Vaš mood board nove kolekcije sastoji se od afričkih safari outfita, zebrastih detalja, senzibiliteta Studija 54 i jednostavnosti Pitera Lindberhga. Kako ste uspeli da iskombinujete sve to?

Angelica Grimborg: U H&M-u demokratski se pristupa dizajnu i deo toga je uključivanje glamura i praktičnosti - Moderna žena se ne oblači od glave do pete u neku kreaciju; danas je sve u miksovanju različitih elemenata kako bi se napravio jedinstveni stajling. Volimo da ohrabrujemo naše potrošače da eksperimentišu sa svojim stilom i mislim da upravo ova kolekcija ima za svakog po nešto.

Koji je vaš omiljeni komad iz kolekcije?

Pernilla Wohlfahrt: Postoji mnogo stvari u ovoj liniji koje jedva čekam da ponesem, ali ne bih mogla da živim bez khaki pantalona visokog struka. A zaljubljena sam i u narandžastu boju na topu i džemperu. Volim to što je ova kolekcija pre svega korisna - pantalone mogu da nosim i na posao, a narandžasta je laskava nijansa koja je prava novina.

Moji omiljeni odevni  predmeti u ormanu upravo su iz Studio linije H&M-a, IT komadi koji približavaju unikatnu modu običnom potrošaču. Da li H&M prati ili diktira trendove?

Pernilla: Skoro da i ne govorimo o trendovima, tu se uglavnom radi o detaljima koji čine određeni komad poželjnim za kupca. Nadam se da H&M Studio našim kupcima pruža dobro dizajniranu modu visokog kvaliteta koja odaje utisak nečega što se mora imati, ali to su i kreacije koje mogu da se nose sezonama.

Odakle crpite inspiraciju? 

Angelica: Inspiracija može da dođe odasvud - od prelepe slike, TV emisije, starog editorijala iz novina. Početna tačka za ovu liniju bila je fotografija jezera u Juti. Inspirisala nas je prirodna pojava duginih boja u kanjonu, koja izgleda kao da ste na Marsu. To nas je navelo da mislimo o savremenim nomadima: gde bi trebalo da idu, šta da nose? I sve to rezultiralo je kolekcijom koju smo stvorili.

Da li se proces dizajniranja „okrenuo naglavačke“, pa street style diktira svetske trendove?

Pernilla: Mislim da je ono što ljudi nose na ulici dizajnerima uvek bilo veoma bitno - čak je i Coco Chanel gledala kako se ljudi oblače. Danas, sa Instagramom, mi smo mnogo svesniji šta ljudi nose i to je umnogome uticalo na proces kreiranja.

Mislite li da živimo u black mirror eri u kojoj počinjemo da se oblačimo uniformisano?

Angelica: Zahvaljujući Instgramu trendovi više nisu lokalizovani kao nekad i moda je sada mnogo dostupnija svima širom planete. Ali, nadam se da se ljudi nikada neće oblačiti isto.

Kakva je poruka koju šaljete svetu ovom linijom?

Pernilla: Glavna poruka je inkluzivnost. Ono što volim kod ove kolekcije za proleće-leto 2019. jeste to što je toliko različita: ako ste dovoljno hrabri, uzećete zebrasto odelo, a ako želite da budete svedeniji, zelena parka i crne pantalone pravi su izbor. Postoji mnogo opcija za sve budžete i različite životne stilove - svaki komad nudi priliku da se istaknete u masi.

Kada dizajnirate, da li prvo sve zamislite na sebi, ili razmatrate kako će to stajati na drugim ženama?

Angelica:Kada kreiram, fokus mi je uvek na odeći koja ima jake modne elemente, ali je lako nosiva. Neizbežno je da neke stvari pravim samo u određenoj veličini i da ponekad zamišljam kako bi mi to stajalo, ali uvek imam širok spektar žena na umu, od devojčica do svojih prijateljica.

Teško je odabrati noseći print u kolekciji...

Angelica:Blisko sarađujemo sa našim dizajnerom printa Moa Bartlingom koji radi za H&M Studio kolekcije. Kvalitet je veoma važan element, a on je veoma savestan kada ih pravi i ispunjava sve naše zahteve.

Kako definišete oblačenje savremene žene?

Angelica:Mislim da je ključna reč - raznovrsnost. Moda je danas lični izraz i nadamo se da mi u H&M-u pomažemo ljudima da stvore svoj lični stil i odaberu nešto što će izgledati dobro u svakoj prilici. Ova prolećna kolekcija puna je komada koji će biti fantastični i na bazenu u LA, i na planini dok radite jogu. To je odeća koja je i eklektična, boemska, sportska i elegantna - sve ono što odgovara vašoj ličnosti.

U novoj kolekciji prikazali ste sjajan kroj bermuda. Mislite li da pravila poslovnog oblačenja dozvoljavaju neke takve komade?

Pernilla: Dobro ukrojen šorts možda se ne može nositi u svakoj kancelariji, ali ako se kombinuje sa belom košuljom i sakoom, mislim da neće biti problema na većini radnih mesta. Ponekad moramo biti hrabri.

Kako ste počeli da radite za H&M? Imate li neki savet za dizajnere u Srbiji koji sanjaju da rade za neki tako veliki brend?

Angelica: Sada je već 14 godina kako sam deo H&M tima. Otpočela sam kao asistent, što me je dovelo do trenutne pozicije. Perfekcionista sam i mislim da su detalji najbitniji u ovom poslu. Ako ste sigurni da i najmanji element toga na čemu radite mora da bude izrađen onako kako ste zamislili, mislim da vam je karijera u ovom poslu zagarantovana.

Tekst: Ana Ostojić

Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>https://www.instagram.com/elleserbia/