Reći ćete ono što smo i mi: ime. To je ono što pravi razliku. Uglavnom je to stara dobro poznata priča u svetu mode. Ali da nije sve u imenu već u ovom slučaju isključivo u izradi, dokazuje Burberry. 

Ali da krenemo od samog starta. U jednom istraživanju sprovedenom u Americi, kupci su na pitanje "Koliko biste novca dali za dobar trenč?", odgovorili sledeće: između 100 i 500 dolara, dok se većina našla na cifri od 250 dolara.

Njihova obrazloženja koja su dala uz ovu cenu sasvim su na mestu. Iako se u ponudi high street brendova ovi mantili mogu naći i po ceni od 30, 40 dolara, kupci (i muškarci i žene) spremni su da plate više jer je u pitanju komad koji ne izlazi iz mode.

Klasičnog je kroja, lako se kombinuje i naravno vrlo je praktičan.

Ali zašto biste platili više? Postoji li još neka razlika sem imena ispisanog na etiketi mantila?

Valerie Steele, direktorka Fashion Institute of Technology iz Njujorka tvrdi da ako govorimo o trenču i kvalitetu, onda je razlika u ceni koja je ovde značajno velika, i te kako opravdana! Možda vam neće biti važna činjenica da je upravo ova britanska kuća patentirala sada već kultni klasični komad - trenč mantil i to davne 1879! Ovaj mantil proslavila je Audrey Hepburn u Breakfast at Tiffanys, a potom i inspektor Kluzo u The Pink Panther.

Svi Burberry mantili šiju se upravo u matičnoj zemlji, u Engleskoj, što je inače vrlo retka pojava u svetu modne i tekstilne industrije. Mantili najcenjenijih, pa i najskupljih high street brendova proizvode se u Kini, Kambodži, Indiji, Bangladešu, Pakistanu ili Turskoj.

Radnici u Burberry fabrici u Kastelfordu koji rade punom parom, nedeljno sašiju 5 hiljada trenč mantila. To rade uz pomoć automatskih mašina za krojenje naravno, ali to opet nikako ne znači da se ovi mantili šiju potpuno automatski.

Za izradu jednog potrebno je čak ČETIRI SATA intenzivnog rada, iako se koristi sva pomoć najsavremenije krojačke tehnologije. To je čak dva sata više od rada na jednom odelu. I na kraju, najneverovatnija brojka: trenč sa etiketom Burberry Made in England šije se iz neverovatnih 80 DELOVA, dok se samo kragna izradi iz čak osam delova!

Kompleksnost kroja posebna je i zbog prepoznatljivog dezena sa unutrašnje strane mantila, a samo na jednom delu (na kragni) ovaj dezen vidljiv je i spolja.  Upravo to jedini je detalj po kome odmah možete uočiti da je u pitanju trenč marke Burberry.

Međutim, najzanimljiviji detalj koji poseduje, jeste onaj koji se nalazi na opasaču, u pitanju je jedna vrsta metalne kopče u vidu latiničnog slova D - koja je prvobitno služila vojnicima za držanje ručnih bombi.

Naime, u svojim prvim danima - ovaj danas svetski poznat komad u svetu mode, bio je namenjen engleskoj vojsci, ponajviše zbog svoje višestruke funkcionalnosti, a jedna od njih je najkvalitetnija vrsta vodootpornog pamuka.

Dakle, pored svih onih važnih tehničkih stavki (da se tako izrazimo) vrhunskog kroja i materijala, najpoznatiji mantil na svetu poseduje i vrlo zanimljivu modnu priču - u njega je na neki način utkana istorija.

Tako da svakako možemo zaključiti da je poseban, iako mu je cena za naše standarde velika. Pa da li biste dali 2 000 dolara za ovaj trenč? Da li vredi toliko? Mi mislimo da vredi!

Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>https://www.instagram.com/elleserbia/