Izložbu nove serije fotografija, urađenih u saradnji s Gorankom Matić i Bracom Nadeždićem, pratiće tekst — razgovor s berlinskom kustoskinjom Adrijanom Trankom.
Adrijana i Šejla razgovaraju o vešticama, seksu, samo-određenju, kolektivnoj radikalnoj mašti, domu, drogi, kapitalizmu. U duhu teme izložbe, ova konverzacija je zamišljena kao nekonvencionalni osvrt na mogući, nelinearni diskurs, kako i samo vreme nije linearno, već ciklično.
Delovi ovog teksta pojaviće se na više platformi, praveći mreže i konekcije, otvarajući portale za sve koji požele i smeju kroz njih da prođu:
Muški svet čine ženska tela; ista ona tela koje muškarac i njegov svet neumorno pokušavaju da ukrote, osvoje, love i unište.
Majka je kučka, zar ne?
Gde je tvoje telo sada, Šejla?
U grču, u bolu. Pokušava da se oslobodi i da se odmori. Traži pažnju, ali želi i da bude ostavljeno na miru. Kontradiktorno je. Telo ne stoji mirno. Ono se bori, i predaje. Izdržava bol i oseća zadovoljstvo. Nikada nije na jednom mestu, nikad nije prihvaćeno.
(Ovaj odgovor je pisan u 2 ujutru u Sarajevu).
Tvoje telo, kao i naša ženska tela po analogiji, okupiraju prostor galerije na izložbi Mother is a bitch. Fotografije koje prikazuješ jednako impresioniraju svojim sadržajem i veličinom. Deluje kao da se poigravaš kontradiktornim dinamikama: kvazi-nago i osetljivo, ali istovremeno monumentalno i dominantno. Šta ti vidiš kada ih pogledaš, ove sike i žene koje one predstavljaju?
Vidim čovečanstvo žene, ali i muškarca. Dualnost, seksuanost. Reklamu i ideologiju. Potrebu da se zna i da se nauči. Drugačiji pristup dobrom držanju i stanju. Skrivenu istoriju žena koje želim da razotkrijem. Ja prikazujem ženu. Pokazujem ono što je iza, pokriveno, obučeno, dekorisano, izmišljeno. Pokazujem ono što je u ćošku, okrenuto ka zidu.
Neuhvatljivo i emotivno. Iracionalno. Romantično i tragično. Smelo. Smešno. Histerično. Drugačije perspektive. Bez njih, mi smo u linearnom vremenu, na šinama koje nas ne vode ka pravom stanju uma individue.
Vidim i želim da prikažem prihvatanje sebe.
Žena i metla, tandem koji je popularna kultura odavno upila i kanalisala u prisustvo veštice. Možeš li molim te da podeliš neka od tvojih istraživanja vezanih za ovu temu?
Šejla Kamerić, umetnica rođena 1976. godine u Sarajevu, bavi se filmom, fotografijom, predmetima, crtežom i instalacijom. Preklapajući teme i motive intimnog sa pitanjima društvenog i kolektivnog, Šejla je razvila svoju liniju rada internacionalno, sa fokusom na alternativne istorijske narative, lične istorije, politike sećanja, oblike otpora i posledice ljudske, a pre svega ženske, borbe. Insistirajući na empatiji kao osnovnom mehanizmu spajanja sebe, svog rada i posmatrača, Kamerić upozorava na moć političkog diskursa, dok istovremeno stvara isti.
Njeni radovi deo su mnogih važnih kolekcija, kao što je kolekcija Tejt Modern u Londonu, Musée d’Art Moderne de la Ville u Parizu, muzej Boijmans Van Beuningen u Roterdamu, Vehbi Koç fondacija u Istanbulu, MACBA u Barseloni, Muzej suvremene umjetnosti u Zagrebu, Kontakt kolecija u Austriji, ArtTelekom u Nemačkoj, itd.
U sklopu izložbe takođe će biti održano predavanje Šejle Kamerić na Fakultetu za medije i komunikacije. Šejla se na predavanju fokusira na autoportret kao formu ekspresije, onako kako se u njenom radu pojavljuje, kroz fotografiju, film ili instalaciju, i ispituje kako se identitet oblikuje kroz nametnuto i željeno, dva stremljenja u ljudskom postojanju koji nam daju našu liniju identiteta.
Predavanje će se održati 4.aprila 2022.
10 KOMADA KOJE SVAKA ŽENA U PEDESETIM TREBA DA IMA U SVOM GARDEROBERU: Inspirišite se da postanete ikona stila
OVI MODELI PANTALONA NAJBOLJE PRISTAJU ŽENAMA 50+ : Modne ikone sa Instagrama ih uključuju u svoje dnevne outfite
ANGELINA JOLIE PROŠETALA NAJPOŽELJNIJU TORBU ZA 2023. GODINU: Košta preko 3000 dolara i ponovo vraća u modu XXL formu
9 PROIZVODA KOJE NE BI TREBALO DA KORISTITE KADA PREĐETE 50: Umesto da čine lice svežim, daju potpuno suprotan efekat
DA LI ŽENE TREBA DA SE ODREKNU NASLEDSTVA U KORIST MUŠKOG ČLANA PORODICE? Ekonomska moć nad drugim je osnov nejednakosti