Već treću godinu za redom, portal Fashionista.com provodi online istraživanje kojim na anoniman način, kako je i jedino moguće, saznaje koliko zarađuju zaposleni u modnoj industriji...

(Ovo su osobine koje idealan kandidat za posao u modi mora da ima po Anni Wintour)

Modni novinar, urednik, direktor fotografije, fotograf i više manje sve što u svom predznaku nosi epitet "modni" u današnjem društvu i dalje zvuče kao pretenciozni nazivi novinarskih piskarala i ljudi koji se vole lepo odevati i slikati.

Nepotrebno bi uopšte bilo opravdavati se kakav je ovo posao, jer kreativna zanimanja za sobom često povlače pitanja poput: "Čime se vi zapravo bavite?" ili "Kako se uopšte finansirate?".

Takva pitanja ljude zaposlene u modnoj industriji izluđuju i iritantna su, poput pitanja "Zašto se uopšte dizajnira haute couture i gde se to nosi?"

Iako, ako pogledate crveni tepih, danas je taj odgovor jasan. U modnoj industriji na vrhu je modni dizajn, koji ne bi funkcionisao bez modnog uredništva, kreativnog vođstva, prodaje, javnosti, marketinga i oglašavanja, i najnovije sekcije, vođenja društvenih mreža.

Dizajneri, kreativni direktori i slavni fotografi dobijaju najveću medijsku pažnju, ali prema hijerarhiji iznad njih postoje ljudi s većom odgovornošću i daleko većim prihodima. Kreativnost, vizionarstvo i sveža krv su te koje se traže i zato nema puno lidera u modnom svetu.

Nedavno je stranica Fashionista.com provela svoje treće istraživanje, koje obuhvata godišnje plate zaposlenih u modnoj industriji, tačnije njih 4500.

Uz poštovanje tajnosti ugovora, anonimno su prikazane prosečne godišnje plate zaposlenh u modnim kućama, velikih high street lancima, modnih magazina i svih koji učestvuju u svetu mode. Istraživanje je obuhvatilo sledeće korporacije i brendove: Prada, Chanel, Marc Jacobs, Alexander Wang, Conde Nast, Hearst, Nike, Ralph Lauren, H&M, Nordstrom i Macy's. 

Krenimo od najnižeg nivoa industrije modnog dizajna, koja počinje s asistentom tehničkog dizajnera, čija prosečna godišnja plata iznosi 36 000 dolara; plata klasičnog dizajnera iznosi 95 000 dolara po godini, dok je na najvišem nivou direktor dizajna, čija prosečna plata iznosi neverovatnih 163 000 dolara. Što se tiče uredništva u magazinu, stvari su slične.

Prosečna plaća asistenta urednika modnih rubrika je 33 000 u godini, novinara oko 93 000 dolara, dok je osoba na najvišoj poziciji, direktor uredništva, za svoj godišnji rad plaćen 143 000 dolara.

Što se tiče kreativnog dela, najmanju platu ima asistent grafičkog dizajnera, 33 000 dolara, dok je njegov nadređeni dvostruko bolje plaćen. Kod stilista razlika u plati između glavnog i asistenta ipak nije tako drastična. Asistent ima godišnju platu 80 000, dok njegov nadređeni tek 10 odsto veću platu.

Kralj ove sfere modnog posla je kreativni direktor, pa nije ni čudo da je njegova prosečna godišnja plata 206 000 dolara. U prodaji je na najnižem nivou asistent buyera, čiji godišnji prihodi iznose 46 000 dolara, kreativac koji se brine o vizualnom identitetu trgovine 52 000, menadžer trgovine 60 000, dok buyerovi godišnji prihodi iznose 99 000 dolara.

Prosečna plata publicista je 56 000 dolara, dok je na najvišoj funkciji potpredsednik oglašavanja koji u godini dana zaradi oko 170 000 dolara. U marketingu i oglašavanju pomoćnik menadžera marketinga za svoje je godišnje poslove plaćen 43 000 dolara, dok je na vrhu piramide direktor marketinga, čija je plaća trostruko veća.

Najmlađa kategorija modnog biznisa su društvene mreže i oglašavanje putem Facebooka, Instagrama i Pinteresta. S obzirom da je ovo praksa koja se svakim danom razvija i čiji je uticaj ogroman, ali još uvek neistražen, na najvišoj je razini senior menadžer društvenih mreža, koji u godini dana zaradi 53 000 dolara.

Njegov pripravnik ima godišnju platu nižu za četvrtinu što ipak nije toliko drastična razlika, u odnosu na ostale navedene branše unutar modne industrije. Plate stručnjaka za društvene mreže neuporedivo su manje u odnosu na druge urednike, kreativne direktore i menadžere koji imaju najveću odgovornost, ali zbog brzine kojom se razvija ova sfera mode, već sledeće godine će lista drugačije izgledati. U korist menadžera socijalnih mreža, naravno.

Baš kao i u svakoj drugoj branši, visina plate shodna je količini odgovornosti, no i sam ulazak u modni svet predstavlja test za pojedinca i hoće li moći opstati i uspeti do vrha.

Najveće apetite uvek imaju pripravnici, a zanimljiv je podatak da oni zapravo rade besplatno, a u zamenu dobiju obrok, prevoz i – crticu u biografiji. Kada se sve uzme u obzir, krute brojke ne mogu pokazati koliko je jednom menadžeru muke priuštio pad prodaje posle sniženja ili koliko je snimanja kreativni direktor morao izbaciti iz sadržaja magazina i ponovno organizovati jer mu estetikom nisu odgovarale nekoj lifestyle priči.

Sa najviše teškoća se suočavaju pripravnici u modnoj industriji, a sve zahvaljujući liku Andy iz hit filma "Đavo nosi Pradu". Optimistično ćemo zaključiti da je to samo – film.

Izvor: Buro247

Zapratite ELLE na Viberu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>> http: //www.viber.com/ellesrbija