Ako ste mislili da se Instagram uvođenjem shop-a i modifikovanjem interface-a zaustavio sa promenama, prevarili ste se.

Korisnici iz odabranih regiona, krajem januara su postali deo testiranja u kome više nemaju opciju deljenja objava sa feed-a na story. IGTV je i dalje ostao dostupan, ali slike iz svakodnevnog života koje smo već jednom okačili, sada dobijaju ograničen reach.

Moramo da priznamo da ovo na prvi pogled ima smisla – ukoliko ste jednu objavu videli na feed-u, nema potrebe da je vidite ponovo na nečijem story-ju. Na ovaj način, Instagram želi da smanji samopromociju svih onih koji su opterećeni interakcijom na svojim objavama, što sluti na to da je ova platforma konačno počela da razmišlja i o psihološkim implikacijama našeg ponašanja na društvenim mrežama.

Instagram više nije ono što je trebao da bude od početka – kreativna društvena mreža koja ima za cilj da zabavi korisnike, te predstavi i sačuva njihove najznačajnije trenutke. Davno je pokazao i svoju tamnu stranu – širenje dezinformacija, govora mržnje, promovisanje pogrešnih vrednosti i trendova, te samim tim ugrožavanje mentalnog zdravlja mladih ljudi širom sveta.

S druge strane, ne treba izostaviti njegovu značajnu ulogu kada je u pitanju podizanje svesti o važnim društvenim temama, borba za ljudska prava, organizovanje humanitarnih akcija, objavljivanje relevantnih vesti, i svakako edukacija. Prošla godina bila je pravi primer kako upravo deljenje, kako naših tako i tuđih, objava na story može da doprinese rešavanju određenog problema, solidarnosti i empatiji među ljudima na najrazličitijim krajevima sveta.

I dok čekamo da vidimo šta će biti zvanična odluka Instagrama, uživamo u deljenju zabavnog i korisnog sadržaja, i svakog dana se podsećamo da društvene mreže treba koristiti oprezno, promišljeno i smisleno.

Instagram je uklonio jednu opciju - saznajte i koju!
Foto: Unsplash