortiranje nije samo gest, a ovaj primer to dokazuje: Ako 10 ljudi sortira bočice od šampona, uštedeće 1,65 kilograma plastike, a ako tih 10 ljudi podstakne još 10 ljudi da sortiraju bočice od šampona, uštedeće se 16,5 kilograma plastike.
Lepota koja pokreće svet nije samo slogan, već misija. Pridružite se onima koji prave promene i budite deo globalnog pokreta za očuvanje planete. Biti lep iznutra i spolja nikada nije bilo važnije!