Sinoć su najboljim filmovima 44. FEST-a dodeljene zvanične nagrade festivala.
Nagrade su dodeljene u tri takmičaske selekcije- Glavni program, nacionalna selekcija Srpski film (i manjinska koprodukcija) i Granice, a dodeljene su i nagrade žirija Nebojša Đukelić, Politikina nagrada Milutin Čolić, i nagrada žirija FEDEORA.
Beogradski pobednik za najbolji film u glavnom takmičarskom programu dodeljen je filmu DNEVNIK JEDNE TINEJDŽERKE (U režiji Marielle Heller).
“Apsolutni favorit među žirijem zbog humanističkog pogleda na život, talenta i humora, a to je nešto što nam je svima potrebno u životu,” glasi obrazloženje internacionalnog petočlanog žirija kojim je predsedavao Pavel Lungin. Uz njega su u žiriju bili Drako Bajić, Hristina Popović, Janko Popović Volarić i Gjermund Gisvold.
Marielle Heller je takođe osvojila nagradu za najbolju režiju uz obrazloženje da je “rediteljka uspela da stvori ranjivu proslavu filma na svež i neosuđujući način.”
"Film koji je žiri emotivno dotakao zbog tragične, ali ujedno i tople ljubavne priče dvoje mladih ljudi zarobljenih u brutalnom društvu”, ODABRANE, u režiji Davida Pablosa, osvojio je nagradu žirija.
Nagradu za najbolji scenario osvojio je Ramin Bahrani za film 99 DOMOVA koji je “nagrađen zbog relevantne i jake priče o čoveku koji pravi ugovor sa đavolom kako bi spasio svoju porodicu”
Nagrada za najbolju glumicu dodeljena je Bel Pauli, “glumici koja nam je prikazala istraživanje seksualnosti mladih u svetu nezrelih odraslih” u filmu Dnevnik jedne tinejdžerke.
Za najbolju mušku ulogu “glumcu koji nam je pokazao da su čudovista koja volimo da mrzimo jednako ljudska bića kao i mi.” nagrađen je Majkl Šenon za ulogu u filmu 99 Domova.
Nagrada za najbolji debi “dodeljena je mladom filmskom stvaraocu koji je uneo osveženje među svet filma i od kojeg imamo visoka očekivanja u budućnosti”, Hajro Bustamanteu za film VULKAN.
Beogradski pobednik za najbolji film u nacionalnoj selekciji dodeljen je filmu VLAŽNOST u režiji Nikole Ljuce, u produkciji Nataše Damjanović i Vladimira Vidića.
“Film koji svojim autentičnim izrazom i specifičnim stilom najavljuje neki novi i značajan glas srpskog filma,” glasi obrazloženje žirija kojim je predsedavao Dragan Bjelogrlić, a uz njega su o nagradama odlučivali Vuk Ršumović, Kozmina Stratan, Nevio Marasović i Bernd Buder.
“Za odabir važne teme i promociju ansambla mladih glumaca koji su snažno i uverljivo predstavili probleme jedne generacije, ” nagrada žirija dodeljuje se filmu PORED MENE reditelja Stevana Filipovića.
Nagrada za najbolju režiju dodeljena je Nikoli Ljuci, “autoru koji je vešto izgradio svoj filmski svet , demonstrirao rediteljsku zrelost i dosledno sproveo svoju rediteljsku viziju.”
Milena Marković osvojila je nagradu za najbolji scenario filma OTADŽBINA, “za osoben scenaristički izraz koji svojom poetskom snagom prevazilazi banalnu stvarnost i stvara novi svet izrazite tragike i snažne i surove lepote.”
Nagrada za najbolju žensku ulogu dodeljena je Mirjani Karanović “za raskošan dijapazon glumačkih sredstava kojim gradi kompleksan i emotivan lik koji svojom snagom i pojavom nosi čitav film”. Nagradu je osvojila za ulogu u filmu DOBRA ŽENA koji je takođe režirala.
Nagrada za najbolju mušku ulogu dodeljuje se Milošu Timotijeviću za ulogu u filmu Vlažnost, “za moderan i minimalistički glumački izraz kojim je na platno doneo složen dramski lik u egzistencijalnom previranju.”
Reditelj filma PANAMA, Pavle Vučković, nagrađen je za najbolji debi “za upečatljivo debitantsko ostvarenje koje izaziva autentičnu emociju i pokazuje novi senzibilitet kako u rediteljskom pristupu, tako i u glumačkoj igri.”
Filmovi manjinske srpske koprodukcije takođe su se takmičili u programu Srpski film, ali su nagrađeni posebnim priznanjima.
Beogradski pobednik za najbolji film u manjinskoj srpskoj koprodukciji dodeljen je ostvarenju S ONE STRANE Zrinka Ogreste “za vešto i precizno ostvarenje lišeno patetike sa originalnim i uzbudljivim pristupom aktuelnoj društvenoj temi koja je relevantna za celi region.”
Ogresta je takođe osvojio nagradu za najbolju režiju, “za veštu, preciznu i zrelu režiju koja stilski i atmosferski savršeno prati priču kao i zbog rediteljskog rizika i hrabrosti koji se na kraju isplatio.”
“Za glumačku interpretaciju kojom je dala dodatnu dimenziju liku, upotpunila ga i učinila živim i uverljivim, ” nagrada za najbolje glumačko ostvarenje dodeljena je Lani Barić za ulogu u filmu Ti mene nosiš.
Žiri takmičarskog programa Granice radio je u sastavu Slobodan Šijan, Dragan Jovićević i Marko Njegić, i NINovu nagradu za najbolji film dodelio filmu LUDO indijskog reditelja Kaušika Muhardžija.
„Ovo ostvarenje najviše odlazi u pomeranju granica od svih viđenih ove godine u istoimenom programu. LUDO je jedan od ne tako čestih filmova u kojima je nemoguće predvideti dalji razvoj događaja. U ovom neuhvatljivom rolerkosteru od filma, čijoj estetici dodatno doprinosi i manjak sredstava sa kojima je snimljen, reditelj polazi od socijalne drame a završava sa izuzetnom vizuelnom obradom starih epskih motiva Indije. Uz sve to, autor pokazuje izvanredno poznavanje žanra, dajući i dramskim i horor delovima filma posve novu dimenziju, a u okviru azijske kinematografije i vrlo specifični indijski pečat.“
Specijalnu nagradu, žiri dodeljuje filmu TUŽNI ČAS, tajlandske rediteljke Anuće Bunjavatane. „Prateći odnos jedne izrazito patrijarhalne sredine prema homoseksulanim mladićima, rediteljka na osoben način spaja problematiku gej zajednice sa matricama horora, tvoreći tako prefinjeno proširenje u okviru i tematskog i žanrovskog prosedea. Vizuelni aspekti ovog art filma dodatno doprinose osovini priče, koja na suptilan način iznosi novu verziju o zločinu i kazni.“
Nagradu Nebojša Đukelić žiri u sastavu Zoran Janković, Stjepan Hundić i Feti Dautović dodelio je filmu S ONE STRANE Zrinka Ogreste. „Film se izdvaja po skladu zanatske kompetencije i u ovom trenutku značajne teme. Uprkos okvirnoj svedenosti primetna je širina autorskog zamaha. Srpsko-hrvatski spoj funkcioniše zanimljivo i potentno a film donosi i intrigantnu žanrovsku implikaciju.”
Specijalnu nagradu poneo je film VLAŽNOST Nikole Ljuce.
“Film se preporučuje primetnom hrabrošću u tretmanu dobro poznate teme otuđenosti i nesnađenosti. Osim toga, Vlažnost odlikuje i odvažan rediteljski pristup, zahvaljujući kome priča pruža osnova za višestruke interpretacije, a ovo ostvarenje daje interesantan pogled na takozvane pobednike tranzicije.”
Novouspostavljenu nagradu Politike, Milutin Čolić, dodeljivali su Dubravka Lakić, Dušan Milić i Miki Manojlović. Oni su nagradili film DOBRA ŽENA u režiji Mirjane Karanović. „Preuzimanje tuđe krivice na sebe jeste jedna od najvećih tema u stvaralaštvu. U životu taj čin često znači samožrtvovanje i pravi razliku između velikodušnih ljudi i onih drugih, malih, beznačajnih, zagledanih u svoje dvorište i nesposobnih da se suoče sa sopstvenim zlom. Takvom moralnom načelu bi trebalo svi da se povinujemo. Za film sa dušom, emotivno zrelog filmskog jezika i snažnog glumačkog ansambla, zbog hrabrog, dubokog prepoznavanja ljudskih odnosa, isključivosti i slabosti čoveka u nepovoljnim okolnosima što za posledicu ima naizgled miran život čiju višeslojnu stravu žive sve generacije .“
Žiri FEDEORA (Nenad Dukić, Rita Di Santo, Tonči Valentić, Vladan Petković) nagradu za najbolji film u internacionalnoj selekciji dodelio je filmu MEDITERAN reditelja Jonasa Carpignana. ”Jeziv i hipnotišući. Ovo je intenzivan i potresan omaž izbeglici koji usmerava maštu.”
Nagradu za najbolji film u domaćoj selekciji osvojio je PORED MENE Stevana Filipovića.
”Izbegavajući sve klišee žanra ovo je ubedljiv i svež komad humane kinematografije.”
Zapratite ELLE na Viberu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>> http: //www.viber.com/ellesrbija
10 KOMADA KOJE SVAKA ŽENA U PEDESETIM TREBA DA IMA U SVOM GARDEROBERU: Inspirišite se da postanete ikona stila
OVI MODELI PANTALONA NAJBOLJE PRISTAJU ŽENAMA 50+ : Modne ikone sa Instagrama ih uključuju u svoje dnevne outfite
ANGELINA JOLIE PROŠETALA NAJPOŽELJNIJU TORBU ZA 2023. GODINU: Košta preko 3000 dolara i ponovo vraća u modu XXL formu
9 PROIZVODA KOJE NE BI TREBALO DA KORISTITE KADA PREĐETE 50: Umesto da čine lice svežim, daju potpuno suprotan efekat
DA LI ŽENE TREBA DA SE ODREKNU NASLEDSTVA U KORIST MUŠKOG ČLANA PORODICE? Ekonomska moć nad drugim je osnov nejednakosti