Pravi pionir na francuskoj modnoj sceni od trenutka kada je osnivač brenda Paco Rabanne predstavio svoje prve kreacije 1960-ih, pa sve do danas, Rabanne je jednako slavan i prepoznatljiv i pod svojim kreativnim direktorom Julienom Dossenom.

Futurizam koji je u srž DNK brenda, Dossena je prigrlio i transformisao tako da bude dovoljno privlačan novim generacijama, a famozne haljine od papira, plastike i oštrog metala dobile su novi pečat. Upravo to otelotvoruje nova kolekcija RABANNE H&M, koja će od 9. novembra biti dostupna i u Srbiji (u Knez Mihailovoj i na H&M sajtu), a ovim povodom ELLE Srbija magazin ekskluzivno predstavlja digital cover & editorijal, te razgovor sa kreativnim direktorom Rabbana, Julienom Dossenom, i glavnom dizajnerkom ženske odeće u H&M-u, Ann-Sofiom Johansson.

Kako je došlo do kolekcije Rabanne H&M?

Ann-Sofie Johansson: U H&M-u imamo listu dizajnera i brendova s kojima bismo voleli da sarađujemo, a Rabanne je na njoj već neko vreme. Paco Rabanne je bio master u kreiranju komada od metala, a brend je oduvek bio ikoničan; ljudi ga odmah povezuju sa fantastičnim metalnim haljinama. Tokom 10 godina, koliko je Julien kreativni direktor u Rabanne-u, mogli smo da primetimo da je na sjajnom putu da obnoci izvanredno nasleđe brenda, istovremeno ga čineći i modernim i ponovo relevantnim. Razgovor o saradnji počeo je pre otprilike godinu dana, a bilo je značajno i uzbudljivo iskustvo za obe strane.

Julien Dossena: Bio sam veoma uzbuđen zbog saradnje s H&M-om na kolekciji koja će pomoći da se brend Rabanne popularizuje. Mi stvaramo luksuznu modu koja promoviše radikalni izraz i izuzetne zanatske veštine. Znamo da je naša odeća visokog kvaliteta, a ponekad i teška za pronaći. Stoga je bilo inspirišuće predstaviti ikonične komade neverovatnog dizajna po pristupačnoj ceni - za znatno veći broj ljudi. Pratio sam mnoge H&M-ove dizajnerske kolaboracije u prošlosti, a moji favoriti su uvek bile kolekcije gde ste imali pristup onim ključnim komadima po kojima je brend prepoznatljiv. S aspekta mladića, studenta mode, bilo je značajno moći doći do jednog od tih bisera kuće. To su komadi koje poštujete, i nosite iznova i iznova, tako da sam bio vrlo srećan što smo mogli da stvorimo nezaboravne, a pristupačne Rabanne komade. Kada smo započeli dijalog, značilo nam je i što radimo s H&M-om na materijalima, i što možemo da iskoristimo njihovo obimno znanje o održivosti. Mnogo smo naučili u procesu, i ponosan sam na kolekciju koju smo zajedno stvorili.

7.jpg
Dušan Petrović 

Recite nam nešto više o kolekciji - odakle dolazi inspiracija, šta otelotvoruju komadi i detalji?

JD: Želeo sam da kolekcija Rabanne H&M stvori luksuznu atmosferu uživanja. Zamislio sam utopijsko okupljanje jakih individua u laganom, ali uzbudljivom vajbu. Bilo je važno istaći inkluzivnu i osnažujuću stranu brenda, sa komadima od metalnih pločica u obliku kolutova, inspirisanih arhivom koja brend čini poznatim, a u kombinaciji s casual krojevima iz sedamdesetih i luksuznom svakodnevnom odećom. Želeo sam da kolekcija podiže samopouzdanje, ali i bude laka za nošenje – to je ravnoteža koju uvek pokušavam da postignem svojim dizajnom. Istovremeno, ideja je bila da se okrenemo održivijim materijalima kako bismo kolekciju učinili što obazrivijom. Veoma sam srećan što je H&M uspeo da razvije verziju naše metalne mreže koja sadrži kombinaciju recikliranog i konvencionalnog metala, što je trajalo mesecima, kao i šljokica koje sadrže reciklirani PET.

ASJ: Julien je predstavio svoju ideju za pool party kolekciju s mnogo neverovatne večernje odeće, nadograđene kupaćim kostimima i svakodnevnom odećom, i odmah smo je zavoleli. Ideja je bila vrlo snažna i jasna od početka, pa je proces dizajniranja između dve ekipe u Parizu i Stokholmu bio prilično jednostavan. Najizazovniji element bio je ostvariti tu viziju na što održiviji način. Naši timovi za razvoj proizvoda i održivost odlično su sarađivali s različitim dobavljačima i podsticali ih da razviju nove inovacije. Komadi od metalne mreže u kombinaciji recikliranog i konvencionalnog metala posebno su dostignuće na koje smo posebno ponosni.

14.jpg
Dušan Petrović 

Koji su ključni komadi u kolekciji, a koji vaši omiljeni?

JD: Kao dizajner, oduvek sam bio zainteresovan za istraživanje glamura i načina na koji on može da vas osnaži i uzdigne, a istovremeno sam ga rekontekstualizovao za modernu publiku. Moji favoriti su oni ikonični, adaptirani arhivski komadi, u kojima se osećam glamurozno i nonšalantno istovremeno. Ready-to-wear odeća i aksesoari od čuvenih pločica u obliku kolutova otelotvoruju senzualnost Rabanne-a, zajedno s komadima od reciklirane metalne mreže. Takođe, volim 1930-e koje su inspirisale moćne haljine ukrašene rhinestonsima. U muškoj kolekciji bio sam fokusiran na stvaranje fluidnosti, a lično mi se najviše dopada srebrno odelo.

ASJ: Ova kolekcija je veoma svetlucava i blistava, što je odlično jer izlazi u novembru, kada počinje sezona zabava. Osim ikoničnih komada koje je Julien pomenuo, posebno mi se dopadaju aksesoari koji su tako razigrani – moj omiljeni je mali mrežasti ranac sa resama. Ali tu su i mnogi nosivi komadi koji su veoma svestrani i mogu se nositi u raznim kombinacijama, kao na primer elegantan uski crni kaput. Takođe nam se dopala ideja matchovanja party komada sa basic odećom – na primer, metalna majica sa trenerkom i sjajnim papučama, za opuštene trenutke na pool party-ju.

15.jpg
Dušan Petrović 

11b.jpg
Dušan Petrović 

Zanatsko umeće je veoma važno za modnu kuću Rabanne. Jeste li s posebnom pažnjom pristupili detaljima?

JD: Kuća Rabanne je izgrađena na radikalnom materijalizmu – Paco Rabanne je s upotrebom metalnih mreža u modi bio jedinstven. One su izuzetno zanimljiv materijal za rad, a izlgedaju nesvakidašnje – senzualnije od svile, ali takođe i zaštitno, poput oklopa. U ovoj kolekciji za H&M, bio sam veoma uporan u održavanju istog kvaliteta materijala kao što bismo to radili za bilo koju drugu kolekciju u brendu Rabanne. Kao što sam spomenuo, zaista smo podsticali H&M da razvije verziju naše metalne mreže tako da sadrže mešavinu od 70% recikliranog metala i 30% konvencionalnog metala, što je trajalo mesecima. Neki komadi sadrže ručno pleteni metalni crochet koji povezuje različite veličine panela metalne mreže – ovo su tehnički vrlo napredni komadi. Kvalitet vune, organskog pamuka i kože posebno je visok. Rad sa H&M u tom smislu bio je zadovoljstvo, jer su izuzetno efikasni i posvećeni detaljima. Stvarno su slušali šta smo tražili u pogledu materijala i kvaliteta, i otišli su zaista daleko. Osećao sam da je tim zaista uložio svoje srce, što mi je bilo najvažnije.

6.jpg
Dušan Petrović 

Kako je izgledao proces dizajniranja dekora za ovu kolekciju – stiže nam i do sada najopsežnija ponuda za uređenje doma unutar H&M dizajnerske kolaboracije?

JD: Dekoracija doma definitivno je bila vrlo zabavan deo projekta za mene, jer nikada nisam dizajnirao dekor. Naš osnivač, Paco Rabanne, bio je opsednut prekrivanjem svega metalom i 70-ih godina napravio je nameštaj koji je, naravno, bio metalik, i savršeno se nadovezao na kolekciju kuće. Svidela mi se ideja obogaćivanja kolekcije predmetima koji bi mogli da se koriste na pool party-ju: čaše u obliku metalnih pehara, neverovatni srebrni stočići koji sijaju poput haljina, ili prelepa metalna vaza postavljena pod određenim uglom kako bi dala moderan ton cozy atmosferi pored kamina.

ASJ: Jedna od stvari koja zaista izdvaja Juliena i kuću Rabanne od drugih brendova jeste činjenica da ima veoma jasan, odlučan ugao sagledavanja, a koji je istovremeno vedar i zabavan. Činilo se logičnim da proširimo ready-to-wear kolekciju na dekor koji otelotvoruje optimističan duh brenda i odaje počast neverovatnom nasleđu brenda.

xc copy.jpg
Dušan Petrović 

Koja je tajna uspešne kolaboracije?

JD: Kolaboracija je poput braka. Treba da ima smisla od samog početka, da se dobro promisli i izvede. Za nas je cilj bila demokratizacija našeg rada i učenje od H&M-a u pogledu održivosti; za H&M je to bilo povratak kolaboracijama kako bi predstavili jedinstvene komade svojim kupcima. Kad postignemo te ciljeve, to je već dobra saradnja. Ali mislim da ono što zapravo uzdiže ovu kolaboraciju i čini je posebnom jeste to što su se timovi dobro zabavili i otišli korak dalje od svojih granica - tako smo stvorili pravu magiju.

ASJ: Približavamo se proslavi 20 godina dizajnerskih saradnji u H&M-u, i mislim da ostajemo dosledni glavnom načelu, a to je ponuditi dizajnerski komad po pristupačnoj ceni. Stvarno se trudimo da osiguramo svakome da može da kupi nešto iz kolekcije, istovremeno održavajući ambiciju da dizajn i izrada ostanu na visokom nivou. Važno je da obe strane mogu da podele znanje i veštine, bilo da se radi o održivosti, proizvodnji ili dostupnosti. Naši timovi ulažu mnogo truda u kolaboracije, i jasno je da veliko uzbuđenje još uvek postoji – kako za nas unutar kompanije, tako i za naše kupce.