U kulturnom epicentru Bruklin muzeja u Njujorku, francuska modna institucija Dior sinoć je izložila svoju pre-fall 2024. kolekciju. I dok je ova linija već prikazana modnim insajderima u decembru te se trenutno globalno promoviše putem najnovije kampanje slavne kuće, revija na pisti u muzeju Bruklin bila je istinska oda Dioru i posebnom odnosu sa Njujorkom.
Maria Grazia dugo je sanjala o održavanju Dior revije u Njujorku, a posebno se divila muzeju u Bruklinu zbog njegove posvećenosti kuriranju globalnih i pre svega feminističkih umetničkih dela. Drugi razlog za održavanje revije u Velikoj Jabuci jeste odnos između osnivača kuće Christiana Diora, te njegove kolekcije Christian Dior New York, koju je osmislio u Francuskoj, a napravio u Njujorku 1948. godine.
Zavodljivo se igrajući sa slikama i zvucima noćnog života Njujorka, neonski znakovi su svetleli u muzeju, stvarajući bajkovitu pozadinu za predstavljanje nove kolekcije. Maria Grazia Chiuri povukla je brojne paralele između prošlosti i sadašnjosti, što je bilo primetno kroz umetničke instalacije dve feminističke umetnice - Susan Santoro, kao i neonske radove kolektiva Claire Fontaine koji su krasili zidove piste u Beaux-Arts dvorištu. Simbolične "Double Double" ruke, koje su bile deo postave, zapravo su bile modelovane prema crtežima ruku Santoro, dok su sama Chiuri, kustoskinja i krojačice bile uključene u realizaciju čitavog koncepta.
Ideja se nastavila kroz odevne predmete: kolekcija je bila sastavljena od neutralnih boja i vanvremenskih silueta, dugih kaputa, košulja i pantalona te haljina u tuxedo stilu sa pojasom i ovratnikom. Maria Grazia Chiuri posvetila je kolekciju liku i delu glumice Marlène Dietrich. Naime, Dietrich je nosila i divila se kolekcijama francuske modne kuće za vreme svog života - i bila je bliska prijateljica Christiana Diora. Chiuri posebno odaje počast binarnostima prisutnim u Marleninom ličnom stilu - od istaknute ženstvenosti do androginih odela i kravata (tada smatrani skandaloznim odabirom).
Paralele sa Dietrich i modnim stilom iz perioda od 1920. do 1940. godine bile su očigledne tokom prikazivanja čitave kolekcije - bilo je tu mnogo kravata i Brixton kapa. Iako je inspiracija potekla od ranih decenija prošlog veka, krojevi i materijali bili su savremeni - sako je sa dodatkom resa, a visoke potpetice uparuju se sa čarapama do pola lista ili poluprovidnim crnim dokolenicama.
Dietrich je bila jasno prisutna u mešavini masculine kroja i glamura, poput odela od tvida i svečanih, senzualnih haljina (crno-bela direktno aludira na haljinu koju je Dietrich kupila od Luciena Lelonga, mentora Diora).
Nagoveštaji američkog sportskog odevanja uključivali su prikaz Dior Bicentennial francusko-američke zastave od svile, preoblikovane u vetrovku iz '90-ih u paru sa trenerkama (koje su takođe imale Dior logotipe, što će sigurno biti komercijalni hit), kao i grafičke "New York-Paris" helanke nošene uz kožni blejzer.
Modeli su hodali pistom popločanom mozaikom, od kojih se svaka kretala u ritmu pulsirajućeg basa i muzike Yoko Ono, a okruženi važnim gostima kuće.
Na Dior jesenjoj reviji za 2024. godinu prisustvovalo je mnogo muza, ambasadora i prijatelja kuće, uključujući Anyu Taylor-Joy, Karlie Kloss, Charlize Theron, Naomi Watts, Rachel Zegler, Diane Kruger, Michelle Williams...
U nastavku pogledajte i video sa sinoćne revije.
Zabranjeno preuzimanje dela ili čitavog teksta i/ili foto/videa, bez navođenja i linkovanja izvora i autora, a u skladu sa odredbama WMG uslova korišćenja i propisima Zakona o javnom informisanju i medijima.
10 KOMADA KOJE SVAKA ŽENA U PEDESETIM TREBA DA IMA U SVOM GARDEROBERU: Inspirišite se da postanete ikona stila
OVI MODELI PANTALONA NAJBOLJE PRISTAJU ŽENAMA 50+ : Modne ikone sa Instagrama ih uključuju u svoje dnevne outfite
ANGELINA JOLIE PROŠETALA NAJPOŽELJNIJU TORBU ZA 2023. GODINU: Košta preko 3000 dolara i ponovo vraća u modu XXL formu
9 PROIZVODA KOJE NE BI TREBALO DA KORISTITE KADA PREĐETE 50: Umesto da čine lice svežim, daju potpuno suprotan efekat
DA LI ŽENE TREBA DA SE ODREKNU NASLEDSTVA U KORIST MUŠKOG ČLANA PORODICE? Ekonomska moć nad drugim je osnov nejednakosti