Svojevremeno internetom je kružio meme u kom je siroti Walt Disney optužen za romantične snove svih dama koje su poverovale u priču "živeli su srećno do kraja života" kao i da princ na belom konju zaista postoji. Međutim, kreator modernih i krajnje privlačnih bajki nije jedini koji je "kriv" za to što svaka žena želi da bude voljena i da joj se bar jednom desi ta sudbinska (filmska) priča.

Svet sedme umetnosti odavno je inpirisan istinitim i fiktivnim ljubavnim pričama. Neke su bile epskih razmera (Gone with the wind, Casablanca, Roman Holiday, Titanic), druge su nas očarale šarmantnim ali predvidljivim epilogom (Notting Hill, P.S. I Love you, Notebook, Serendipity, Bridget Jones), da bi treće konkurisale za ozbiljne, potresne priče ( Closer, Restless, Atonement, Iris, Engleski pacijent, Devojka koju sam voleo, Memoari gejše, Moulen Rouge).   

Ipak, to ne znači da je lako odabrati omiljen ljubavni film, ili pak onaj koji nam se urezao u pamćenje. Verujte, uopšte nije lako! 

Marija Mićanović, web novinar

Neposlušni 

Debitantsko ostvarenje u režiji i po scenariju Mine Đukić je možda nešto najlepše što sam odgledala za poslednjih desetak godina. Radnja ovog road filma se "vrti" oko Lazara i Leni, najboljih prijatelja iz detinjstva koji se nisu videli godinama. Posle tri godine od Lazarevog studiranja u inostranstvu, njih dvoje se ponovo sreću na jednoj sahrani.

Nakon ovog susreta, dvoje mladih odlučuje da krene na put biciklima, sa željom da nadoknade vreme iz detinjstva koje im je oduzeto. Bajkovita atmosfera, nesvakidašnji pejzaže vojvođanske ravnice, muzika Minje Subote koji je u ulozi naratora, sigurno će vas vratiti u detinjstvo, doba bezbrižnosti i platonske ljubavi. 

Pierrot le Fou (Lažni Pjer)

Ako želite da ogledate remek-delo posle kog ćete imati samo jednu misao "šta me je ovo snašlo", predlažem vam da pogledate Godardov Pierrot le Fou. Glavni likovi su Ferdinand Griffon i Marianne Renoir koju tumači preslatka Anna Karina.

Nakon dolaska u Mariannin stan, Ferdinand pronalazi leš i saznaje da njegovu devojku jure gangsteri. Zajedno njih dvoje će uspeti da pobegnu ka Sredozemnom moru. Stalno u bekstvu, Ferdinand i Marianne će konstantno "upadati" u niz problematičnih situacija od kojih će poslednja dovesti ih do velike tragedije.

Ana Dodig, web urednica 

Two for the road (Putovanje udvoje)

Skoro svaki film sa Audrey je oda ljubavi, ali nekako mi je Hepbern najdraža u ovom ostvarenju, gde igra kraj odličnog Alberta Finneya. Audrey glumi Joannu, devojku koja putuje sa horom po Evropi i na jednoj pauzi upoznaje Marka, arhitektu i rodoholičara.

Na momente setan, a opet nekako topao i zabavan, ovo je prevashodno film o svim oblicima ljubavi. O prvom susretu, o braku, o prvim sumnjama, iskušenjima, svađama, rastancima, nedostajanju... Tokom celog filma, neko kao da stalno vrti traku, malo napred, malo nazad, a skoro svo vreme smo u kolima sa glavnim junacima koji putuju po jugu Francuske u nadi da će spasiti svoj brak prisećajući se u flešbekovima dana kada se ljubav činila nesputanom, laganom i zabavnom.

Mark Wallace: Do you know what marriage is?

Joanna Wallace: Hmm, you tell me, and see if we're thinking of the same thing.

Mark Wallace: Marriage is when the woman tells the man to take off his pajamas... and it's because, she wants to send them to the laundry. 

Kako su se voleli Romeo i Julija

Sećam se kada sam prvi put gledala film "Kako su se voleli Romeo i Julija" iz 1966. da sam imala utisak da gledam neku jugoslovensku verziju kultne Šekspirove drame o nesrećnim ljubavnicima. Bilo je tu neke tuge i gorčine u tim sluđenim, izgubljenim mladim ljudima koji se bore da usklade sopstvene želje i težnju za pripadnošću jednom modernom svetu u kome vladaju određene kaste.

Glavne uloge Jasne i Zorana poverene su prelepoj Špeli Rozin i Mihailu Janketiću koji glume mladi par čija ljubav iznenada prestaje kada se Jasna udaje za starijeg muškarca zarad materijalne sigurnosti i ulaska u društvo koje se sastaje na lenjim večerima, ispija vino, letuje na Hvaru i prilično je površno i isprazno.

Jasna koja i dalje voli svog bivšeg dečka, siromašnog studenta kog maestralno glumi Mihailo, povući će u ambis tog neprilagođenog momka koji pripada onim autsajderima koji su društveno otuđeni, izgubljeni ali puni romantike i čežnje. Elegantna ljubavna tragična priča ujedno je dokument o jednom klasno podeljenom socijalističkom društvu u kome nema mesta čistim emocijama, bliskosti i vernosti. 

Maja Bunčić, web novinar

The Rules of Attraction (Pravila privlačnosti)

Ovo ostvarenje iz 2002. koje potpisuje sjajni Roger Avary (poznat po radu sa Tarantinom), nastalo je po bestseleru Breta Easton Ellisa. Dakle, cenjena imena u jednom, na prvi pogled romantičnom tinejdž filmu.

Iako ovo jeste izuzetno zabavno ostvarenje  sa siesetom likova koji vas uvlače u svoje dogodovštine prepune droge, bluda i autodestrukcije na prestižnom Camden koledžu, reč je zapravo o crno-humorističnoj satiri koja dotiče ponajviše emotivna previranja svima nam dobro znana u dvadesetim godinama. Protagonisti i naratori su troje studenata, koji, svaki sa svog gledišta, opisuju iste događaje. 

Poprilično brutalna scena sa kojom film počinje, nagnala je mnoge da smesta odustanu od ovog nesvakidašnjeg ostvarenja. Što je naravno, ujedno i razlog zbog koga je druge ovaj film dodatno zainteresovao, među njima sam i ja. Ipak, ono što me je ponajviše privuklo jeste elemenat neočekivanog i iskrenog, sa kojim se susreću protagonisti priče u vrtlogu svojih emotivnih raskola. Nikako klasičan, pa čak ni ljubavni film, ali sa ozbiljnim pogledom upravo na temu ljubavi.

Closer (Bliskost)

Ako mene pitate, kada se u naslovnim ulogama pojavljuju Julia Roberts, Jude Law, Natalie Portman i Clive Owen, to je sasvim dovoljno da obratim pažnju na film, pogotovo ukoliko režiju potpisuje Mike Nichols.

Možda ne baš najrealnija priča o slučajnim susretima nepoznatih i njihovim povezanostima, ali svakako priča koja će vas navesti da razmislite o vezama, prolaznosti, privlačnosti i na kraju samoj ljubavi kao takvoj i onome što predstavlja u jednoj vezi. Dovitljivo i zanimljivo u najmanju ruku, ali zapravo mnogo dublje od toga, jer je u pitanju surov i brutalan prikaz kompleksnosti jednog odnosa između dve osobe, koji može istom brzinom da se završi sa lakoćom sa kakvom je i počeo. Ipak, ovo nije tužan film, pre svega je zabavan, ali sa notom razumog posmatranja ljubavnih odnosa.

Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>https://www.instagram.com/elleserbia/