Uskoro će biti tačno dve decenije kako je započelo emitovanje serije The Sopranos, koje se - s ove vremenske distance - smatra za početak zlatnog doba televizijskog serijskog programa.

Mnogo toga je već napisano i rečeno o načinu na koji je format serije preuzeo primat od filma na polju kreativnog, smelog i uzbudljivog dramskog programa, no čini se da je kao da je balkanskim zemljama trebalo previše vremena da uhvate ovaj talas.

Situacija se polako menja i na ovom polju, te se i na ovim prostorima pomaljaju serije koje produkcijski i autorski hvataju korak za stranim reperima i uzorima.

Među njima se, u svakom pogledu, izdvojila hrvatska serija Novine u režiji već dokazanog filmskog autora Dalibora Matanića, koja je uspela da se probije i u Netflix distribuciju. 

Činjenica da se ovaj izuzetan rad ipak nije našao među najboljih 10 ili 20 prošlogodišnjih serija u izborima angloameričke mejnstrim kritike, ukazuje ne samo na očekivani anglocentrizam već i na preveliku konkurenciju kojoj su izloženi i najstrastveniji gledaoci ovakvih programa.

U hiperprodukciji serija izazov je već i odabir onih kojima ćete pružiti šansu, a kamoli odgledati do kraja.

Ostatak teksta pročitajte OVDE

Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>https://www.instagram.com/elleserbia/