"Najteža stvar na svetu je graditi karijeru isključivo zbog izgleda, a onda poželeti da postanete ozbiljna glumica. Niko vas neće doživljavati ozbiljno ako vas isključivo vežu uz lepotu", rekla je Penelope Cruz, 44-godišnja španska glumica koja je snimala filmove s legendarnim rediteljima poput Pedra Almodovara i Woody Allena, dobila Oskara, zavela neke od najpoželjnijih holivudskih glumaca... Dokazala je da može sve, a uz to je izgradila reputaciju izvrsne glumice.

U njenoj karijeri od početka nije bilo velikih pauza, nezaustavljivo je snimala različite filmske žanrove, jedino je tokom poslednjih šest godina, otkako je dobila dvoje dece, manje radila, ali ni tada nije imala mira pa je zbog ljubavi prema dizajnu bila zaštitno lice svetski poznate modne kuće i brenda poznatog po torbama za koji je izbacila svoju liniju.

Gluma je neodvojiv deo nje, a skoro smo je na velikom platnu gledali u filmu "Murder on the Orient Express", rimejku klasika kraljice krimića Agathe Christie. Na venecijanskoj Mostri ove je godine predstavila i dramu o najvećem narkobosu Pablu Eskobaru "Loving Pablo" u kojoj glumi sa suprugom Javierom Bardemom. Reč je o filmu nagrađivanog reditelja Fernanda Leona de Aranoe.

Penelope Cruz Sanchez rođena je u Alkobendasu 28. aprila 1974. u skladnoj i skromnoj porodici. Ime je dobila po istoimenoj pesmi Joana Manuela Serrata. Njen otac Eduardo bio je trgovac i automehaničar, dok je majka Encarna imala frizerski salon. Glumičin brat Eduardo je muzičar, a njeba dve godine mlađa sestra Monica bavila se modelingom i s njom u učestvovala u osmišljavanju linije donjeg veša.

Od detinjstva Penelope je upijala umetnost preko televizije i volela je da oponaša televizijske reklame. Najveća strast bio joj je ples pa je upisala prestižni španski Nacionalni konzervatorijum na kojem je devet godina učila klasični balet. Posle je prepričavala da su joj noge krvarile od neprestanog vežbanja, ali da joj je to životno razdoblje pomoglo da se nauči disciplini i da nije bilo toga, sve bi joj bilo teže u životu. Golemu kreativnost zahvaljuje i vaspitanju.

"Svake smo nedelje čistili kuću. Svi smo učestvovalu. Svirala bi muzika, plesali bismo, katkad goli po kući. Nije to bilo hipijevski, ali je bilo slobodno", ispričala je.

"Kada sam imala devet godina, po nekoliko sati provodila sam u frizerskom salonu mojih roditelja, a i danas pravim frizuru svakome ko mi to dopusti. To radim i bliskoj prijateljici Salmi Hayek. U jednom trenutku, kada je nestalo struje u njenoj kući, imale smo samo voštanu sveću kao izvor svetlosti. Tada mi je dopustila da joj skratim kosu i napravim frizuru. Stvarno mi veruje."

"Sestra Monica i ja dizajniramo još otkako smo bile devojčice. Često bismo se skrivale u kupatilu kako bismo dizajnirale. Imale bismo modni časopis i crtale preko tih kreacija. Bila je to samo igra, ali vežbale smo za ovo danas. Da nam je neko tada rekao da ćemo jednog dana dizajnirati, da će nam to biti posao, bile bismo oduševljene. Imamo sličan modni ukus, pozajmljujemo jedna drugoj odeću. Ponekad otputujemo negde kako bismo pronašle ideje za novu kolekciju, a kada se vratimo, iako nismo bile zajedno, imamo isti koncept ili iste dezene. Čak se ne bismo ni dogovarale. Jako je lako raditi s njom", govori svestrana glumica.

Uprkos tome što je balet strastveno volela, napustila je srednju školu i počela honorarno da radi kao model. U uzraastu od 15 godina Cruz je dobila prvu ulogu u videospotu španske pop grupe "Mecano" za pesmu ‘La Fuerza del Destino’. Na snimanju se zaljubila u pevača Nacho Canoa i s njim bila u vezi do 1996. godine. Sanjarila je da zaigra u filmu Pedra Almodovara, i to od 14. godine otkako je pogledala njegov film ‘Atame!’.

Prve televizijske korake u svojoj zemlji ostvarila je kao voditeljka tinejdžerskog talk showa ‘La Quinta Marcha’, a pojavila se i u epizodi francuske televizijske serije. Bilo je govora da će je angažovati za ulogu u erotskoj drami ‘Las edades de Lulú’ Bigasa Lune, ali je zbog njenog uzrasta saradnja ipak pomerena.

Ipak, seksi uloge bile su joj suđene. U ‘The Greek Labyrinth’ iz 1991. glumila je zavodnicu detektiva koji traži nestaloga plesača, a u trileru ‘Framed’ iz 1992. devojku plejboja i varalice. U ‘Belle Epoque’ Fernanda Truebe tumači devojku koja žudi za ljubavnim iskustvom. Film je postigao uspeh, zaradio devet nagrada Goya u Španiji i Oskar za najbolji strani film.

Ubrzo je i reditelj Bigas Luna odlučio da je dovoljno zrela da glumi u njegovoj erotskoj drami ‘Jamon, jamon’. Lascivne scene bile su joj zahtevne, a zbog njih je imala problema s dečkom.

Postala je seks-simbol preko noći i dobila Goyu za najbolju glavnu glumicu.

Zanimljivo je da joj je u tom kultnom filmu partner bio današnji suprug Javier Bardem. Pet godina posle napokon je dobila priliku da zaigra u Almodovarovom filmu ‘Carne tremula’ u kojem glumi prostitutku koja rađa u autobusu. Potom je snimala sa slavnim Alejandrom Amenabarom. U njegovom filmu ‘Abre los ojos’ glumi devojku u koju se zaljubljuje glavni junak koji gubi vezu između stvarnosti i jave. Potom u Almodovarovom Oskarom nagrađenom delu ‘Todo sobre mi madre’ iz 1999. godine igra trudnu opaticu.

"Penelope Cruz je moja muza, čini me boljom osobom. Mislim da sam s njom bolji reditelj zato što ona veruje da sam bolji nego što zapravo jesam i ta mi slepa vera daje puno snage", rekao je slavni španski reditelj.

Početkom novog milenijuma glumica je počela novo poglavlje u životu i karijeri dobivši ulogu u prvom američkom filmu ‘Women on top’. I tu je igrala zavodnicu koja ovaj put sjajno kuva. U jednom intervjuu prisetila se svoje prve audicije: - Pozvala me je žena koja mi je postala agent, i danas sarađujemo. Imala sam 14 godina i bila sam na probi sa još 300 glumaca. Tražila je da čitam neke scene iz ‘Casablance’, što je bilo nedovoljno uverljivo uzmemo li u obzir moje godine. Svejedno me pitala da li želim da radim sa njom i počela je da me šalje na kastinge.

"Kad sam došla u Ameriku, znala sam nekoliko rečenica na engleskom. Jedna je bila: Kako si?, a druga: Želim da radim sa Johhny Deppom. Posle sam s njime snimala film ‘Blow’. Potom sam naučila rečenicu: Želim ponovo da snimam sa Johhny Deppom", otkrila je Penelope, a želja joj se ostvarila.

Dok joj se nije ponovio film s Deppom, imala je posla s raznim holivudskim lepotanima. Nakon što je u Španiji snimila zabavnu komediju o vešticama i anđelima, snimila je hit-film ‘Vanilla Sky’ reditelja Camerona Crowea, koji se prihvatio rimejka španskog filma ‘Abre los ojos’.


Penelope je dobila ulogu i u američkoj verziji, a uz nju je zaigrao Tom Cruz. Film je doživeo veliki uspeh, Penelope je stekla svetsku slavu, čemu je pomogla i veza sa zvezdom filmova ‘Mission impossible’. Vatrena Španjolka imala je niz ljubavnih veza s kolegama.

O vezama sa kolegama i kako je uplovila u bračnu luku sa Javier Bardemom pročitajte na sledećoj stranici:

PageBreak

Godine 1998. bila je u romantičnom odnosu s preduzetnikoim Gigijem Sarasolom, s multitalentovanim Johnom Combsom, poznatijim kao P. Diddy a iste godine, 2007., šuškalo se da se petljala i sa Joshom Hartnetom. Optuživali su je i da je Winoni Ryder preotela Metta Damona, a isti glas ju je pratio i za brak Toma Cruza i Nicol Kidman. Njena romansa s Cruzom planula je, naime, na setu filma ‘Vanilla sky’.

"Nikad se ne zaljubljujem u kolegu s kojim radim. To se uvek događalo posle. Od neke saradnje rodi se prijateljstvo ili se nakon nekoliko meseci dogodi nešto drugo, ali to ne možete znati ni predvideti. To je uvek misterija, ne možete planirati te stvari", ispričala je, ne pokušavajući da se opravda za sve glasine koje su je pratile.

Činjenica je da je započela vezu s Cruzom 2001., kada je on okončao desetogodišnji brak s Kidman. Njihovo prvo pojavljivanje u javnosti kao para bilo je u restoranu na Beverli Hilsu. Izvori bliski njoj tvrdili su da su, uprkos strastvenim scenama koje je snimala s Tomom, vezu počeli kad se glumac razišao s Kidman.

"Nema se šta da se krije, i to je najvažnije. Mogu da kažem da je Tom najvelikodušnija osoba koju sam upoznala, ima veliko srce", isticala je glumica.

Romansa je trajala tri godine, a da nešto nije u redu s njihovim odnosom, postalo je sumnjivo kad se glumica nije pojavila na dodeli Zlatnih globusa, a Cruz je bio nominovan za film ‘Last samurai’. Kruz je tada otišla da poseti bolesnog oca u Španiju i već se tada naveliko počelo šuškati da su se razišli, odnosno izvori su tvrdili da su se u to vreme pretvarali da su i dalje u vezi. Međutim, Tom je bio potpuno emocionalno slomljen kad ga je Penelope ostavila, odnosno kad se nisu mogli dogovoriti o njenom prihvatanju sajentologije.

"Divila se Tomovoj posvećenosti veri, ali to nije bio njen svet, nešto čemu će posvetiti život", rekao je jedan izvor medijima. Drugi izvor je tvrdio kako je laž da su se rastali zbog sajentologije. Bilo je i govora da se glumica počela da se priprema za pristupanje sajentološkoj veri, ali vođa crkve Dejvid Miskevidž, blizak Cruiseu, Penelope je nazvao diletanticom jer je saznao da se ona ipak ne želi odreći svoje religije.

"Odrasla sam kao katolkinja, ali verujem u Boga na svoj način, molim se po svome i poštujem sve vrste filozofija. Jedna filozofska religija koja mi je postala bliska je budizam. Smatram da poštuje druge religije i ne govori da je jedina ispravna u svojim verovanjima", objasnila je.

Na kraju, ona i Tom ostali su prijatelji.

Nakon razlaza posvetila se poslu, snimila je filmove, naučila italijanski jezik... Film ‘Head in the clouds’ iz 2004. postao je upamćen po lezbejskim scenama sa Charlize Theron. Godinu kasnije snimila je još jedan filmski hit, avanturističku komediju ‘Sahara’ s Matthew McConaugheyjem u kog se i zaljubila. Posle kratke veze bilo je govora da je Matthew ostavio Penelope zbog sadašnje supruge. 

"Bilo je malo jezičkih barijera, ali kad se dogodi, to je poput poezije. Mogu reći da je Penelope osoba koja je znala najbolje da sluša", otkrio je McConaughey.

Sudbina je ionako htela drugačije. Glumac je dok je Penelope još bila aktualna u njegovom životu, sasvim slučajno video zanosnu brazilsku manekenku Camilu Alves u baru u zapadnom Holivudu. Kada je ugledao buduću suprugu s kojom sad ima troje dece, kako je otkrio, nije se zapitao: “Ko je ovo?”, nego “Šta je ovo?”

Penelope je nastavila svojim putem i ponovo se posvetila poslu. S prijateljicom Salmom Hayek zaigrala je u vestern komediji ‘Bandidas’.

Jednom je otkrila kako su ona i Salma pre nego što su postale majke jedna drugu zvale ‘huevos’, odnosno jaje na španskom jeziku.

"Volim Salmu, dugogodišnje smo prijateljice. Divim joj se kako je daleko došla i ostala čvrsto na zemlji. Jako je odana. Takve kvalitete odlikuju samo velike zvezde - kaže glumica. To glumcima svakako nije lako, jer je nakon još nekih manjih uloga 2008. zaigrala u hvaljenom filmu Woody Allena ‘Vicky Cristina Barcelona’. S njom su igrali Scarlett Johanson i suprug Javier Bardem, koji joj je tada bio samo kolega.

Nakon toga sudbinskog filma, Penelope je višestruko profitirala", dobila je prvi Oskar za sporednu ulogu neurotične žene i ljubav Bardema. Ni genijalni Woody Allen nije ostao ravnodušan na glumičine draži:

 "Ona ima sve! Jako je seksi i lepa, a uz to sjajna glumica koja će te nasmejati ako treba ili biti vatrena. Samo nebo joj je granica." Slično je o njoj rekao i Javier s kojim se tajno venčala nakon dve godine veze. Zavete su izmenili u prijateljevoj kući na Bahamima u julu 2010. godine. Nije se saznalo mnogo detalja o venčanju, jedino je bilo poznato da se Penelope udala u venčanici koju je za nju dizajnirao prijatelj John Galliano.

Za časopis "GQ" Bardem je uoči njenog 40. rođendana otkrio zašto se zaljubio u nju: "Ona je jedna od onih neustrašivih osoba koje imaju strast za svačim. Poseduje “strastvenu krv koja voli”, kako to volim da kažem. To mi je neverovatno privlačno. Postoji lepota i postoji seksepil. Penelope ima oboje", kaže Javijer.


Jedan od najstabilnijih svetski poznatih glumačkih parova retko u javnosti govori o deci. Penelope i Javijer sina Lea dobili su pred kraj januara 2011., istog dana kad je Bardem nominovan za Oskar za ulogu u filmu ‘Beautiful’. Ćerku Lunu Encinas dobili su krajem jula 2013. godine.

"Priroda je vrlo mudra, imaš devet meseci da se pripremiš za ulogu koja te čeka, ali kad vidiš to lice, promeni ti se celi život", rekla je Penelope koja želi da njena deca odrastaju u anonimnosti.

"Ako smo odlučili da se bavimo ovim poslom, to ne znači da naša deca moraju da ispaštaju. Niko ne sme da narušava našu privatnost", odlučna je.

Neretko je govorila o tome da uživa u dojenju, ali i da joj je majčinstvo najlepša stvar na svetu, smisao života. Prihvatila je, kaže, vaspitnu filozofiju Magde Gerber, prema kojoj se deca tretiraju kao ravnopravni članovi društva i porodice.

"Sve se svodi na razgovor, poštovanje i ljubav. I to od prvog dana, jer deca razumeju sve, zaista su pametna", rekla je Penelope koja je pak u intervjuu za "Story" 2015. godine takođe govorila o majčinstvu.

"Mislim da je važno odrediti prioritete, a moj prioritet je majčinstvo. Uz to, imam i posao. Moram da radim kao i svi ostali, ali nastojim da pronađem ravnotežu. Kod dizajniranja je odlično to što mogu da radim u svom gradu. Često smo poslovne sastanke održavali tu. A i nisam sve vreme na setu. Snimam možda dva puta godišnje, ponekad i jednom, pa imam vremena za sve ostalo", istakla je Penelope.

Manje je poznato da je glumica posvećena i humanitarnom radu pa je, među ostalim, opsnovala fondaciju "Sabera" za pomoć deci i bolesnima u Indiji. Kad je dobila nagradu za najbolju glumicu u Kanu 2006., podelila ju je s kolegicama iz filma ‘Volver’, Almodovarovog filma o ženama tri generacije.

Glumica ne krije strast prema zdravoj ishrani, ističe da se ne boji starenja i da je oduvek bila jaka, odnosno znala da kaže da se ne slaže s nečim, što joj je donelo mnogo problema još u detinjstvu.

"Na kraju svi tražimo nešto u životu, zar ne? Svi želimo da budemo srećni i imamo različite načine i puteve kako to da pronađemo. Valjda smo svi zbog toga ovde", rekla je jednom prilikom Penelope koja je, po svemu sudeći, pronašla svoj recept za srećan i ispunjen život.

izvor: Story.hr

Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>https://www.instagram.com/elleserbia/