Ako nikoga nije bilo, da li se zaista dogodilo? Nova Balenciaga kolekcija za proleće 2022. pita nas upravo to. Nadovezujući se na ekscentričan manir i stil kreativnog direktora Demna Gvasalie, nova kolekcija teleportuje nas na nove virtuelne visine u preispitivanju tehnologije, stvarnosti i svojevrsnog oksimorona koji ih prati.

Snažna rečenica ''Naš svet vidimo kroz filter - usavršeni, uglađeni, prilagođeni, fotošopirani. Više ne dešifrujemo neuređeno i izmenjeno, originalno i falsifikovano, opipljivo i konceptualno, činjenično i fiktivno, lažno i duboko lažno. Tehnologija kreira alternativne realnosti i identitete - svet digitalnih klonova'', pojavljuje se tokom otvaranja revije Balenciaga Clones Spring 2022, nagoveštavajući njenu temu.

Kako bi označio da na društvenim mrežama svi izgledamo isto, reviju je nosio samo jedan model, Eliza Douglas, i to ''klonirana'' u 44 različite kreacije. Naime, pomoću najsavremenije tehnologije i CG skenera, od njenog lica kreirani su različiti klonovi za svaki novi outfit, a prezentacija je toliko uverljiva da ne možete da razlikujete pravog modela od klona. Revija odiše vanzemaljskom atmosferom, sa virtuelnim gostima koji sve vreme imaju istu radnju i isti pokret - snimanje telefonom. Jer, kad bolje razmislimo, sve više podsećamo na robote koji opsesivno beleže svaki životni kadar.

Balenciaga ovom revijom daje svoj kritički osvrt na novi digitalni svet i naše vreme hiperrealnosti. Sigurno se sećate nedavne kontroverzne Gucci revije, povodom stogodišnjice brenda, na kojoj je kreativni direktor ''hakovao'' Balenciagu i kreirao novu kolekciju kao spoj dve estetike ovih modnih kuća. Sada, u pomeranju modne granice ispitivanja vrednosti lažnog i falsifikovanog, Balenciaga odlazi još dalje jer ne hakuje, već klonira, i sve to zahvaljujući vizuelnom umetniku Quentinu Deronzieru koji je napravio ovaj nezapamćen video-zapis. 

U ovoj jedinstvenoj i uvrnutoj igri, nova kolekcija Clones Spring 2022 ukrala je i klasičnu Gucci torbu, zamenjujući njen monogram GG sa preštampanim BB i natpisom ''This Not A Gucci Bag'', što je još jedna alegorija o tome koliko danas pribegavamo fejk modnim komadima. Takođe, tu je i natpis na duksu ''Your Ad Here'' koji implicira beskrajan broj reklama na društvenim mrežama.

U galeriji pogledajte najbolje modne kombinacije, a u nastavku čitavu reviju.

Tekst: Tara Đukić

Samo jedan model nosio je celu reviju kako bi simbolično označio da na Instagramu svi izgledamo isto.