Napretkom tehnologije i interneta, postavlja se pitanje koja socijana mreža najviše odgovara vašoj publici. Prisetimo se, samo 5 godina unazad tekstovi na blogovima su bili dugi, dosta se polemisalo, iznosila su se mišljenja...

Danas, u instant vremenu u kom živimo, ništa lakše, a ni brže od Instagrama ili snapchat - atraktivna fotografija, kratak opis i ništa lakše! 

Međutim, realnost ipak nalaže da ne treba da odustanemo od blogovanja i da sadržaj bloga treba da bude kamen temeljac našeg rada. Pitate se zašto? Geneva Vanderzeil, autorka uspešnog bloga A Pair And A Spare je objasnila i to iz svog iskustva:

1. Vaš online prostor bez uslovljavanje

Čuli ste da Instagram počinje da testira feed na osnovu algoritma. Šta to znači? Znači da ćete videti najbolje i najznačajnije fotke, a ne najnovije. U teoriji je ovo sjajno, ali ko odlučuje o tome šta ćemo videti i na čemu se bazira izbor fotografija koje vidimo. Sličan slučaj je pokazao i Facebook. 

Pitate se onda koja je moja poenta? Pa, vaš blog je neprocenjiv, jer je to mali prostor, ali vaš! Nema algoritma koji vas kontroliše ili limitira. Naravno da treba nastaviti sa radom na mrežama, ali uzeti u obzir ograničenost koju nose. U mom slučaju dosta se oslanjam na Instagram i Pinterest, plasiram sadržaje, dolazim do nove publike, a i interakcija je veoma zanimljiva. Međutim, ako se opredelite na dugoročne staze rada na mrežama, ponovni povratak na blog možda će vam se učiniti smešnim. 

2. Lakša pretraga sadržaja

Određeni klijenti insistiraju na određenim mrežama i često žele da se njihov proizvod plasira baš na Instagramu ili Pinterestu.  Proizvodnja (fotke ili video) je brza i lako se pušta, mada mislim da je daleko važnije da se sadržaj kreira i plasira za blog, jer na njemu možete da napravite opciju HOME i tako tekst, slika mogu da stoje duže i u bazi su vašeg sadržaja. Ovo je dugoročnije rešenje, jer adekvatnim tagovima i ključnim rečima publika odma zna gde da ide, gde da određenu temu lakše pronađe. 

Verovaćemo statistici - prosečan Insta post traje 3 sata, dok je blog sjajan dom za dugu verziju tog istog posta ili složenijeg video snimka. 

3. Uloga modernizacije bloga

Razlog zašto smo se počeli da fokusiramo na različite medije jeste taj što su se i naši ukusi promenili. Postoje slučajevi gde neki od nas žele da čitaju tekstove od 2 hiljade karaktera, ali i mini verzije istog sadržaja. Zato ne treba odsustati od bloga i pružiti ljudima različite formate jednog te istog posta. Potrebno je modernizovati i spremiti dugoročni plan koju u potpunosti treba poštovati, ažurirati raspored i na taj način integrisati pratioce bloga.  

Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>https://www.instagram.com/elleserbia/