Do sada ste sigurno čuli za influensere - te samoprozvane blogere, vlogere i ostale Internet (celebrity) ličnosti koje su svoje profile na društvenim mrežama i popularnost iskoristili za ugovore sa raznim agencijama i brendovima kako bi ispromovisali proizvode i događaje svojoj milionskoj publici. 

Takođe vam je ne sumnjamo poznat termin mikroinflenseri - koji imaju praksu kao i gore pomenuti Influenseri samo ciljaju znatno manju grupaciju folovera od nekoliko stotinjak hiljada.

E sada su na red došli nanoinflenseri!

Termin "nano" kompanije koriste za selekciju ljudi koji imaju oko hiljadu pratilaca i spremni su da reklamiraju proizvode na društvenim mrežama. Njihov mali broj pratilaca čini ih najzanimljivijim za saradnju pod pretpostavkom da imaju malu ali vernu publiku koja ne misli da će im ta osoba prodavati sve, već da će ih savetovati kao što bi to dobar prijatelj uradio.    

Brendovima su nanoinfluenseri posebno zanimljivi jer se vrlo lako dogovore sa njima. Za reklamu proizvoda ove osobe nemaju posebne zahteve i na prvu loptu pristanu na sve što im kompanija ponudi.

Alexis Baker ima 2.700 pratilaca na Instagramu sa slikama koje imaju tipičnu estetiku blogerki - sa plaže, u društvu drugarica, sa ootd momentima i travel putopisima. Međutim njen online život promenjem je u trenu kada je počela da pozira pored proizvoda kao što su Suave Professionals Rose Oil Infusion shampoo, Clinique Beyond Perfection i Loco Coffee. 

"Prijatelji su se iznenadili kada su videli kako nudim proizvode i stavljam haštag #ad i #sponzorisano, posebno jer nisam imala hiljade i hiljade pratilaca. Ali sve se promenilo kada mi je pristupila marekting agencija Obviously, specijalizovana za influensere."

Mae Karwowski, izvršni direktor agencije smatra da su nanoinfluenseri budućnost digitalnog marketinga i da njihovo vreme tek sledi.

"Svi koji imaju Instagram profil, znaju bar jednog prijatelja koji ima konstantno veliki broj lajkova, komentara i sjajan sadržaj. Te osobe imaju između hiljadu i pet hiljada pratilaca i najpre da nisu nikada ni sarađivale sa nekim brendom, samo im prosto mnogo dobro idu društvene mreže."   

Do pojave nanoinfluensera došlo je najviše zbog tendencije slavnih Influensera od preko milion pratilaca da naplaćuju više svoje usluge te i prodaju pregršt stvari te ne dopru do ciljne grupe, odnosno izgube poverenje i uticaj. Nano za sada čak i ne traži novac već neku vrstu kompenzacije u vidu putovanja ili poklona.

Ovo olakšava posao svih marketinških agencija jer sada sa velikim budžetom mogu da ciljaju više nanoinfluensera umesto da ceo deo "kolača" daju jednom "velikom" Influenseru koji će jer mu to ne predstavlja jedini priliv novca, ponekad i zaboraviti - namerno ili slučajno na ugovorene obaveze.

Nedavno je tako u fokusu bila priča oko Luke Sabbata, mladog američkog glumca koji nije ispunio ugovorne obaveze prema brendu naočara Spectales. Naime, Luka je po dogovoru morao da postuje jedan post i tri Story priče sa naočarama na svom Instagramu, plus da ga fotografišu sa njima na Nedeljama mode u Milanu i Parizu.

Nakon što nije uradio ništa od postignutog dogovora PR agencija koja ga je angažovala za ovaj deal, tužila ga je tražeći 45.000 dolara i još toliko zbog izazvanih neprijatnosti.

Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>https://www.instagram.com/elleserbia/