„Topli film“ pripada žanru hibridnog dokumentarca i obrađuje istoriju jugoslovenske i srpske kinematografije iz ugla tzv. kvir likova, predstavljenih u širokoj lepezi tumačenja tog termina. Počevši od naslova snimljenih nakon Drugog svetskog rata pa sve do danas, „Topli film“ tematizuje pitanje u kojoj se meri menjalo društvo u pogledu odnosa prema LGBT likovima kroz umetnost filma.
Da bi predstavio tako složenu priču, autor je koristio skoro 40 ostvarenja, počevši od „Život je naš“ i „Sofke“ snimljenih 1948. godine pa sve do „Južnog vetra“ i „Kelta“ u novije vreme. Kroz tu istorijsku „vožnju“, vode nas dvojica mladih glumaca - Đorđe Mišina i Đorđe Galić, iz čije perspektive pratimo kako se, tokom svih burnih istorijskih dekada, promenio odnos društva prema onima koji se ponašaju i osećaju drugačije, posebno danas u vremenu opšte homofobije i zatvorenosti. Film počinje upravo medijskim napadom na produkciju filma, zbog potencijalnog kvir sadržaja, pre nego što je i bio prikazan. Upravo su različiti uticaji spoljašnjih okolnosti na tretman LGBT+ likova tokom duge istorije ovdašnje kinematografije okosnica „Toplog filma“.
„Topli film“ je početkom marta imao zapaženu premijeru na 26. Međunarodnom festivalu dokumentarnog filma u Solunu, a projekcija na otvaranju 17. Beldocsa, u okviru Srpskog takmičarskog programa, biće njegova nacionalna premijera.
Pored Đorđa Mišine i Đorđa Galića, koji su glavni protagonisti filma, za potrebe rekonstrukcije sećanja na brojne filmske naslove u „Toplom filmu“, intervjuisani su reditelji, glumci, teoretičari, dramaturzi i novinari. Među intervjuisanima su autori poput Želimira Žilnika, Srđana Dragojevića i Jovana Markovića, te Mladena Đorđevića, Stevana Filipovića i Milice Tomović, glumci Goran Jevtić i Miloš Timotijević, kritičari i teoretičari kao što su Nebojša Jovanović i Saša Radojević, Nenad Bekvalac i Aleksandar Radivojević i aktivista Predrag Azdejković. U „Toplom filmu“ se poslednji put na filmu pojavljuje Milan Jelić, glumac i reditelj, ujedno i pionir „kvir estetike“, autor legendarnog filma „Bubašinter“.
Scenarista i reditelj filma je Dragan Jovićević, koji zajedno sa Natašom Pavlović i Predragom Azdejkovićem potpisuje i produkciju. Nataša Pavlović, čija je produkcija „Pogon“ glavni producent filma, ujedno je i montažerka „Toplog filma“, dok su snimatelji bili Nebojša Vasić i Aleksandar Jovanović, kompozitor muzike Nenad Jelić, a dizajner zvuka Filip Verkić. Nastanak filma finansijski su podržali Filmski centar Srbije i Slobodan Ranđelović.
Sedamnaesto izdanje Beldocs festivala održaće se u periodu od 22 – 29. maja 2024. godine na nekoliko lokacija u Beogradu.
O Beldocs-u
Beldocs, jedan od vodećih međunarodnih festivala dokumentarnog filma u ovom delu Evrope, održava se svake godine u maju u Beogradu. Osnovan 2008. godine, podeljen je u 12 programskih celina, organizuje preko 100 premijernih projekcija svake godine, tokom osam dana trajanja festivala, koji se prikazuju na više od 7 lokacija. Festival Beldocs dodeljuje 6 nagrada u četiri takmičarska programa. Osim filmskih projekcija organizuje niz panela i Master Class predavanja, a u okviru Industry aktivnosti na radionicama, dodeljuju se novčane nagrade za razvoj budućih filmova. Svake godine okupi preko 150 međunarodnih stručnjaka u audio-vizuelnoj industriji, autora i producenata. Više od 200 partnera u Srbiji, regionu i Evropi, podržava rad Beldocs filmskog festivala. Kreativni tim od preko 20 članova organizuje Beldocs festival, uključujući stručnjake iz oblasti filma, dizajna i umetnosti. Beldocs je od 2017. partner u evropskim projektima: #europeanfilmchallenge, AVA Doc, Moving Cinema, Young4Film i član je Evropske dokumentarne mreže.
Više informacija na www.beldocs.rs.