Elle Srbija vodi vas na White Milano od 19. do 22. septembra: Ekskluzivno otkrivamo program i učesnike novog izdanja

White Milano je prestižan modni sajam koji se održava tokom Nedelje mode u Milanu i okuplja ključne ličnosti iz sveta mode. Saznajte ko će se predstaviti u septembru 2024!

Novo izdanje vodećeg međunarodnog sajma posvećenog ženskoj prêt-à-porter modi, White Milano, počinje 19. a trajaće do 22. septembra 2024. godine, tokom Milan Fashion Week-a. Tokom četiri dana, internacionalnim medijima, među kojima je i Elle Srbija, buyerima i stručnjacima iz modne industrije biće prezentovane nove kolekcije za proleće-leto 2025. godine, od strane 300 brendova, i to na glavnim lokacijama WHITE sajma: Superstudio Più (Via Tortona 27) i BASE Ex-Ansaldo (Via Tortona 54).

I ove godine, modni događaj realizuje se u saradnji sa Gradom Milanom, a uz podršku Ministarstva inostranih poslova i međunarodne saradnje (MAECI), ICE - Agencije za promociju inostranstva i internacionalizaciju italijanskih kompanija, i u partnerstvu sa Confartigianato Imprese. 

„Modni sektor se trenutno suočava sa značajnom neizvesnošću, što je svima očigledno. Naša strategija je da marljivo radimo kako bismo na WHITE sajmu predstavili brendove usmerene na istraživanje i druge novitete koji će privući pažnju najvažnijih međunarodnih kupaca. Upravo u ovakvim trenucima možemo da ispišemo novo poglavlje, formiramo nove saveze i, zahvaljujući našoj viziji, stvorimo savremenije projekte.“, rekao je Massimiliano Bizzi, osnivač i umetnički direktor sajma WHITE.

Press 

WHITE svake godine pažljivo kreira savremeni miks modnih brendova koji će izlagati - svaki od njih se analizira i procenjuje kako bi sa sigurnošću odražavao vrednosti sajma: kvalitet, održivost, originalnost i kreativnost. Kao rezultat toga, oblikuje se kombinacija brendova koja okuplja nove modne talente i već etablirane brendove.

„Veliki modni brendovi su u poslednje vreme suočeni sa stagnacijom. To je delom zbog brojnih promena u kreativnom rukovodstvu, a delom zbog promena na tržištu mode. Velike kompanije se sve više oslanjaju na svoje arhive, kreirajući nove kolekcije s oprezom. S druge strane, savremeni brendovi koji izlažu na sajmu WHITE, zahvaljujući svojoj agilnijoj strukturi, bolje se prilagođavaju ovim promenama. Izabrani brendovi se distanciraju od prolaznih trendova i prekomerne proizvodnje, prilagođavajući se trenutnim uslovima na tržištu bez žrtvovanja kvaliteta svojih proizvoda ili smanjenja kreativnosti“, izjavila je Simona Severini, generalna menadžerka WHITE-a. 

O PROGRAMU

Glavna atrakcija manifestacije je projekat pod nazivom Secret Rooms, koji u svakom izdanju nastavlja da predstavlja nove talente na savremenoj modnoj sceni. Ove skrivene sobe služe kao mali, personalizovani showroom-ovi, do kojih se dolazi hodnicima, gde posetioci uranjaju u jedinstvenu kreativnost svakog odabranog dizajnera. Svoj dolazak u Secret Rooms ove sezone potvrdili su YANGKEHAN, MIAORAN i PROTOTYPE: AM, čime osiguravaju kontinuitet u svojoj stilističkoj viziji, dok su novi učesnici YID’PHROGMA i CAVIA.

Loft prostor sajma WHITE stekao je reputaciju po tome što iz izdanja u izdanje okuplja različite brendove, uglavnom etablirane kolekcije poznate po svom prepoznatljivom DNK i fokusu na kvalitetnu proizvodnju. Ove sezone u Loft-u će biti predstavljene kreacije koje odišu ženstvenošću i elegancijom STEFANO MORTARI, pomno odabrani izbor vodećih južnoafričkih dizajnera koje promoviše Fashion Firm SA (uključujući ABANTU, AFRIGARDE, FIKILE SOKHULU, GOOD FRIDAY, MORS, NEIMIL, REFUSE i JUDY SANDERSON), kao i showroom Giemme BrandsCorporate, koji predstavlja kolekcije košulja ROBERT FRIEDMAN, LE SARTE PETTEGOLE i CALIBAN.

WHITE-ov Basement je prostor posvećen kolekcijama koje se fokusiraju na istraživanje i avangardu (tu ćemo se najduže zadržati!). Ovim izdanjem se nastavlja saradnja sa brendovima koji su bili uspešni prethodne sezone, privlačeći pažnju svojim pažljivo izrađenim kreacijama i visokokvalitetnim dizajnom. U Basement-u će se naći upečatljivi crni skulpturalni komadi od kože brenda VANDERWILT, rodno neutralne kreacije brenda VUSCICHÈ, izrađene od recikliranih materijala u cilju promovisanja cirkularne mode, kao i zanatska kolekcija nakita M-1978, koja kombinuje srebro sa dragim kamenjem, koristeći jedinstvene tehnike kako bi stvorila teksturirane materijale i fluidne, nesavršene oblike. 

Među brendovima na listi za septembar 2024. su ATELIER 1985, bezvremenska i luksuzna marka za urbane žene, a koju je osnovala švajcarska dizajnerka Lea Dätwyler. CHICTOPIA kombinuje eleganciju i avangardu, spajajući retro elemente sa savremenom jednostavnošću i jedinstvenim tkaninama. ERGON MYKONOS donosi spoj tradicionalnih elemenata i minimalističkih silueta, reinterpretirajući grčku tradiciju. HIDESINS nudi torbe od finog italijanskog kože, ručno izrađene, sa naglaskom na jednostavnost i sofisticiranost. MAKU, sa filozofijom osnivača Santanu Dasa, fokusira se na indigo boju i održivost. THE WHITE RAVEN predstavlja luksuznu, ručno izrađenu odeću u ograničenim serijama, spajajući drevne tekstilne umetnosti sa bezvremenskim dizajnom. SOHO-T nudi total look za savremenu ženu, sa pažnjom na detalje i povremenom neodređenošću roda.

The White Raven 

FRONT STREET slavi firentinski zanat kroz upcycling vintage tkanina, dok MARIANA MÉNDEZ stvara japanske inspirisane torbe sa naglaskom na zaobljenim volumenima i trodimenzionalnoj koži.

Mariana Mendez 

IA LONDON, umetnička ženska odeća proizvedena u Engleskoj, istražuje odnose između slike, oblika odeće i tela, sa kolekcijom „MEMORITOPIA“ koja kombinuje viktorijanski stil sa savremenim ukusom. NAIRA KHACHATRYAN predstavlja „Body Alchemy“ kolekciju koja istražuje alhemijske procese kroz pleteninu, sa svakim komadom koji simbolizuje jedan od četiri alhemijska stadijuma.

IA LONDON 

U kategoriji aksesoara, CASHFANA donosi etički proizvedeni nakit sa španske obale Costa Brava, podržavajući lokalne zajednice. LOLO BALLERINA nudi italijansko-belgijsku obuću, tačnije baletanke koje spajaju ženstvenost i udobnost. MARREA predstavlja torbe od neoprena koje se mogu transformisati iz shopper u chic torbe za različite prilike. U prostoru Suk, posvećenom malim kolekcijama sa originalnim vizijama, predstavljeni će biti AERAKI, grčki brend sa igrivim dizajnom i vibrantnim bojama, ESSENTIALS FOR ZULA sa živopisnim kupaćim kostimima ručno izrađenim u Tajlandu, LE SORI sa torbama u obliku kofa u čvrstim bojama i uzorcima, RACEU HATS sa savremenim šeširima izrađenim od materijala iz celog sveta, NNT LAB sa parfemima sa održivim pakovanjem proizvedenim u Kolumbiji, i MINIME PARIS, brend posvećen upcycling-u, koristeći ostatke tkanina za proizvodnju torbi, obuće i malih aksesoara.

Jedna od najznačajnijih novih tačaka WHITE-a u septembru 2024. je debi saradnje sa Istituto Marangoni univerzitetom za prvu ediciju „I’M TALENT SHOWROOM“. Ova inicijativa ima za cilj da pruži konkretnu komercijalnu podršku najtalentovanijim modnim dizajnerima ovog fakulteta, nudeći im priliku da iskoriste novu vidljivost kroz međunarodnu platformu. Showroom će biti predstavljene kolekcije pet Alumni-a, tri etablirana i dva nova, pružajući im priliku da se povežu sa vodećim kupcima u industriji i izgrade nove odnose. Učesnici prve edicije su: UNHIDDEN (dizajnerka Victoria Jenkins), SANDRA MANSOUR, PRONOUNCE (ko-osnivač Jun Zhou), MARCO VINCI i ASCEND BEYOND (Emanuele Abbondanza).

WHITE nastavlja svoje napore u promovisanju modne geografije bez granica, misije koja je započeta prethodnih sezona. Ovo se postiže stvaranjem mostova koji povezuju različite tržište i kreativne izraze kroz projekat ExpoWHITE. Za ovu ediciju, učestvovaće zemlje poput Španije, Armenije, Južne Afrike (sa posebnim prostorom u prethodno pomenutom Loftu), Južne Koreje, Brazila i Latinske Amerike, koja će biti predstavljena kroz Latin American Fashion Awards. 

Događaj će takođe istaći talentovane španske dizajnere koji učestvuju zahvaljujući saradnji sa ICEX España Exportación e Inversiones, sa kojom je WHITE uspostavio značajno partnerstvo koje je započelo 2017. godine. Španski dizajneri koji će prikazati svoju kreativnost na WHITE-u su: AUGUSTA, CASHFANA, CHIE MIHARA, CUSTO BARCELONA, FLABELUS, MARIANA MÉNDEZ, NKN NEKANE, PAHIESA, SKATIE, SURKANA, SVETI STEFAN, VÄN i YERSE.

Deset jermenskih brendova, selektovanih u saradnji sa Fashion & Design Chamber of Armenia, takođe će biti predstavljeno kao deo projekta koji finansira Private Sector Development i TVET South Caucasus Programme: ACHE BAGS, ARIGA TOROSIAN, BOYAKHCHYAN, FEM, NARNY NIKOLYAN, RUZANE, SONCESS, TRUE ROMANCE i ZGEST.

Još jedna značajna saradnja je sa Kfashion82, korejskom B2B prodajnom platformom kojom upravlja renomirani robni lanac SHINSEGAE. Ovaj projekat ima za cilj da predstavi nove korejske modne brendove globalnoj publici. Kao deo ove saradnje, brendovi MAN.G i LIBERADD će prikazati svoje kolekcije.

Iz Brazila, nekoliko brendova će predstaviti svoje jedinstvene estetike i istražiti tržište različito od njihovog uobičajenog. Zapaženi učesnici uključuju: ADRIANA DEGREAS, AMMABILE, DOTZ, GOOD PEOPLE, MELISSA, CATARINA MINA, CAROL ROSSATO, SUI GENERIS, CUPIDO, JOANNE i EMPRESS.

Direktno iz Južne Amerike dolaze pobednici takmičenja pod nazivom Latin American Fashion Awards, globalne platforme koju su osnovali modni vizionari Constanza Etro i Silvia Argüello. WHITE će posvetiti poseban prostor ovim kreativcima, omogućavajući im da predstave svoje jedinstvene i originalne vizije širokoj publici profesionalaca iz industrije. Učestvuju: VERDI (Craft Project of the Year, iz Kolumbije), DESSERTO (Ko-pobednik Responsible Project of the Year, iz Čilea), DANIELA VILLEGAS (Accessory Brand of the Year, iz Meksika), LUAR (Brand of the Year, iz Dominikanske Republike) i KAROLINE VITTO (Emerging Designer of the Year, iz Brazila).

Pratite nas!

WHITE Village u septembru 2024. godine potvrđuje posvećenost originalnim principima projekta: zabavi, modi, muzici i angažmanu publike. Što se tiče projekta ExpoWHITE, WHITE Village će evoluirati sa više aspekata. 19. septembra, WHITE će ugostiti događaj koji organizuje Deloitte, 9. izdanje Global Fashion & Luxury Private Equity Survey, koje će predstaviti kompanije i Private Equity fondove. Istraživanje ima za cilj analizu ključnih tržišnih trendova u modi i luksuzu, trenutnog stanja M&A tržišta i rezultate Deloitte-ovog istraživanja o očekivanjima investitora za tekuću godinu. Posebna zahvalnost od WHITE-a ide sponzoru Renord S.P.A. (Renault diler u Milanu) koji je obezbedio uslugu vozila tokom trajanja sajma kako bi olakšao mobilnost operatera tokom Milan Fashion Week-a. 

Elle Srbija donosiće vam insajderske informacije, atmosferu i novosti svakog dana u live-u na Instagram nalogu - ne propustite!